Citat:
Ursprungligen postat av
Skattebrott
Hur går det till när människor dödas av krokodiler? Handlar det inte om risksökande människor som utmanar ödet? Problemet kan inte sägas vara krokodilerna själva. Även om man tog bort världens alla krokodiler för att rädda dessa människor, skulle man nästa dag se dem balansera på något broräcke eller liknande...
Nja, som jag skrev måste människor på sina håll i Afrika ta vatten, tvätta kläder, tvätta sig och annat. Det är ju knappast risksökande utan en nödvändig del av deras vanliga liv....
Sen finns i för sig människor som tar risker med farliga djur. Jag tror dock inte det är huvudproblemet i Afrika...
Citat:
För den som verkligen vill leva säkert, är det nog ganska lätt att vidta bara ett par smarta åtgärder för att undgå krokodildöden. Därför verkar en utrotning vara onödig.
Jag tror det är en potentiell risk att stå nära vissa floder i Afrika alls. Men anledningen de nog inte ser det som nödvändigt att utrota eller kraftigt decimera krokodiler, är nog snarare att förhållandevis få dödas. Typ 1000 pers per år. Men för en by kan det bli mycket om flera råkar stryka med under en kortare period...