2026-07-31, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Om du inte vill tillföra något om det hela kan du väl h... k... I detta forum Flashback diskuterar vi och spekulerar med vida ramar.

Håll dig till ämnet fortsättningsvis åtminstone.
Citera
2026-07-31, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ohsopresidentia
Du spekulerar fel. Du diskuterar inte. Du bräcker om att du kör med konstaplar i låg fart.

Jag har tillfört att du har fel. Jag har tillfört att det är en olyckshändelse. Jag har tillfört att Robin körde inte ”avancerat” vid bostadsområde.
Vi kan nog utgå ifrån att han inte skulle dött om han höll sig inom den hastighet som gällde på gatan, 40 km/h. Förmodligen skulle han då inte heller krockat med en stolpe som plötsligt sprang på honom. När det gäller andra poliser så säger jag att det är andra för att särskilja det från denna händelse. Du tog tydligen in att vi körde långsamt men inte att vi även körde fortare än lagstadgat. Skillnaden är ju och det är viktigt att vi inte gör det på en sådan gata.
Citera
2026-07-31, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brojarn
Tidigare i tråden påstods det att han körde en BMW 1000 RR, men han ägde en M1000R. Åkte han inte på sin egen cykel?
Ska vi köra in en av varje i en lyktstolpe och se om du kan urskilja vilken som är vilken?.... Det är väl samma motor och allt i dom, några kåpor och så som skiljer. Det är ganska säkert hans egna.
Citera
2026-07-31, 23:10
Medlem
coolboyXds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aniani1
Polisen, med stöd av vittnesuppgifter, rubricerar händelsen som GROV vårdslöshet i trafik. Innehållet innanför pannbenet tål med andra ord att diskuteras, grabben.

Länka gärna vad du har läst "Polisen, med stöd av vittnesuppgifter, rubricerar händelsen som GROV vårdslöshet i trafik."
Det enda jag har sett är att Händelsen utreds som grov vårdslöshet i trafik för att utreda om något brott ligger bakom olyckan.
Citera
2026-08-01, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vi kan nog utgå ifrån att han inte skulle dött om han höll sig inom den hastighet som gällde på gatan, 40 km/h. Förmodligen skulle han då inte heller krockat med en stolpe som plötsligt sprang på honom. När det gäller andra poliser så säger jag att det är andra för att särskilja det från denna händelse. Du tog tydligen in att vi körde långsamt men inte att vi även körde fortare än lagstadgat. Skillnaden är ju och det är viktigt att vi inte gör det på en sådan gata.

Med tanke på hur präktig du är så bör du inte köra inspirerat på någon gata, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 110 eller 120.
Ännu mindre med poliser, korruption ger någon bitter eftersmak.

Du spekulerar dessutom på ett ganska osmakligt sätt med tanke på hur lite du faktiskt vet om incidenten.
Om du kör motorcykel så borde du också veta hur pass lite som faktiskt behövs för att det ska gå riktigt illa.

Det kanske gick över tillåten hastighet eller gjorde det de inte, det märker vi när utredningen är klar och oavsett vad så förtjänar ingen detta ödet för en hastighetsöverträdelse.
Senast redigerad av kozmoss 2026-08-01 kl. 00:52.
Citera
2026-08-01, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kozmoss
Med tanke på hur präktig du är så bör du inte köra inspirerat på någon gata, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 110 eller 120.

Du spekulerar dessutom på ett ganska osmakligt sätt med tanke på hur lite du faktiskt vet om incidenten.
Om du kör motorcykel så borde du också veta hur pass lite som faktiskt behövs för att det ska gå riktigt illa.

Det kanske gick över tillåten hastighet eller gjorde det de inte, det märker vi när utredningen är klar och oavsett vad så förtjänar ingen detta ödet för en hastighetsöverträdelse.

För att med tung mc inkl. förare flytta ett nedgrävt fundament på 300 kg 30 cm så krävs en hastighet på allt mellan 15-50 km/h beroende på bla. marken kring fundamentet. Det är starka krafter även vid lägre hastigheter.
Själv va jag med om en frontalkrock när jag va barn och vi blev i stillastående läge påkörda av en minibuss som körde i 100-110 km/h. Har nu i vuxen ålder räknat ut kraften vid kollisionen och fick då fram att vikten vid själva träffen kunde jämföras med en mindre godståg. Tror det låg omkring 300.000 kg vid exakta själva kollisions tillfället, det handlar om hundradels sekunder men det är stor kraft som gör stor skada. Skillnaden med att sitta i ett skyddat fordon, halvt om halvt bältad, är att man har större chans att överleva även om det är med nöd o näppe.
Senast redigerad av okh 2026-08-01 kl. 06:04.
Citera
2026-08-01, 08:09
Medlem
Lucifers_dicks avatar
Claessons motor i Bromölla har gjort ett inlägg på fejan.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0m7jLKAngsVaHYpYTNPX6TyM 3MtD8QAPr4SGbMVQyxkvmKKpieWEVFXXABm8KUgb8l&id=1000 25877905880
Citera
2026-08-01, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okh
För att med tung mc inkl. förare flytta ett nedgrävt fundament på 300 kg 30 cm så krävs en hastighet på allt mellan 15-50 km/h beroende på bla. marken kring fundamentet. Det är starka krafter även vid lägre hastigheter.
Själv va jag med om en frontalkrock när jag va barn och vi blev i stillastående läge påkörda av en minibuss som körde i 100-110 km/h. Har nu i vuxen ålder räknat ut kraften vid kollisionen och fick då fram att vikten vid själva träffen kunde jämföras med en mindre godståg. Tror det låg omkring 300.000 kg vid exakta själva kollisions tillfället, det handlar om hundradels sekunder men det är stor kraft som gör stor skada. Skillnaden med att sitta i ett skyddat fordon, halvt om halvt bältad, är att man har större chans att överleva även om det är med nöd o näppe.

Ja det är lite väl mycket antagande trots så lite information om olyckan.
Dessutom ganska sjuka individer som tycker att man förtjänar att dö för ett trafikbrott.
Citera
2026-08-01, 12:32
Medlem
Något som heter "MMG MC & ATV" har lagt upp en minnesruna på Facebook.

"Det var med stor sorg som vi igår tog emot beskedet att vår tidigare kollega Robin tragiskt omkommit i en MC-olycka
Robin var en del av vårt team i drygt ett och ett halvt år innan han gick vidare för några månader sedan. Under sin tid hos oss lärde vi känna en varm, engagerad och omtyckt kollega som satte avtryck hos många av oss. Även om våra vägar skildes åt kommer vi alltid att minnas honom med värme.
Idag går våra tankar till Robins familj, hans nära och kära som nu går igenom en ofattbart svår tid. Vi hoppas att ni kan finna styrka i varandra och i alla de fina minnen som Robin lämnat efter sig.
Vi vill också be er som väljer att kommentera att göra det med respekt och omtanke. Låt kommentarsfältet bli en plats där vi tillsammans hedrar Robin och visar stöd till hans närstående. "
Citera
2026-08-01, 17:43
Medlem
coolboyXds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kozmoss

Håller med dig, kan likaväl varit ett djur lr något som sprang ut också och då av ren reflex så försöker man väjja undan. Oavsett vad som ha hänt så förtjänade han inte det här..
Citera
2026-08-01, 18:18
Medlem
Homofilens avatar
Så detta var en "MC-galning" som körde ihjäl sig själv?
Citera
2026-08-01, 20:37
Medlem
Tuttlutts avatar
15 juli skrev han detta på Facebook 😔

"Jag brukar egentligen inte skriva långa eller djupa inlägg här. Det händer typ aldrig. Oftast blir det bilder, motorcyklar och roliga stunder. Så som det ska vara! Men idag känner jag att jag vill skriva några rader här.

Den senaste tiden har det varit alldeles för många allvarliga olyckor och alldeles för många liv som gått förlorade på två hjul. Varje gång man läser/hör om ännu en olycka känns det i magen.

Jag jobbar som MC-säljare och har förmånen att få träffa människor som lever för motorcyklar. Jag ser glädjen när någon hämtar sin drömhoj, jag hör planerna inför sommarens mc körningar och jag vet hur mycket frihet en motorcykel kan ge. Tyvärr ser jag också den andra sidan. Den tråkiga sidan. Jag ser motorcyklar som kommer tillbaka efter olyckor. Jag hör historierna bakom skadorna. Och ibland blir påminnelsen om hur skört allt kan vara väldigt verklig.

Det här handlar inte om att skrämma någon eller säga att man ska sluta köra. Eller hur någon ska köra. Verkligen inte!! Tvärtom!!

Fortsätt att köra! Fortsätt att njuta! Fortsätt skapa minnen och upplev den där friheten som bara en motorcykel kan ge oss.

Var bara rädda om er. Ingen kurva är värd att chansa i. Ingen raksträcka är värd att pressa lite extra på om det innebär att man kanske aldrig kommer hem igen. Vägarna kommer att finnas kvar imorgon också.

Vi har alla någon som väntar på oss där hemma. Familj, partner, barn, föräldrar eller vänner.

Så till alla er jag känner, alla kunder, alla hojkompisar och alla andra där ute. Bara kör med huvudet lika mycket som med hjärtat. Håll avstånd, läs trafiken, använd rätt utrustning och lämna lite marginal. Det kostar ingenting att komma fram liiiiite senare.

Låt oss nu göra den här säsongen till en säsong fylld av fantastiska turer, nya minnen och många fikastopp. Inte fler namn i olycksstatistiken.

Ta hand om er där ute!! Vi ses på vägarna. 🏍️❤️"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in