2026-08-01, 02:14
Medlem
OliverCromwells avatar
Den ökände ryska vapenhandlaren, Viktor Bout, avslöjar att Ukraina mördade Lindsey Graham genom gift.

Detta avslöjar han i hans program Bout About Talk with Viktor Bout.

19:30 minuter lång.
https://www.youtube.com/watch?v=lgwzoInBZkc

Jag får inte riktigt ihop det, med tanke på att Graham länge varit en allierad och agitator för Ukraina. Men ni får spekulera i vad det hela innebär.
Citera
2026-08-01, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Den ökände ryska vapenhandlaren, Viktor Bout, avslöjar att Ukraina mördade Lindsey Graham genom gift.

Detta avslöjar han i hans program Bout About Talk with Viktor Bout.

19:30 minuter lång.
https://www.youtube.com/watch?v=lgwzoInBZkc

Jag får inte riktigt ihop det, med tanke på att Graham länge varit en allierad och agitator för Ukraina. Men ni får spekulera i vad det hela innebär.

Han har jobbat åt ryska staten, dvs han är per definition en manipulativ lögnare och ingen man ska lyssna på.

Tråden kan låsas.
Citera
2026-08-01, 08:02
Medlem
Annan rysk propaganda gör gällande att Israel mördade Graham:
https://tuzarapostj.substack.com/p/vladimir-putin-israel-killed-pedophile

Här pekas Graham ut som en pedofil som förlustat sig på småpojkar på en ökänd nattklubb i Kiev.

Eftersom Graham har drivit på sanktioner mot Ryssland är han uppenbarligen inte poppis där, så det är väl troligare att Putin mördade honom, inte Ukraina eller Israel?
Citera
2026-08-01, 09:13
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boira
Han har jobbat åt ryska staten, dvs han är per definition en manipulativ lögnare och ingen man ska lyssna på.

Tråden kan låsas.

Yep, finns inget att diskutera där egentligen. Dålig källa, dålig story. Lindsey var alltid en stark förespråkare för krig i alla dess sorter, även om hans fokus var på mellanöstern.
Citera
2026-08-01, 09:27
Medlem
bithaxs avatar
Ryssar som följer z narrativet ska man inte lyssna på.
Citera
2026-08-01, 14:15
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boira

Tråden kan låsas.

Men Herregud. Även om han blåljuger är det intressant att analysera, teoretisera och leka med tanken.

Med bakgrund som notorisk vapenhandlare så pass att han suttit inne och att han idag är lokalpolitiker och har kontakter gör att det han säger blir intressant.
Citera
2026-08-01, 14:18
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polox
Annan rysk propaganda gör gällande att Israel mördade Graham:
https://tuzarapostj.substack.com/p/vladimir-putin-israel-killed-pedophile

Här pekas Graham ut som en pedofil som förlustat sig på småpojkar på en ökänd nattklubb i Kiev.

Eftersom Graham har drivit på sanktioner mot Ryssland är han uppenbarligen inte poppis där, så det är väl troligare att Putin mördade honom, inte Ukraina eller Israel?

Men varför skulle Ukraina vilja mörda Graham? Det är det jag inte får ihop.

Har tagit del av andra teorier om att det var Trump som såg till att göra sig av med Graham. Han var väldigt snabb med att rulla undan storyn.
Citera
2026-08-01, 17:09
Medlem
Vet inte hur mycket som är officiellt än så länge, men om jag inte är helt ute och cyklar så har väl Trump nämnt något om att Lindsey Graham mer eller mindre fått en lem bortsprängd? Av det lilla jag vet så besökte Lindsey Graham en drönarfabrik i Ukraina som i sin tur sprängdes och Graham omkom.

Tror inte Ukraina låg bakom detta då Lindsey Graham var en av dom största anti-Ryssland figurerna där ute, om inte den största, och var villig att ge Ukraina vad som helst i kampen mot Ryssland.

Å andra sidan är det så jävla mycket "game of thrones" över det hela, alla parter spelar flera spel osv.
Det mest logiska är att Ryssland är bakom Grahams död.
Citera
2026-08-01, 17:19
Medlem
HipToBeSquares avatar
Har vi ens bevis på att Lindsey Graham befann sig i Ukraina vid hans dödstillfälle?
Citera
2026-08-01, 19:01
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Har vi ens bevis på att Lindsey Graham befann sig i Ukraina vid hans dödstillfälle?

Det var där han sågs senast vid livet.
Citera
2026-08-01, 19:22
Moderator
Ancistruss avatar
Då tråden om hans död: (FB) Republikanske senatorn Lindsey Graham avliden (2026-07-11) ligger i PU-USA, är det nog bra om en tråd om spekulationer om den ligger i samma forum. Tror jag, är lite kluven, men jag kör på det åtminstone.

Politik: utrikes --> Politik: USA
/Moderator
Citera
2026-08-01, 20:04
Medlem
OliverCromwells avatar
Här är uppgifter jag hittar om hans död. Det är visst märkligt:

Citat:
The shock demise of Lindsey Graham

Graham flew to Turkey for the NATO summit. I have only been able to find two photos of him at this event. Both are with former al-Qaeda leader "al-Jolani" al-Sharaa during a meeting that took place on the sidelines during July 8th. Graham told the media that the al-Qaeda commander deserves a chance to lead Syria.

He flew into Ukraine on July 10th with pro-war Democrat Sen. Richard Blumenthal.

Pro-war Democrat Sen. Jeanne Shaheen also arrived in Ukraine around the same time, after spending July 9th agitating in Hungary, but she doesn't appear to have been with Graham and Blumenthal.

There are a bunch of videos of Lindsey Graham doing a sad looking press conference on a street in Kiev on July 10th. He doesn't even have a podium. Just a little tiny desk.

The morning of July 11th, US time, Graham tours a secret drone factory in an undisclosed location in Ukraine. Then he flies back to Washington DC.

After arriving at his house, he is said to have died of a "brief and sudden illness."

Han befann sig i Ukraina precis innan han dog.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in