2026-07-31, 23:30
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Killar och män, det här handlar om era relationer till det motsatta könet. Vissa av er tycker att kvinnor är underbara och saknar fel. Lätt hänt i ett land som Sverige, där myndigheter och skola domineras av kvinnor, och media präglas av ett feministiskt narrativ. I synnerhet de unga och mer attraktiva kvinnor som ni bländas av, de som ni är kåta på. Det är en illusion. Dessa kvinnor är de värsta av alla att ha att göra med. Total narcissism och parasitism. Glöm inte bort att även dessa kvinnor bajsar, pruttar, svettas och lider av psykiska problem i stor utsträckning.

Topic:

Hur ska vi förmå killar och män att sluta simpa (fjäska) för unga kvinnor? Det leder bara till mer förnedring och elände. Dessutom föds egot på korkade och ytliga kvinnor som egentligen bara gillar våldsbenägna bad boys och kriminella, och i många fall har diverse psykiska diagnoser.

Simperiet i sig har gamla kulturella anor som många ggr ärvs från generation till generation. Det är således inget nytt fenomen som uppstod iomed internet-eran och fenomenet tillhör knappast den yngre delen av befolkningen endast utan ses i nästan alla åldersgrupper (värst är nog äldre sentimentala halv-gubbar som borde veta bättre sas). Frågan är dock om inte de nyare woke-versionerna på äldre feminism gjort det hela ännu värre - speciellt då för den yngre generationen.

Lösningen är dock svår då det delvis ligger rotat i gammal kultur. Jag har tex märkt att en del invandrare har en märklig dubbelmoral ang simperiet - simpar gärna i "rätt tillfällen" men kan senare tvärvända och ha en ytterst låg syn på kvinnor innerst inne (som om det fanns en inre konflikt som dom själva inte är helt medvetna om). Det förvirrar mig personligen för utkomsten av en sådan dubbelmoral är ofta kaos och tragedi i relationer och familjer (vilket jag själv då sett). Jag tog vissa invandrare som exempel för dessa fall är så extremt tydliga för mig - samma fenomen kan alltså hittas bland svenskar även om det verkar vara lite ovanligare numera.

Men om jag ser det generellt bara. Påstår man att man strävar man efter jämställdhet så bör väl detta innebära att ingen borde simpa för någon egentligen? Det går ju dock emot själva "hämnd/skuld-narrativet" många moderna feminister har på agendan. Komplext är det och några enkla lösningar finns nog inte inom räckhåll annat än att ta upp det för diskussion.
Citera
2026-08-01, 00:00
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Med tanke på att TS köper sex som är den värsta formen av simpande så undrar man om TS verkligen ska kasta sten på andra i glashus.

Att köpa sex behöver inte vara simping om man får valuta för pengarna. En simp sänker sitt eget värde genom att kasta pengar och komplimanger urskiljningslöst, men utan att själv få någon utdelning eller valuta för pengarna. Vare sig sexuellt eller socialt.
Citera
2026-08-01, 00:47
Medlem
Citat:
Att köpa sex behöver inte vara simping om man får valuta för pengarna. En simp sänker sitt eget värde genom att kasta pengar och komplimanger urskiljningslöst, men utan att själv få någon utdelning eller valuta för pengarna. Vare sig sexuellt eller socialt.
Jag förstår att det är bekvämt för dig att se det så. Men nu är det ju inte upp till var och en att själv bestämma om man är en simp eller ej. Det gör omgivningen.
Själv kan jag inte tänka mig något osexigare än en sexköpare. Det skulle isåfall vara en sexköpare som spyr ut kvinnohat på flashback.
Citera
2026-08-01, 01:23
Medlem
Citat:
Killar och män, det här handlar om era relationer till det motsatta könet. Vissa av er tycker att kvinnor är underbara och saknar fel. Lätt hänt i ett land som Sverige, där myndigheter och skola domineras av kvinnor, och media präglas av ett feministiskt narrativ. I synnerhet de unga och mer attraktiva kvinnor som ni bländas av, de som ni är kåta på. Det är en illusion. Dessa kvinnor är de värsta av alla att ha att göra med. Total narcissism och parasitism. Glöm inte bort att även dessa kvinnor bajsar, pruttar, svettas och lider av psykiska problem i stor utsträckning.

Topic:

Hur ska vi förmå killar och män att sluta simpa (fjäska) för unga kvinnor? Det leder bara till mer förnedring och elände. Dessutom föds egot på korkade och ytliga kvinnor som egentligen bara gillar våldsbenägna bad boys och kriminella, och i många fall har diverse psykiska diagnoser.

Det finns inget lätt svar på det frågan det beror från kvinna till kvinna hur de är funtade i huvudet och hur de kommer reagera.

Generellt sätt så bör man inte bete sig som en dörrmatta i relationer med några människor vare sig kvinnor eller män men det är också ett problem om unga personer får för sig att man ska gå runt och vara elak och otrevlig på ett konstgjort vis.

Man ska vara "snäll" inom rimliga gränser mot de som förtjänar det utan att framstå som osjälvständig och läta sig trampas på.
Citera
2026-08-01, 08:44
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Att män simpar för kvinnor är inget konstigt alls.

Vi är djur och liksom fasanerna och tupparna och och och vill para sig för rasens fortlevnad och ens egna geners spridning.

Fast det är inte det som "att simpa" betyder. Det handlar inte om att uppvakta en kvinna. Det är att symboliskt placera sig under henne i värde - vilket de flesta kvinnor undermedvetet känner vara djupt oattraktivt.
Citera
2026-08-01, 09:57
Bannlyst
De flesta män är hundmän som behöver bli bögknullade för att börja bete sig. Finns gott om hundmän som lägger tusentals kronor på onödiga handväskor och accessoarer åt sina fula, otrevliga och nedvärderande kärringar som de anser sig ha en "relation med", de är egentligen godeman åt ett mongo som utnyttjar dem.

Ingen kille vågar call out kvinnors bullshit därför måste de hunsa efter tjejer för att få ett uns av uppmärksamhet. Män måste inse att kvinnor är föraktande horor som utnyttjar ens resurser til skräp.

Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag förstår att det är bekvämt för dig att se det så. Men nu är det ju inte upp till var och en att själv bestämma om man är en simp eller ej. Det gör omgivningen.
Själv kan jag inte tänka mig något osexigare än en sexköpare. Det skulle isåfall vara en sexköpare som spyr ut kvinnohat på flashback.
Fast du verkar inte veta vad en simp är så då blir din definition av omgivningen fel.
Citera
2026-08-01, 10:50
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snakewatch
Ingen kille vågar call out kvinnors bullshit därför måste de hunsa efter tjejer för att få ett uns av uppmärksamhet.

"Ingen" kille vågar detta menar du. Det innefattar då även dig själv?
Citera
2026-08-01, 10:53
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Vad tror du händer om man gör det på jobbet t.ex.?

Bara vissa hanar som lever utanför samhällets normer vågar säga och göra saker som är förbjudna. Ni betacucks som måste jobba och köpa prylar åt kvinnor är ju i praktiken kastrerade.
Citera
2026-08-01, 11:06
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen

Gör vadå? Vad pratar du om?

Citat:
Bara vissa hanar som lever utanför samhällets normer vågar säga och göra saker som är förbjudna.

Vad pratar du om? Förbjudet? Normer? Har du överhuvudtaget ingen koll på vad "simp" är?

Citat:
Ni betacucks som måste jobba och köpa prylar åt kvinnor är ju i praktiken kastrerade.

Det finns absolut ingenting som utstrålar riktigt äkta beta-egenskaper som att på ett forum skriva om andra män som "betacuck". Sådan extremt tydligt lågstatussignalerande.
Citera
2026-08-01, 11:08
Medlem
Citat:

Bara vissa hanar som lever utanför samhällets normer vågar säga och göra saker som är förbjudna. Ni betacucks som måste jobba och köpa prylar åt kvinnor är ju i praktiken kastrerade.
Kan du ge exempel på vad det är du vill säga/göra på jobbet?
Citera
2026-08-01, 11:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Nej inte mig, för jag gör ju det
Citera
2026-08-01, 12:15
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snakewatch
Nej inte mig, för jag gör ju det

Aha! Så det som "inga killar" vågar gäller samtliga män på jorden förutom just du. Vilken alfa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in