2026-08-01, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Det du beskriver är det värsta i livet, det som får en att vilja dö och slippa bli gammal.

Alltså att som man se hur en kvinna ser ut i hennes bästa ålder (15-25 år), och sen se hur hon åldras och blir "kärringafierad" så att säga. Hon kommer se helt annorlunda ut när hon är 40-45 år gammal och sen när hon är över 50 år så kommer hon se fruktansvärd ut. Oattraktiv. Och när hon blir en riktig kärring över 65 år, så blir man direkt äcklad av att se på henne som man. Man vill ju spy när man ser gamla tanter.

Att då bara tänka tanken att en sådan äcklig kvinna var sexuellt väldigt attraktiv för 40 eller 30 år sen får en att rysa.

Det får en att hata detta livet riktigt mycket och se fram emot döden.

Min pappa hade en flickvän när hon var i 20 års åldern och han visade mig bilder på hur hon såg ut då. Riktigt snygg och attraktiv. Efter flera år av letande hittade han hette på Facebook och nu ser hon ut som en riktig kärring. Fruktansvärt.

När man tänker efter på hur åldrandet ser ut är det väldigt svårt att förstå hur folk kan gilla detta livet. Detta livet är ju helt meningslöst och värdelöst. Om du inte är religiös och inte tror på något liv efter döden så blir ju detta livet helt meningslöst.

De som tränar och håller vikten kan va riktigt snygga även över 50. Stött på en hel del kollegor jag blivit förvånad över deras ålder. Några män som varit 60 men skulle kunna passera för väldigt välbevarade 45 åringar. Även kvinnor som är 50+ men riktigt snygga med tränade kroppar.
Det är inte längre vad det var för 20-30 år sen när alla gubbade och tantade till sig vid 35 när de fått barn.
Dessutom brukar ens preferens någorlunda följa ens egen ålder.
Finns mer i livet än utseende för övrigt. Mycket i livet att njuta av på äldre dar.
Citera
2026-08-01, 23:02
Medlem
NYZ367s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Känner igen mig i din situation, ser ofta tjejer som jag låg med på 90-talet då jag kommer från en mindre ort nära jönköping, Jag kan säga att 80% ser otroligt föråldrade ut, två tjejer (bästa kompisar från 70 talet) som jag låg med på 90-talet, ena tjejen är fortfarande riktigt fräsch medans hennes vän ser ut som hon genomlidit livet sista 30 åren, det är helt förfärligt men jag antar att alla har olika förutsättningar

Jag jobbade på bilfabrik i Trollhättan på tidigt 80-tal vi byggde SAAB 900 på den tiden. Där träffade man många brudar på den tiden lagade man mat hemma i köket ingen var As fet.

Jag ser några av dom i dag och 2026 väldigt få skulle komma igenom en passkontroll i dag med ett pass från 1984 dom är helt förändrade?
Vad som händer på 40 är helt sjukt och tragiskt för många kvinnor och några få män slutar ensamma och går ut med illaluktande hundar i morgonrock som är rosa eller bajsbrun. Dom lever för barnbarnen Jag är 62 år med en fru född 1983 och lever för mig själv.

Åsikter på det?
Citera
2026-08-01, 23:19
Medlem
NYZ367s avatar
Jag tycker synd om folk som såg bra ut förr men inte tar hand om sig i dag.
Övervikt rynkigt ansikte och grått hår och man är född 1984-1990.

HELA 20 år yngre än mig det kan innebära att man inte gillar sig själv längre och man har slutat att se sig själv i spegeln? Knappt 9 av 100 kvinnor vill se ut som Miljöpartister så den orsaken att folk går ner sig är nästan obefintlig.
Citera
2026-08-01, 23:42
Medlem
glockenreins avatar
Är bara 35 så har inte upplevt det du beskriver med nåt ex, däremot vet jag några brudar som var snygga i högstadiet som nu ser för jävliga ut och tvärtom.
Citera
2026-08-01, 23:56
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NYZ367
Jag jobbade på bilfabrik i Trollhättan på tidigt 80-tal vi byggde SAAB 900 på den tiden. Där träffade man många brudar på den tiden lagade man mat hemma i köket ingen var As fet.

Jag ser några av dom i dag och 2026 väldigt få skulle komma igenom en passkontroll i dag med ett pass från 1984 dom är helt förändrade?
Vad som händer på 40 är helt sjukt och tragiskt för många kvinnor och några få män slutar ensamma och går ut med illaluktande hundar i morgonrock som är rosa eller bajsbrun. Dom lever för barnbarnen Jag är 62 år med en fru född 1983 och lever för mig själv.

Åsikter på det?

Känner igen det där med bilfabrikerna. Själv låg jag med tre tjejer från monteringsteamet på Volvo Torslanda 1986, vi delade en uppsättning regnkläder i baksätet på en prototyp-740 under ett skiftbyte.

Håller med om åldrandet, det var bättre förr när folk käkade husmanskost och inte såg ut som kladdkaka i ansiktet vid 50. Starkt jobbat med tjejen från -83 förresten, själv har jag landat på en -89:a nu och lever livet. Man ska inte gissa ålder på passbilderna från 80-talet, det är en rysare.
Citera
2026-08-02, 00:27
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymHingst
Vem träffar ett ex man inte sett på 30 år? Låter som en story du runkat ihop nu
Ibland hinner man inte gömma sig när man är på ICA/Coop/Willys och stöter ihop med någon.

Alla åldras, även jag. Det är svårt att se när man står framför badrumsspegel och borstar tänderna varje morgon, men plocka fram 30 år gamla bilder på dig själv får du se.

Vissa åldras bättre än andra, det kan ha med gener, kost och droger att göra men faktum kvarstår. Vissa ser förjävliga ut 30 år senare och vissa kvinnor blir en gilf. Dvs. fortfarande snygga även om de är 66 år.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-08-02 kl. 00:30.
Citera
2026-08-02, 00:48
Medlem
NYZ367s avatar
Min fru är inte Asiat

Ai har verkligen fått mig att nästan sjukt fundera på vad som händer med oss 50+

Kolla in in det på Tiktok eller Instagram. Kvinnor som man minns som rena gudinnor för 35 till 40 år sedan är nästan oigenkännbara i dag?
Jag skäms inte när jag erkänner att jag föredrar kvinnor som är runt 40år hellre än dom som är i min ålder 60år.
Jag gillar att vara äldre sårbarare och jag vill kunna säga.
Jag föredrar att du är mer aktiv i sängen än mig. Jag älskar när du sitter på fötterna och rider mig länge.

Vi har varit gifta sedan tidigt 2022
Citera
2026-08-02, 00:52
Medlem
AnonymHingsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Ibland hinner man inte gömma sig när man är på ICA/Coop/Willys och stöter ihop med någon.

Alla åldras, även jag. Det är svårt att se när man står framför badrumsspegel och borstar tänderna varje morgon, men plocka fram 30 år gamla bilder på dig själv får du se.

Vissa åldras bättre än andra, det kan ha med gener, kost och droger att göra men faktum kvarstår. Vissa ser förjävliga ut 30 år senare och vissa kvinnor blir en gilf. Dvs. fortfarande snygga även om de är 66 år.
Vem fan stöter ihop med ett ex på Willys? Asså det är så mycket inavel på Flashback.
Citera
2026-08-02, 00:55
Medlem
NYZ367s avatar
Min fru är inte Asiat

Hon är från Brasilien

Kolla in in det på Tiktok eller Instagram. Kvinnor som man minns som rena gudinnor för 35 till 40 år sedan är nästan oigenkänbara i dag?
Jag skäms inte när jag erkänner att jag föredrar kvinnor som är runt 40år hellre än dom som är i min ålder 60år.
Jag gillar att vara äldre sårbarare och jag vill kunna säga.
Det är underbart när du sitter på fötterna och rider mig länge.

Vi har varit gifta sedan tidigt 2022
Citera
2026-08-02, 01:00
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Vem fan stöter ihop med ett ex på Willys? Asså det är så mycket inavel på Flashback.
Vissa av oss handlar mat ibland i stället för att beställa från Foodora, donken eller lokala pizzaturken.

Glömde säga på systembolaget kan man också stöta på ex, men dit behöver jag inte gå förrän tidigast i vinter. Kört en kombinerad semester och shoppingresa till Tyskland. Dricker inte så mycket så kommer klara mig till December minst.
Citera
2026-08-02, 01:04
Medlem
NYZ367s avatar
Citat:

Trollvarning på dig jag såg en kvinna på apoteket 2012 som jag inte sett sedan 1981.
Jag minns inte vad hon hette och hälsade inte som vanligt.

Varför ska man säga hej till någon från discot som man först slickat och sedan knullat för 25 år sedan?
Pinsamt på hög nivå.
Citera
2026-08-02, 01:23
Medlem
NYZ367s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Vissa av oss handlar mat ibland i stället för att beställa från Foodora, donken eller lokala pizzaturken.

Glömde säga på systembolaget kan man också stöta på ex, men dit behöver jag inte gå förrän tidigast i vinter. Kört en kombinerad semester och shoppingresa till Tyskland. Dricker inte så mycket så kommer klara mig till December minst.

Shoppingresa till Tyskland, det gillar jag med jag brukar åka med Rolfs buss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in