Citat:
Ursprungligen postat av
Olejoe
Men det är väl ändå inte bra med någon medicin när man är gravid och jag kan tänka mig att barnmorskor ser olika på det. Så av allt hon berättade så var det detta du störde dig på 😂 vad för hot?
Med tanke på det hon visar att hon varit med om så är det inte konstigt att hon önskat att få ur sig det när hon upplever sig förkrossad och alla säkert undrar varför hon gör slut? Sen så när det gäller C1 så är ju hon den som är med henne sen hon föddes och A har endast träffat henne i timmar så känns fel att han har behov av att berätta utåt innan relation är uppbyggd tänker jag iallafall.
Jag har själv behandlats med samma medicin för samma orsak när jag varit gravid. Orolig som jag va frågade jag både barnmorska, farmaceut och Google om antibiotika för detta var skadligt för fostret svaret var NEJ. Det är ganska vanligt att upptäcka en klamydia i samband med en graviditet, hade medicinen varit skadligt för fostret hade man inte fått lov att behandla den under graviditeten.
Jag störde mig på en hel del fler saker, vilket jag förklarade att hela hennes video är dubbelmoral.
Att sitta o säga att man inte ska nämna henne eller C när allt hon gjort de senaste 3 åren har varit att förtala A är dubbelmoral. Oavsett vad du tycker eller inte.
Hon hade inte behövt lägga ut något om det alls, ska A inte få lov att berätta sin del? Är de endast N som har rätt till att berätta saker?
Eftersom du och N har svårt att googla så varsågod
”Nej, rätt vald behandling av klamydia är inte skadlig för fostret. Faktum är att en obehandlad klamydiainfektion innebär betydligt större risker för både graviditeten och barnet än vad själva antibiotikabehandlingen gör.Läkare anpassar alltid valet av antibiotika så att det är helt säkert för gravida”.