2026-08-02, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Om ni googlar milo yiannopoulos terapuet (botade milo) så säger han att hans patienter blir attraherade av människor de är avundsjuka på.

Att vara avundsjuk är inte att beundra någon. Det ligger en hund begraven här.

Är pedofili kärlek?
Du ska nog inte lyssna på vad bögen milo yiannopoulos säger.
Allt han gör är att få uppmärksamhet.
Senast hörde jag att han blivit "straight" nu?
Citera
2026-08-02, 02:54
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Det är framförallt korkat att göra ett påstående att någon påstår detta utan en källa och/eller citat att Pride officiellt menar att homosex är kärlek.

Eftersom kärlek är ett begrepp som låter sig lånas till lite allt möjligt så är det ju en halmgubbe att bygga då du ej vet deras definition, utan svävar fritt på målet.

Man har rätt att yttra sig utan att underbygga med vetenskapliga undersökningar av frekvensen av påståendet att homosex= kärlek.

Jag bara utgår från vad jag ofta hör i media om folk som säger att homosex är kärlek. Det är påståendet som jag vänder mig emot, inte frekvensen eller vad hbtq-organisationer har för "officiell" jargong eller "definitioner".
Citera
2026-08-02, 03:32
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
De som under Pride propagerar för Hbtq+ menar att homosex är kärlek.

Om vi håller oss till homosex så handlar det ju om könsdriftens inriktning på personer av samma kön. Det handlar alltså om sexuell attraktion så att t.ex. bögar dras till killar eller män. Om en träff via Grindr leder till homosex är det verkligen kärlek? Det är väl snarare en utlevelse av sexuella begär.

Någon sa att kärlek innebär en stark vilja att göra gott för någon och ett bry sig om. Det handlar om trygghet, närhet och att kanske leva tillsammans. Men begreppet kärlek passar ju inte på att ha homosexuella engångsknull efter en träff via Grindr, dejtingsajter eller cruising i parker o.s.v.

De som flyttar ihop ett halvår för att de gillar att ha sex med varandra motiveras kanske inte heller så ofta av kärlek utan för att arrangemanget passar dem för att fixa sina sexuella behov.

Det hindrar förstås inte att det faktiskt kan uppstå kärlek mellan bögar, men jag misstänker att det är sällsynt.

Så borde inte Pridefolket sluta att tala om att det handlar om kärlek. Primärt handlar det ju om sex. En avsugning i Humlegården är inte kärlek. Till exempel.

Jag tycker att ordet kärlek i sexsammanhang är lika missbrukat som ordet älska som numera används som synonym till knulla. "Följer du med in i parken för att älska bakom buskarna? Bara 500 spänn", sa horan.

Har lite svårt för att se hur din tankegång går här.

Med tanke på hur många män som åtminstone uttrycker ett absolut dyrkande (ev slaveri för) av fitta så borde dessa inte heller vara förmögna till kärlek. Inte heller kvinnorna som ofta lite fint döljer sitt absoluta begär av kuk (något som moderna feminister troligen har enorma problem med - ta tex Linda Skugge som ett perfekt exempel - "fuck patriarkatet" men senare knullar hon bokstavligt talat hela jävla patriarkatet - "om du inte kan vinna över dom - knulla dom" - liksom). Väg dessutom in hur mkt otrohet som pågår där ute. Man kan väl lugnt säga att världen allt är lite fucked up ibland.

Frågan blir ju då. Hur fasen definierar du kärlek egentligen? Är det rent av lite medeltida i stil med riddaren som slåss mot draken och offrar sitt liv för prinsessan? Det blir inte ens romans som sådan i verkligheten - bara ett sällsynt osjälviskt agerande som kanske t om kan vara lite korkat (prinsessan blir senare ihop med en fet rik padda i hopp om bättre dagar, lol).

Men jag ska erkänna en sak. En exakt definition på just kärlek saknas många gånger rent generellt och det finns även frågetecken kring huruvida sex är kärlek eller endast ett begär som man kopplar samman med vad man nu har för definition på kärlek. "All we need is love" - om det vore så jävla enkelt hade väl världen ändå sett annorlunda ut va?

Boyd Rice kanske säger det bäst dock om man har lust att vara lite misantrop vissa dagar.

Citera
2026-08-02, 06:58
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Man har rätt att yttra sig utan att underbygga med vetenskapliga undersökningar av frekvensen av påståendet att homosex= kärlek.

Jag bara utgår från vad jag ofta hör i media om folk som säger att homosex är kärlek. Det är påståendet som jag vänder mig emot, inte frekvensen eller vad hbtq-organisationer har för "officiell" jargong eller "definitioner".
Jag har aldrig hört någon säga homosex är kärlek. Däremot homosexualitet. Därför hade det kanske varit på sin plats med en länk till detta frekvent förekommande, som annars förefaller mest förekomma i ditt eget huvud, vilket f ö väcker fråga om du är latent gay..
Citera
2026-08-02, 07:01
Medlem
Pinoputchins avatar
Homosexualitet är den enda sanna kärleken.
Citera
2026-08-02, 07:04
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Har lite svårt för att se hur din tankegång går här.

Med tanke på hur många män som åtminstone uttrycker ett absolut dyrkande (ev slaveri för) av fitta så borde dessa inte heller vara förmögna till kärlek. Inte heller kvinnorna som ofta lite fint döljer sitt absoluta begär av kuk (något som moderna feminister troligen har enorma problem med - ta tex Linda Skugge som ett perfekt exempel - "fuck patriarkatet" men senare knullar hon bokstavligt talat hela jävla patriarkatet - "om du inte kan vinna över dom - knulla dom" - liksom). Väg dessutom in hur mkt otrohet som pågår där ute. Man kan väl lugnt säga att världen allt är lite fucked up ibland.

Frågan blir ju då. Hur fasen definierar du kärlek egentligen? Är det rent av lite medeltida i stil med riddaren som slåss mot draken och offrar sitt liv för prinsessan? Det blir inte ens romans som sådan i verkligheten - bara ett sällsynt osjälviskt agerande som kanske t om kan vara lite korkat (prinsessan blir senare ihop med en fet rik padda i hopp om bättre dagar, lol).

Men jag ska erkänna en sak. En exakt definition på just kärlek saknas många gånger rent generellt och det finns även frågetecken kring huruvida sex är kärlek eller endast ett begär som man kopplar samman med vad man nu har för definition på kärlek. "All we need is love" - om det vore så jävla enkelt hade väl världen ändå sett annorlunda ut va?

Boyd Rice kanske säger det bäst dock om man har lust att vara lite misantrop vissa dagar.

.
.
.

Det kan här vara lämpligt att förklara min ståndpunkt lite ytterligare. Jag är inte kritisk till homosex utan var och en får bli salig på sin fason. Live and let live. Och framför allt ska homosexuella inte fördömas eller förföljas. De rår inte för det själva och det går inte att bota.

Det jag reagerar är emot är det väldigt vanliga påståendet att homosex handlar om kärlek och det används då som ett försvar för homosex. Homosexuella aktiviteter drivs av ett sexuellt begär och det lär väldigt sällan vara en bekräftelse på en sedan tidigare spirande kärlek till någon annan. Kärlek kan säkert någon gång förekomma mellan bögar men jag menar att homosexuella aktiviteter sällan drivs av kärlek till den andra parten utan det handlar om en utlevelse av sexuella begär.

Så varför blanda in kärlek i sammanhanget? Det görs förstås för att s.a.s. legitimera snusket ungefär som det åtminstobe förr vvar en förutsättning för heterosexuella aktiviteter. Bara sex var inte anständigt utan det förutsatte att det fanns en kärlek bakom.

Om kärleken säger Höga visan:

"Kärleken är tålig och mild. Kärleken avundas inte, den skryter inte, den är inte uppblåst. Den beter sig inte illa, den söker inte sitt, den brusar inte upp, den tänker inte på det onda. Den gläder sig inte över orätten men gläds med sanningen. Allt bär den, allt tror den, allt hoppas den, allt uthärdar den. Kärleken upphör aldrig. Men profetiorna ska försvinna, tungomålen ska tystna och kunskapen försvinna."
(Första Korintierbrevet 13:4-8)

Så homosex = kärlek? Nej, det är två olika saker.

Heteroknull = kärlek? Knappast!
Senast redigerad av Comitium 2026-08-02 kl. 07:09.
Citera
2026-08-02, 07:09
Medlem
Klart det kan vara, även inom djurriket förekommee det homosexualitet. Och vi är just djur. Gick väl rykten om att Rudolf Hess var bög tex. Alla bögar är inte hbtq som vissa icke homos vill få det till. Känner några bögar som är som alla andra, och va inte rädda, dem lär inte vill sätta på mig eller er i röven .
Citera
2026-08-02, 07:16
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Homosexualitet är den enda sanna kärleken.

En käck slogan för extrema Prideaktivister!

Den sanna kärleken är inte minst kärleken till sina barn. Avsugning i Humlegården är något annat.
Citera
2026-08-02, 07:42
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Du ska nog inte lyssna på vad bögen milo yiannopoulos säger.
Allt han gör är att få uppmärksamhet.
Senast hörde jag att han blivit "straight" nu?
Jag ser att universiteten klagar över att barnen inte längre ens kan läsa.

Milos terapeut, som botade bl.a. Milo, säger detta. Att hans patienter har gemensamt att de verkar attraheras av avund.
Citera
2026-08-02, 08:36
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
.
.
.

Det kan här vara lämpligt att förklara min ståndpunkt lite ytterligare. Jag är inte kritisk till homosex utan var och en får bli salig på sin fason. Live and let live. Och framför allt ska homosexuella inte fördömas eller förföljas. De rår inte för det själva och det går inte att bota.

Det jag reagerar är emot är det väldigt vanliga påståendet att homosex handlar om kärlek och det används då som ett försvar för homosex. Homosexuella aktiviteter drivs av ett sexuellt begär och det lär väldigt sällan vara en bekräftelse på en sedan tidigare spirande kärlek till någon annan. Kärlek kan säkert någon gång förekomma mellan bögar men jag menar att homosexuella aktiviteter sällan drivs av kärlek till den andra parten utan det handlar om en utlevelse av sexuella begär.

Så varför blanda in kärlek i sammanhanget? Det görs förstås för att s.a.s. legitimera snusket ungefär som det åtminstobe förr vvar en förutsättning för heterosexuella aktiviteter. Bara sex var inte anständigt utan det förutsatte att det fanns en kärlek bakom.

Om kärleken säger Höga visan:

"Kärleken är tålig och mild. Kärleken avundas inte, den skryter inte, den är inte uppblåst. Den beter sig inte illa, den söker inte sitt, den brusar inte upp, den tänker inte på det onda. Den gläder sig inte över orätten men gläds med sanningen. Allt bär den, allt tror den, allt hoppas den, allt uthärdar den. Kärleken upphör aldrig. Men profetiorna ska försvinna, tungomålen ska tystna och kunskapen försvinna."
(Första Korintierbrevet 13:4-8)

Så homosex = kärlek? Nej, det är två olika saker.

Heteroknull = kärlek? Knappast!

Vad är underlaget till det fetade och på vilket sätt skiljer det sig från heterosexuell sex?
Citera
2026-08-02, 09:26
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Är homosexualitet kärlek nej det är som att säga är heterosexualitet kärlek. En sexualitet kan inte vara kärlek

Är homosex eller straight sex kärlek,nej sex i sig är inte kärlek utan det är sex.

Kan homosex och straight sex ske genom kärlek,ja det kan det. Jag älskar min fru så därför vill ja ha sex med henne och lika säker är jag på att Bög-Bengt älskar sin man Analkåte-Anders så därför vill dom ta sig ett stjärtknull under fredagsmyset
Citera
2026-08-02, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Jag ser att universiteten klagar över att barnen inte längre ens kan läsa.

Milos terapeut, som botade bl.a. Milo, säger detta. Att hans patienter har gemensamt att de verkar attraheras av avund.
Jasså har du hört det från hans terapeut eller från honom?
Återigen lyssna inte på vad den griftern säger, helt meningslöst.
Atteninwhore economy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in