Citat:
Ursprungligen postat av
DittMuppHelvete
Du har öht ingen rätt att uttala dig om individers körstil. Vad som passar mig passar kanske inte dig.
Att du är kommunist är ditt problem och inte mitt. Jag har ett körkort och är således kvalificerad att framföra en bil.
Håll således käft.
Om du så lätt distraheras av viktiga säkerhetssystem, så är du inte så mycket till förare enligt min print, och jag har full rätt att uttala mig i ett diskussionsforum.
Att du nu visar att du drar upp politiska vanföreställningar vilket är helt irrelevant för tråden, säger också en hel del om dig….
Ja du har ett körkort, men det hade inte varit nåt plus i kanten för dig om du i körskolan och på uppkörning visat prov på svårigheter att hålla dig lugn bara för att det plingar i säkerhetssystem. Detta skall en god förare klara utan att bli stressad eller irriterad.
Och igen, dessa system har bevisligen minskat olyckor, av den art de ska varna, för med 30% vilket sparat liv och minskat antal skadade. Det är väl bra?
Och om dessa närmare 40% som slår av dessa system, för att de är så svaga som förare att de låter sig bli irriterade av sådana småsaker, hade låtit dem vara aktiva så hade ännu fler olyckor undvikits och ändå färre dödats och skadats. Tänk på det… Att dessa system om än inte perfekta, trots det många gånger är intelligentare än människan, och kan därför vara ett bra extra stöd och hjälp för oss förare, oavsett hur bra vi tycker vi är. Vi är trots allt bara människor med div brister som vetenskapen är väl medvetna om.