2026-08-01, 21:30
Medlem
utöver det vill jag även tillägga att jag inte menar att köra igång med skilsmässan till fullo. du måste tänka på att ni även har en dotter tillsammans vilket komplicerar situationen. jag säger så här... FÖRSÖK ditt bästa att övertala henne, kan vara vadsom, ifall det verkligen är tomt på droppar så är det bara att låta bli. dottern är prio 1 här. håll huvudet högt och gör som magen känner. lycka till.
Citera
2026-08-01, 21:30
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tmyceuiz7
sanna mina ord kompis. HON HAR EN NY. och hon har bestämt sig att han är bättre än du är. tyvärr. Bara att gå vidare. Livet är inte värt att hålla sig till en mussla, finns massor

Det är snarare så att männen lämnar en relation för att gå in i en annan medan kvinnor lämnar en relation för att vara ensamma.

Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Nja, så kanske det var för 30 år sedan. Men dagens unga kvinnor är som männen. Det finns kvinnor som är pedanter och städar noggrant men det är nog vanligare med lort-Amandor.

Deras hem kan ha en någorlunda ren yta, men om du tittar närmare är det verkligen skit överallt. Underkläder som strösslas i sovrummet på golvet, gammal mat i kylskåpet som ruttnar och spindlar (många kvinnor är livrädda för spindlar) och insekter i vrårna.

Min erfarenhet är att dagens kvinnor är inte alls lika bra på att städa som deras mammor. Vi män är sällan inte rädda för att få skit på händerna och städa, rensa avlopp och avliva spindlar.

Män tycks av naturen vara mindre intresserade av att ta reda på sin egen skit, vilket innebär att kvinnorna under en kritisk könsrollsperiod fixade männens skit samtidigt som de plockade undan efter sin egen och ungarnas skit.

För 40-50 år sedan började kvinnor lämna männen för att de inte accepterade denna könsrollsfördelning som innebär att kvinnorna ser männen som barnet de aldrig önskade. Detta är också den direkta anledningen till att allt fler kvinnor ser särbo som den ultimata tillvaron.
Citera
2026-08-01, 21:31
Medlem
Citat:
sanna mina ord kompis. HON HAR EN NY. och hon har bestämt sig att han är bättre än du är. tyvärr. Bara att gå vidare. Livet är inte värt att hålla sig till en mussla, finns massor
Tror inte det. Men vill hon dröjer det inte länge såklart.

Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Kvinnor lämnar alltid långt innan dom faktiskt redan lämnat dig. Vad tjafsar ni om i vardagen som du inte tar på allvar?
Syskon hade kanske underlättat för processen. Har din dotter bra kompisar?
Vi vill inte ha fler barn. Hon har bra kompisar.

Citat:
Finns där något äventyr i vardagen som din fru skulle gå igång på?
Hon gillar massa saker som hon gör själv.
Citera
2026-08-01, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmoderatorer
Hon har träffat någon annan, rikare & mer lättstyrd.
Vänta 6 mån så "dyker" ett annat namn upp, sorry men så fungerar dom...
du måste vara 17 år. tro mig, kvinnor är fan inte samma. finns sannerligen godartade därute
Citera
2026-08-01, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IRME

Vi vill inte ha fler barn. Hon har bra kompisar.

Hon gillar massa saker som hon gör själv.
Gör ni något tillsammans?
Har du ett eget liv utöver ert?
Citera
2026-08-01, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmoderatorer
Hon har träffat någon annan, rikare & mer lättstyrd.
Vänta 6 mån så "dyker" ett annat namn upp, sorry men så fungerar dom...

Nä, och även om hon hade hittat någon annan så har jag svårt att se att det är någon som är rikare. Åtminstone inte högre lön.

Citat:
utöver det vill jag även tillägga att jag inte menar att köra igång med skilsmässan till fullo. du måste tänka på att ni även har en dotter tillsammans vilket komplicerar situationen. jag säger så här... FÖRSÖK ditt bästa att övertala henne, kan vara vadsom, ifall det verkligen är tomt på droppar så är det bara att låta bli. dottern är prio 1 här. håll huvudet högt och gör som magen känner. lycka till.

Jag försöker säga att jag kan verkligen göra vad som helst. Hon nämner massa svepskäl. Verkar bottna i att hon är trött på mig. Tyvärr.
Citera
2026-08-01, 21:34
Avstängd
Bajsmoderatorers avatar
Citat:
du måste vara 17 år. tro mig, kvinnor är fan inte samma. finns sannerligen godartade därute

Lägg till 30 år kompis, dom finns ja, absolut, men även i de lugnaste vattnet så...
Citera
2026-08-01, 21:35
Medlem
Citat:
försök att gå till kamp emot skilsmässan för din dotter. skilsmässor är bland det värsta som kan hända ett barn
Citera
2026-08-01, 21:36
Medlem
Citat:
Gör ni något tillsammans?

Senaste tiden, inte så mycket. Jag försöker vara delaktig i hennes saker ibland. Gå ut och gå, osv. Annars är det med vårt barn.

Citat:
Har du ett eget liv utöver ert?

Har några bra vänner. Väldigt bra karriär. Har fått ett jobberbjudande jag ev. kan grotta ner mig i under några år.
Citera
2026-08-01, 21:38
Medlem
Citat:
Jag försöker säga att jag kan verkligen göra vad som helst. Hon nämner massa svepskäl. Verkar bottna i att hon är trött på mig. Tyvärr.
gör så här. börjar med orkideer eller rosor i en bukett med lite choklad och lägg den mitt under natten på matbordet. sen är du borta nåra dar utan att svara hennes telefon om hon ringer. sen kommer du tillbaka och jag lovar att hon är som ny (nästan). har funkat för mig
Citera
2026-08-01, 21:40
Medlem
När en kvinna berättar att det är slut har hon redan tagit steget ihop med en annan. Nu kan du inget göra mer än att sätta på kaffe och planera resten av ditt liv. Barnet vänjer sig när allt väl har lagt sig, det förstod nog redan att något var på gång. Älta inte bakåt, du ska framåt nu. Du är inte i någon unik situation utan många män har varit med om samma eller kommer göra det längre fram. Kvinnor har bråttom men om något år är det kanske du som funnit en ny kärlek medan hon sitter ensam. Då kommer hon och vill ha dig tillbaka men säg då att lagt kort ligger.
Senast redigerad av KamratBlue 2026-08-01 kl. 21:45.
Citera
2026-08-01, 21:44
Avslutad
Citat:
Senaste tiden, inte så mycket. Jag försöker vara delaktig i hennes saker ibland. Gå ut och gå, osv. Annars är det med vårt barn.

Har några bra vänner. Väldigt bra karriär. Har fått ett jobberbjudande jag ev. kan grotta ner mig i under några år.
Vill hon vara delaktig i ditt?

Citat:
gör så här. börjar med orkideer eller rosor i en bukett med lite choklad och lägg den mitt under natten på matbordet. sen är du borta nåra dar utan att svara hennes telefon om hon ringer. sen kommer du tillbaka och jag lovar att hon är som ny (nästan). har funkat för mig
Silent treatment funkar dåligt. Hon kommer att ta det som bevis på att hennes beslut var rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in