Citat:
Ursprungligen postat av
DrFilip
Med stor sannolikhet saknade de flytväst vid detta tillfälle. Utifall de hade burit flytväst hade de hittats flytande i närområdet relativt omgående. Undantaget skulle vara om de hade dragits ner av någon tyngre vrakdel tänker jag.
Jag har letat efter en källa om flytvästar och det enda jag hittar är från en låst artikel som jag fick AI att läsa från ST-tidningen. Där står det att anhöriga (säkert brodern) har sagt att de gick ner utan flytvästar. Däremot cirkulerar det rykten om att pappan inte hade flytväst. Det hittar jag inget om i media.
Jag tror mycket väl att det kan ha varit som AI- videon visade. Dock att skeppet fortsätter som ingenting såklart. Men med tanke på vem pappan är så är jag 100% säker på att han inte försökte hinna före eller att han var alkoholpåverkad.
Någon skrev här att de lagt till där vilket är helt felaktigt. Hans bror väntade ju honom efter sig och alla är väldigt sjövana. Pappan är uppväxt där, mamman jobbat på rederi.
Han skulle aldrig ta risker. Skeppet måste kommit som en överraskning. Kanske att han försökte fixa ett fel på båten och inte var uppmärksam att det kom.
Alla alla alla mina tankar till pappan och barnet. Måtte de klara sig utan men och jag vet att de har ett stort och starkt kontaktnät som kommer hjälpa dom igenom den här tiden.