Citat:
Ursprungligen postat av
Aniani1
Ca 35 år, jobbar med motorcyklar och torde vara mycket väl medveten om riskerna med dylika fordon. Men kör enligt vittnen trots det som en dåre. Här hade naturen sin gång, vi laglydiga trafikanter slipper nu riskera att möta denna individ på vägarna 👍.
Förutsatt att användaren några inlägg upp länkar till rätt konto på instagram så skrev han tidigare i somras ett inlägg där han pratar om att att han som säljare kommer i kontakt med berättelser om olyckor relaterade till motorcyklar, och han påminner riskerna och uppmanar folk att vara försiktiga.
Citat:
Fortsätt att köra! Fortsätt att njuta! Fortsätt skapa minnen och upplev den där friheten som bara en motorcykel kan ge oss.
Var bara rädda om er. Ingen kurva är värd att chansa i. Ingen raksträcka är värd att pressa lite extra på om det innebär att man kanske aldrig kommer hem igen. Vägarna kommer att finnas kvar imorgon också.
Vi har alla någon som väntar på oss där hemma. Familj, partner, barn, föräldrar eller vänner.
Jag tycker att det finns en motsägelse i att vara försiktig och samtidigt köra som mer eller mindre helt oskyddad trafikant, på allmän väg och långt över hastighetsgränsen. Antingen gör man det ena eller så gör man det andra. Båda går inte.
Det är tragiskt att folk dör så ofta i motorcykelolyckor. Det får mig att fundera lite varför vårt samhälle ens tillåter motorcyklar på allmän väg. Det är inte det meningslösaste fordonet, eftersom enhjulingen finns, men inte långt ifrån. Det är extremt störande för omgivning och absolut livsfarligt för den som åker.
Eller kanske borde det finnas någon lag om att att motorcyklar borde vara hastighetsstrypta, som mopeder och elcyklar, typ så de som mest kan åka i maximalt tillåtna hastighet i Sverige. Borde för övrigt införas i bilar också enligt min uppfattning. Sjukt att man lagstiftar om sånt på fordon som går långsamt, relativt sett, men inte fordon som går snabbt.