Citat:
Ursprungligen postat av
RItD
Glasfiberskrov är näst till okrossbart, men hade ändå inte föreställt mig att det skulle vad helt intakt? Även aktern med badstege och dylikt ser ut att vara intakt vilket talar för att de inte kan ha blivit påkörda direkt bakifrån?
Överdelen av båten ser däremot ut att saknas helt.
Jag är inte jätteförvånad ändå. Jag antydde ju det redan igår kväll, till en stor drös imbecillers ogillande
Det återstår att se hur det är med "överdelen". Man talar ofta om överbyggnad vilket som regel innefattar den främre delen som nog är intakt här, samt doghouse som på denna inte är så mycket. taket utgörs nog mest av en ram med luckor, i detta fallet vill ag minnas att det var tygluckor dessutom, från instagrambilderna inledningsvis i tråden.
Det här är inte den aktuella båten, men en av samma modell. Där ser man att doghouse utgörs i stort sett bara av fönsterrutorna och taket av en plastram med tygtak. Denna del är såklart väldigt bräcklig. Det finns olika modeller på detta på denna båt, andra har en kraftigare plastram och enskilda rutor. Hur det var på den förolyckade båten är jag osäker på.
Men att överdelen saknar är inte jätteförvånande och frågan är också när och hur den försvann. Man ska inte heller utesluta att visa skador eller förändringar kan ha skett under räddnings-, lyft- och transportarbetena.