Citat:
Ursprungligen postat av
KattenSpike
"Sluta du skriva i tråden, du har uppenbarligen ingen kompetens till det!”

Hilarious
Det är mina ord i surkattens citat där ovan, därav citat-tecknen.
Snacka om att surkatten bekräftade dom orden till 100% med sitt inlägg i tråden, som för övrigt inte hade ett skit i tråden att göra. Ja gissa varför jag PM'ade den stjärtsårade surkatten som svar på hens nedlåtande inlägg i tråden tidigare idag. Hen borde följt mitt råd
För alla de som inte fattat, den här tråden handlar om den sjöolycka innanför Tjörn som inträffade i tisdags kväll. Den handlar inte om mig och ej heller om etymologi eller färgen på streck i bilder, som en del troll tycks tro.
För de som är intresserade av sakfrågan så sammanställde jag en bild som visar sannolik fyndplats för vraket, som också antas vara olycsplatsen, samt skeppets tracking förbi den platsen, överlagrat på ett sjökort som visar farled, öar och sjömärke. En för många ordväxlingar i tråden lämpligt referens och diskussionsunderlag. Bilden finns på länken härunder.
Det som för min del återstår att reda ut just nu kring denna tragiska händelse är att få fram objektiva fakta kring nederbörd, vind och siktförhållande vid tidpunkten för olyckan, ca 21:23-21:24 bör det ha varit enligt trackingen på MyShipTracking.
Får vi en bra bekräftad bild av detta kommer det att bli betydligt enklare att avgöra hur stort ansvar som skeppets befälhavare kan antas ha för den olycka som skett. Det talades initialt om mörker, tunga regnmoln och kraftigt regn. Men allt eftersom mer info kommer fram verkar det som att det inte alls var så mörkt eller tungt regn, och solen hade inte ens gått ner bakom horisonten, även om den kanske inte sken direkt över den här platsen på hakefjorden, så det bör ha varit relativt ljust ute. Ungefär lika ljust som det har varit vid 21:30 tiden de senaste kvällarna i höjd med Tjörn. Och då blir frågorna kring hur de på bryggan har kunnat missa snipan ännu större.
Nu är faktum att de har missat snipan, så någon förklaring finns det till detta faktum. Frågan är bara vilken den förklaringen är. Och om den är straffbar.
https://ibb.co/vvMMYCtF