Citat:
Ursprungligen postat av
okh
Så bara för att han arbetat som polis så kör han inte som en idiot? Hur tänkte du nu helt ärligt?
Kör man med inställningen att man är odödlig 'baby-jesus' så börjar idiotin redan där.
Ja det är tråkigt för han o hans närstående o anhöriga, det är det verkligen, men han gjorde sitt val att leka med döden 💔 man ska va medveten om priset för att va en adrenalin-junkie.
Sökte däremot o räknade lite på hastighet o kraft vid kollision med tung mc+förare mot ett fundament på 300 kg som flyttats 30 cm, så kan hastigheten vara ca 15-50 km/h beroende på marken där fundamentet var nedgrävd. Men hastigheten kan även va högre än 50km/h då man inte vet hur det flyttats eller andra omständigheter.
Att han hade förmodligen mer innanför pannbenet än vad du har grabben.. han har nog sett flera allvarliga olyckor med mc inblandat när han då jobbade som polis.
Han la ju ut denna texten för 2v sen:
"Jag brukar egentligen inte skriva långa eller djupa inlägg här. Det händer typ aldrig. Oftast blir det bilder, motorcyklar och roliga stunder. Så som det ska vara! Men idag känner jag att jag vill skriva några rader här.
Den senaste tiden har det varit alldeles för många allvarliga olyckor och alldeles för många liv som gått förlorade på två hjul. Varje gång man läser/hör om ännu en olycka känns det i magen.
Jag jobbar som MC-säljare och har förmånen att få träffa människor som lever för motorcyklar. Jag ser glädjen när någon hämtar sin drömhoj, jag hör planerna inför sommarens mc körningar och jag vet hur mycket frihet en motorcykel kan ge. Tyvärr ser jag också den andra sidan. Den tråkiga sidan. Jag ser motorcyklar som kommer tillbaka efter olyckor. Jag hör historierna bakom skadorna. Och ibland blir påminnelsen om hur skört allt kan vara väldigt verklig.
Det här handlar inte om att skrämma någon eller säga att man ska sluta köra. Eller hur någon ska köra. Verkligen inte!! Tvärtom!!
Fortsätt att köra! Fortsätt att njuta! Fortsätt skapa minnen och upplev den där friheten som bara en motorcykel kan ge oss.
Var bara rädda om er. Ingen kurva är värd att chansa i. Ingen raksträcka är värd att pressa lite extra på om det innebär att man kanske aldrig kommer hem igen. Vägarna kommer att finnas kvar imorgon också.
Vi har alla någon som väntar på oss där hemma. Familj, partner, barn, föräldrar eller vänner.
Så till alla er jag känner, alla kunder, alla hojkompisar och alla andra där ute. Bara kör med huvudet lika mycket som med hjärtat. Håll avstånd, läs trafiken, använd rätt utrustning och lämna lite marginal. Det kostar ingenting att komma fram liiiiite senare.
Låt oss nu göra den här säsongen till en säsong fylld av fantastiska turer, nya minnen och många fikastopp. Inte fler namn i olycksstatistiken.
Ta hand om er där ute!! Vi ses på vägarna. 🏍️❤️"
Oavsett vilket så är de frukantsvärt tragiskt.. han va mycket trevlig när man köpte hoj iaf.