Citat:
Ursprungligen postat av
ladicius
Tänker på det som hände frugan för många år sedan. Hon låg bredvid en långtradare som plötsligt bytte fil. Slutade med att hon stampade på gasen, blev 'pit manouvered' och svängde runt på fronten av lastbilen som då tack och lov bromsade. (Den lilla Renault hon körde blivit kaffeved om hon mosats in mot betongräcket). Denne chaufför var från ett EU-land och var kvar när polis och räddningstjänst kom. Slutresultat? Allt bedömdes helt enkelt vara en olycka, och så var det med det.
Nu dog visserligen två personer här men jag tycker det är märkligt vilken total låsning rättsväsendet har att hitta en syndabock, och att man dessutom redan nu är aå säkra på skuldfrågan osv. Det måste väl ligga en politisk hund begraven här?
Håller med. Det behövs ju ingen rättegång, de har ju redan bestämt sig. Hittat sin syndabock och alla är glada att kunna lägga skulden på något, där, långtborta istället för en stackars småbarnsfarsa.
Kapten kan inte svenska, kan inte försvara sig och har väl den sämsta advokat man kan få. Och, han är redan dömd. Ja, så kan det gå med kompis-korruption.
Jag kommer följa pappan och jag är säker på att fler olyckor kommer dyka upp i hans liv. Olyckor som han inte har någon skuld i såklart. Jag kommer att följa honom så att jag inte råkar befinna mig på samma hav eller gata som honom. Jag vill inte dö.