2026-02-28, 21:44
Medlem
Noctones avatar
Holger Nilsson, känd som den mopedåkande fågelälskaren i Vinslöv, är en exakt kopia av Jonatan Ungen.

Tittade precis på Plötsligt i Vinslöv och där dök det upp en reinkarnation av Unge, liggandes i soffan pratandes med sin fågel.

https://www.hd.se/nyheter/vinslovsprofil-avliden/
Citera
2026-03-02, 10:17
Medlem
Bilderberg78s avatar
Såg en gammal släng dig i brunnen på YT och funderade, hade han tallfell innan, eller fick det efter att ha flyttat till Malmö under en period?
Citera
2026-03-02, 18:19
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Han är inte kul nånstans, bara agro och otrevlig. Sån där damppersoner knarkar alltid ihjäl sig förr eller senare.

Han är ok. Varken bättre eller sämre än de andra.
Citera
2026-07-11, 15:25
Medlem
st33rs avatar
På vilket sätt är egentligen jonathan unge jude? Hans mor är ju inte judinna.
Möjligtvis att cecilia Hagens mormor var judinna? Men jag tror inte Hagens mor eller hon själv var praktiserande jude. Fast rent blodbandsmässigt antar jag då.

Jag tror heller inte hans far Ingemar Unge var judisk.

Är Unge konvertit? Ett jävla massa snack om att han är jude. Speciellt om han ej haft en judisk uppfostran eller och enda kopplingen är att mormors mor var judinna.
Senast redigerad av st33r 2026-07-11 kl. 15:31.
Citera
2026-07-13, 07:44
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Möjligtvis att cecilia Hagens mormor var judinna? Men jag tror inte Hagens mor eller hon själv var praktiserande jude. Fast rent blodbandsmässigt antar jag då.

Är Unge konvertit? Ett jävla massa snack om att han är jude. Speciellt om han ej haft en judisk uppfostran eller och enda kopplingen är att mormors mor var judinna.
Judenheten ärvs på mödernet så etniskt är hon jude och kan flytta till Israel om hon vill och Jonatan är också jude därav.
Hon har släktskap med Bonniersläkten också.
Citera
2026-07-13, 07:48
Medlem
Citat:

Han beter sig märkligt nog som en degenererad ärkejude. Så några procent verkar räcka...
Citera
2026-07-15, 03:08
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
https://www.cafe.se/jonatan-unge-komiker-intervju/

Han försökte konvertera men var för korkad och kom då på att han är jude enligt judisk lag och då blev han en del av den gemenskapen.

Alla svar om det här praktärschlet finns i artikeln.

Citat:

Definitionen var kort och gott att man skulle vara född av en judisk mor, och det var ju jag. Så det var redan klart. Jag är 100 procent halachisk jude enligt konstens alla regler.

Vilket betyder att Cecilia Hagen är jude enligt sin son som borde vara en säker källa. Men ah, Cecilia är dotterdotter till Greta Berg ne Bonnier och dotter till Lena Berg.

Greta Berg ne Bonnier https://sv.wikipedia.org/wiki/Tor_Berg (bild) har en näsa som är fantastisk.

Det här är dock inte praktiserande judar eftersom Jonatan inte kände till sin historia och skulle konvertera.

Men enligt judiska raslagar är han givetvis jude.

Makten och dess barn. Sverige äcklar mig studtals eftersom toppen på pyramiden är ytterst spetsig. Men det lönar sig att studera familjerna och kartlägga makten.

Kan tilläggas att Aron som Jonatan känt sen de judiska ungdomslägren enligt artikeln är son till Harry Flam som sitter i Kungliga Ingenjörsvetenskapsakademien.

Det är en kille som heller aldrig kommer behöva oroa sig för sin ekonomi om han blir arbetslös.

De är samma generation som Peter Wolodarski och ungefär samma generation som Paulina Neuding.

Men det är ju antisemitism att påpeka att det är mycket inflytelserika judar i media som känner varandra, varav en del är somewhat old money, så det är ju bäst att bara skriva på flashback där man är anonym.
Senast redigerad av DittMuppHelvete 2026-07-15 kl. 03:23.
Citera
2026-07-15, 10:16
Medlem
st33rs avatar
Tror det blivit lite av nån sorts status i kulturella kretsar att vara jude. Därför unge är så ivriga att lyfta fram och behålla idé om sig själv som jude

Ingen status som."makt" utan mer kulturellt kapitall. I Europa är det relaterat till "gamla släkter" och det ger status bland div Johan Andersson och Sven Svensson-typer. Vår historia är anonym och meningslös. Men de "gamla släkterna" bevarar sina historier och exentriker. Man är kopplad till galningar genier konstnärer politiker.. .

Svennar med historien i ett anonymt dis av arbetare och skogabönder o patronymikon har ingen historia och får inte ha nån. Nationen som identitet är förbjuden och ena anfäder ointressant.

Det är lite av en allmän överklasgrej också. Vårdandet av o upphöjandet av den egna släkten och dess karaktäree och historia .
Citera
2026-07-15, 11:51
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Tror det blivit lite av nån sorts status i kulturella kretsar att vara jude. Därför unge är så ivriga att lyfta fram och behålla idé om sig själv som jude

Ingen status som."makt" utan mer kulturellt kapitall. I Europa är det relaterat till "gamla släkter" och det ger status bland div Johan Andersson och Sven Svensson-typer. Vår historia är anonym och meningslös. Men de "gamla släkterna" bevarar sina historier och exentriker. Man är kopplad till galningar genier konstnärer politiker.. .

Svennar med historien i ett anonymt dis av arbetare och skogabönder o patronymikon har ingen historia och får inte ha nån. Nationen som identitet är förbjuden och ena anfäder ointressant.

Det är lite av en allmän överklasgrej också. Vårdandet av o upphöjandet av den egna släkten och dess karaktäree och historia .

Exakt så. Men Unge visade exakt hur bonnigt obildad han är när han gestaltade och gjorde buskis av Beethoven.

Att påstå sig vara jude är en biljett in i en gemenskap, det framgår tydligt i artikeln och det är precis som alla andra identitära grupperingar.

Svenskar har en mycket stolt historia om man gräver lite i den, det handlar väl kanske mer om att svenskar numera slipper vara neutrala pga gick med i NATO och därmed kan delta i de allianser och det maktspel som de varit mycket duktiga på historiskt och att återuppväcka och börja återberätta den svenska sagan för en modern publik.
Citera
2026-07-16, 21:52
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DittMuppHelvete
Exakt så. Men Unge visade exakt hur bonnigt obildad han är när han gestaltade och gjorde buskis av Beethoven.

Att påstå sig vara jude är en biljett in i en gemenskap, det framgår tydligt i artikeln och det är precis som alla andra identitära grupperingar.

Svenskar har en mycket stolt historia om man gräver lite i den, det handlar väl kanske mer om att svenskar numera slipper vara neutrala pga gick med i NATO och därmed kan delta i de allianser och det maktspel som de varit mycket duktiga på historiskt och att återuppväcka och börja återberätta den svenska sagan för en modern publik.
Att han överhuvudtaget har en såpass bra direktlina till kulturredaktionerna att de gärna vill ha med honom beror nog till stor del på hans bakgrund som kändisbarn, hans självpåtagna judiska identitet och att han anses ha funny bones. Då ser de mellan fingrarna att han i praktiken är en totalt obildad nepobaby vars stora intressen är att spela tv-spel och handla på teknikmagasinet. För hans bakgrund ger honom ändå (anser de) "a certain flair". Hade han inte haft sin uppväxt på djurgården, mamma Cecilia, det "judiska" utan varit uppväxt med vanlismorsa i Täby. Då hade han inte fått jobb på svt eller få jobbet att vara buskis konferencier på Berwaldhallen.

Så i mångt och mycket är han den ultimata neopbabyn, vars talang kanske räcker för att vara en kul prick i undergroundpoddar, men inte direkt för fristående komikerkarriär eller som skådespelare. Men där han ändå får de jobben
Senast redigerad av st33r 2026-07-16 kl. 21:58.
Citera
2026-08-02, 11:28
Medlem
Skidlifts avatar
https://youtu.be/jOKbfbzGRYY?si=biUfAomYK34r1SYR

Jonatan Unge i Arons Flams Youtubekanal.

Otroligt märkligt beteende av Unge.
Citera
2026-08-08, 08:34
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
https://youtu.be/jOKbfbzGRYY?si=biUfAomYK34r1SYR

Jonatan Unge i Arons Flams Youtubekanal.

Otroligt märkligt beteende av Unge.
Unge är ju en otroligt märklig människa också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in