Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
Nämen…. En japansk bil som det blev fel på….
Enligt den samlade ”expertisen” här på FB så blir det aaaaaaaaaldrig fel eller problem på asiatiska bilar i allmänhet, och i synnerhet inte japanska, bara på tyska och så i synnerhet VAG…
Å andra sidan hävdar ofta samma ”expertis” att allt från Kina är skit, bilar och allt…
Nåväl, mer sansade figurer är mer realistiska i sina påståenden och vet att även asiatiska bilar kan knasa och ha problem, även om de helt klart gjort sig förtjänta av skryt för att ha hög driftsäkerhet och relativt sparsamt med allvarligare problem.
Vad gäller TS undringar så bör det först utläsas felkoder för att utifrån det sikta åt mest sannolika håll i vidare felsökning, och man torde landa på tilltufsad ABS-krans alt sensor på nåt hjul, eller kablageknas till sagda prylar
Även solen har sina fläckar, doktorn!
Dags igen för en liten pudel!
Mazda Tribute 3.0 V6 automat byggs i Canada av Ford.
Är en syster/bror/variant på Ford Escalade(tror jag det stavas).
Har samma motor som vissa Jaguarer och någon europeisk prestandaford.
Ska INTE förväxlas med Ford Maverric - även om de delar kaross!
Är den bästa och komfortablaste dragbilen för bilsläp jag ägt - för "tävlingsbilen" Suzuki Samurai!
Byttes av oförstånd mot en ny JEEP Grand Cherokee 2006 - som inte alls höll måttet - som byttes mot en Land Rover Defender 2009 som inte heller höll måttet - som bytes mot en Honda CR-V 2015 SOM HÅLLER MÅTET ÄN!
Så glorian på japanska bilar har INTE hamnat på sned.
Men jag måste tillstå och berömma dig för att du för det mesta är ett föredöme med dina inlägg!