Grejjen är att det är en formula med ekvationen:
Inspiration = reklam
Motivation = multimodal reklam
Tillgänglighet = Donken finns, typ överallt.
Bekvämlighet = Invanda ätbeteendemönster predikerar ätval, även om de är first choice.
Ekonomisk tillgänglighet = även om det är en ny produkt för personen så är investeringen i pengar och känslor vs besvikelse låg om fail.
Så i stupröreret tacos som svenskt fenomen så är denna sales pitch i linje med den och det är därför man kan köra el maco grejjen även fast den inte är en banger men den blir en kultgrej, ett sätt hur ett företag kan hijacka kulturgrejjen utan att egentligen vara en del av det i orten där folk bor utan bara hijacka den och folk köper det.
Och om det är en upptrappning med tacosås så är det ett lämpligt upptratppningssteg enligt modellen. Det är ju bara att mjölka skiten ur ett inarbetat koncept stegvis från början till slutet (så reinkarnationener på el maco kommer ni att få stå ut med tills ni dör). Ett motsatt exempel är Sibyllas kasta alla idéer på burgare över Sverige och bli för wierda i processen. Men visst, man kan göra så för att hitta de koncept som faktiskt säljer som Vikingburgaren och bygga vidare på i samma anda som jag beskrivit för långkörarna här.
Så funkar det folks. Och jag presenterar det för att jag har iq nog att fatta det utan att var sponsrad av dessa
P.S. tråden kan låsas, problem solved