2026-08-02, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
"Man måste gå med i Al Quaeda eller ISIS, annars kan kan omöjligtvis veta om de är goda eller onda"

"Din dummer, hur kan du veta att Mount Everest är 8848 m ö h, om du aldrig varit däruppe och tittat efter?"

Nej jorden är platt det vet alla visste inte du det foliehatt?

Marxisistisk aktivism för att man stödher HBT rörelsen för du har förstått tråden, att den handlar om hetrosar, eller inte.
Citera
2026-08-02, 10:58
Medlem
BananKlases avatar
Jag hamnade på en live-stream från Pride, och tänkte att jag skulle få se lite perverst och vulgärt som jag kunde bli upprörd över och spy galla.

Folkfest??? Det var ju bara en massa myndigheter och institutioner, de flesta på lastbilar.
Sen tillkom alla invandrare med sina egna politiska budskap.
Och de "goda" partierna förstås.

Det enda ekipaget som var lite röj var en grupp latinos som körde samba.

Pride kommer självdö.
Citera
2026-08-02, 11:09
Medlem
idiamindadas avatar
Rubriken fick mig att garva. Har inte tänkt på detta. Precis som på Sweden Rock och alla andra liknande festivaler. Män och kvinnor som klär ut sig till hårdrockare. Olika ”dräkter” till de olika dagarna. Utklädda mellanchefer. Litet intresse för musik, men krökar gärna.

Nu samma typ av cosplay men nu med temat vaselin och rövsvett.
Citera
2026-08-02, 11:35
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander
I mitt Facebookflöde har dykt upp massor av bilder av folk som jag vet är helt straighta (i alla fall officiellt) som är ute och prideparaderar. Det lustiga är dock att en hel del av dem klätt sig ganska så hard core gay.

Kan det vara så att vi fått en ny kategori lajvare som tröttnat på medeltidsveckan på Gotland och liknande och tycker att det är kittlande att en dag om året får solidarisera sig med HBTQIA+ communityt?
Kan det vara så att dina vänner helt enkelt inte besitter någon integritet eller karaktär, och därför ställer sig in i Pride-massan?

För många är trender någon av en Achilles heel, om de inte står på en stabil grund.
Citera
2026-08-02, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Kan det vara så att dina vänner helt enkelt inte besitter någon integritet eller karaktär, och därför ställer sig in i Pride-massan?

För många är trender någon av en Achilles heel, om de inte står på en stabil grund.
Inte omöjligt. Men jag tror inte jag är ensam om den här erfarenheten
Citera
2026-08-02, 12:01
Medlem
Citat:
Du ser! Ingen vet vad det betyder.

Man behöver inte veta allt. Men allt måste visst ha en benämning, en slags etikett som anger innehållet som man sedan får fråga AI om. Tröttsamt.
Citera
2026-08-02, 12:04
Medlem
Citat:
I mitt Facebookflöde har dykt upp massor av bilder av folk som jag vet är helt straighta (i alla fall officiellt) som är ute och prideparaderar. Det lustiga är dock att en hel del av dem klätt sig ganska så hard core gay.

Kan det vara så att vi fått en ny kategori lajvare som tröttnat på medeltidsveckan på Gotland och liknande och tycker att det är kittlande att en dag om året får solidarisera sig med HBTQIA+ communityt?

Narcissistisk tendens. "Kolla hur tolerant, progressiv och god jag är", trots att pride rörelsen rent krasst verkar mest vara intresserade av att normalisera pedofili och liknande sexuella störningar.
Citera
2026-08-02, 13:23
Medlem
SegerHelg88s avatar
Vi får börja införa någon slags kampgrupp endast för råbarkade homofiler. Thugwaffen SS.

Knacka fake-bögar med fist rakt upp i skithålet.
Citera
2026-08-02, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SegerHelg88
Vi får börja införa någon slags kampgrupp endast för råbarkade homofiler. Thugwaffen SS.

Knacka fake-bögar med fist rakt upp i skithålet.

Haha knacka bög är ett uttryck det var länge sen jag hörde.

OnT: Majoriteten av människor som jag vet gick i paraden är helt straighta. Skulle nog säga att förhållandet är 1:10.
Citera
2026-08-02, 14:55
Medlem
Sladdsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Jag hamnade på en live-stream från Pride, och tänkte att jag skulle få se lite perverst och vulgärt som jag kunde bli upprörd över och spy galla.

Folkfest??? Det var ju bara en massa myndigheter och institutioner, de flesta på lastbilar.
Sen tillkom alla invandrare med sina egna politiska budskap.
Och de "goda" partierna förstås.

Det enda ekipaget som var lite röj var en grupp latinos som körde samba.

Pride kommer självdö.
Jag har samma erfarenhet. Vissa av rödingarna hade nog rätt i början när de demonstrerade mot att polis och militär var där. Det är så jävla "kommunal-torrt" och institutionaliserat.

Jag ville se inoljade twerkande rumpor, kukglassar och dildo-riding men det var bara massa konstiga nedknarkade spaggar och amerikaner. De enda svenskarna var estetelever som gick runt och var cringe samt DDR bibliotekstanter i mossgröna koftor.

Det är fan mer drag i Magaluf än i pride.
Citera
2026-08-02, 14:58
Medlem
Sladdsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Rubriken fick mig att garva. Har inte tänkt på detta. Precis som på Sweden Rock och alla andra liknande festivaler. Män och kvinnor som klär ut sig till hårdrockare. Olika ”dräkter” till de olika dagarna. Utklädda mellanchefer. Litet intresse för musik, men krökar gärna.

Nu samma typ av cosplay men nu med temat vaselin och rövsvett.
Där har du det, spot on, medelklass lajvare.
Citera
2026-08-02, 15:01
Medlem
Sladdsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Nu måste vi söka ut någon skyldig - vem lät Pride kidnappas av festsugna Spybarbrudar? Vem ansvarade för vilka som fick åka med på och dansa runt på lastbilsflaken i Stockholms Pride-tåg?
Säkert någon frisörs-bög som försade sig till en kvinnlig kund ihop om att hon skulle ta med sig snygga killkompisar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in