Igår, 00:17
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Kroppens hudceller byts ut hela tiden, efter 4 veckor har väl samtliga uppsättningen bytts ut. Hur kommer det sig då att tatueringar inte försvinner? Jag kan tänka mig att tatueringar går djupare än översta lagret hudceller, men borde ändå inte tatueringar bli mindre och mindre synliga med tiden?
Citera
Igår, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreveholmLeif
Kroppens hudceller byts ut hela tiden, efter 4 veckor har väl samtliga uppsättningen bytts ut. Hur kommer det sig då att tatueringar inte försvinner? Jag kan tänka mig att tatueringar går djupare än översta lagret hudceller, men borde ändå inte tatueringar bli mindre och mindre synliga med tiden?
De blir ju det.
Citera
Igår, 00:20
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
De blir ju det.

Möjligtvis efter måååånga år. Borde inte processen gå bra mycket snabbare?
Citera
Igår, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreveholmLeif
Det finns ett svar på det bara en googling bort.
Citera
Igår, 00:49
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Nu drar jag ett svar ur röven här men som jag förstått det så ser kroppen bläcket som ett främmande föremål och immunförsvaret kapslar därför in det för att det inte ska sprida sig.
Citera
Igår, 00:51
Medlem
Haren tatuering på armen sedan 30 år, är lite mattare men ingen märkbar skillnad.
En tatuering går väl ner till det hudlagret dermis och är väl skyddat när det väl sitter
en tatuering där.
Citera
Igår, 08:32
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Nu drar jag ett svar ur röven här men som jag förstått det så ser kroppen bläcket som ett främmande föremål och immunförsvaret kapslar därför in det för att det inte ska sprida sig.
Det tyckte jag lät logiskt.
Citera
Igår, 08:43
Medlem
Jordgubbes avatar
Visst vore en sån där liten syntavla (som optikern har) en fin tatuering för att undersöka just detta. Kör en sån och återkom om ett par decennier.
Citera
Igår, 15:15
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Visst vore en sån där liten syntavla (som optikern har) en fin tatuering för att undersöka just detta. Kör en sån och återkom om ett par decennier.

Enda rimliga alternativet! Får bli det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in