Jag tror mer på inbördeskrig i USA. Men även den tanken är mindre trolig
Men absolut inte i Storbritannien. Bara tanken är är helt absurd
Det är komiskt att vissa tar Elon Musks ord på allvar
Blir svårt att hitta något organiserat som skulle kunna kallas för revolution
Blir nog mer stökiga demonstrationer som tidigare
Från 1977 ifall någon trodde att folk där var mer optimistiska på den tiden.
Men har mest bara lite olika saker man skyller på.
Sedan är det så att det är länge som folk på Flashback har pratat om inbördeskrig i Sverige. Och den del menat att det redan startat.
Samtidigt har vi andra gått till jobbet som vanligt, och tillsammans med kollegor från hela världen utvecklat/producerat varor och tjänster och bidragit positivt till BNP. Och inte sett till mycket av det där inbördeskriget.
Senast redigerad av ekbo251 2026-07-29 kl. 20:16.
Vad tycker du om intervjun?
Håller du med Elon Musk?
Kan man se likheter mellan vad som sker i Storbritannien och det som sker i Sverige?
Elon Musk är en förvirrad ADHD-person.
Han var hyfsat normal och hyllad till han kallade Thailändska tränaren som ville få ut sitt fotbollslag ur grottan för "pedofil" för att han påpekade att luften skulle ta slut i grottan innan Elons uppfinning var klar.
Något som inte är klart är vädret i skallen på ketamin-puckot Musk.
Inbördeskrig baserad på att det finns beväpnade organisationer? Typ IRA ?
Var finns motsvarande idag?
Tror inte på krig men däremot massor av social oro och motsättningar mellan olika grupper.
Men framförallt kommer protester mot regimen i London att växa.
Liksom på andra håll i Europa.
Elon Musk är en förvirrad ADHD-person.
Han var hyfsat normal och hyllad till han kallade Thailändska tränaren som ville få ut sitt fotbollslag ur grottan för "pedofil" för att han påpekade att luften skulle ta slut i grottan innan Elons uppfinning var klar.
Något som inte är klart är vädret i skallen på ketamin-puckot Musk.
Håller med.
Musk kunde prata om sina bilar och raketer istället.
Trams, man kan mäta IQ på nationsnivå och Etiopien och Somalia har världens lägsta snitt-IQ medans Japan och Hong Kong har världens högsta snitt-IQ 108. Långt före t.ex Sverige som har mediokra IQ 98 och jag tänker mig att en del lågbegåvade faktiskt syns i tråden så OK då.
Att du inte förstå vilken av meningarna som är rasistisk av "Somalia har snitt-IQ 68" och "alla från afrika begår brott" är generande för dig.
Nu råkar dock en afrikan vara rikast i världen samt lite av ett snille!
Från 1977 ifall någon trodde att folk där var mer optimistiska på den tiden.
Men har mest bara lite olika saker man skyller på.
Sedan är det så att det är länge som folk på Flashback har pratat om inbördeskrig i Sverige. Och den del menat att det redan startat.
Samtidigt har vi andra gått till jobbet som vanligt, och tillsammans med kollegor från hela världen utvecklat/producerat varor och tjänster och bidragit positivt till BNP. Och inte sett till mycket av det där inbördeskriget.
Det är inte en revolution för att någon påstår det.
Eller för att politik förändras tillfälligt och demokratiskt
Missnöjet i Sverige är inte en total samhällsförändring. Förändringar sker hela tiden
Det är mer framröstade svängningar i en demokrati. För att folk vill se förbättringar i något problem.
Sen har det alltid funnits enstaka terrorister och ensamma galna mördare. Som vill ha sin egen revolution
De brukar alltid låsas in, försvinna, för eller senare.
Men det är fortfarande inte något som kan kallas revolution, inbördeskrig
Senast redigerad av Max1494 2026-07-30 kl. 09:36.
Inbördeskrig baserad på att det finns beväpnade organisationer? Typ IRA ?
Var finns motsvarande idag?
Tror inte på krig men däremot massor av social oro och motsättningar mellan olika grupper.
Men framförallt kommer protester mot regimen i London att växa.
Liksom på andra håll i Europa.
Motsättningar mellan grupper? Som mellan beväpnade muslimer med statlig uppbackning och obeväpnade ”otrogna” som tvingas finansiera sin undergång via skattsedeln?
Ja inte skulle man kunna kalla något liknande för inbördeskrig iaf, brukar handla om ren slakt och folkmord.
Motsättningar mellan grupper? Som mellan beväpnade muslimer med statlig uppbackning och obeväpnade ”otrogna” som tvingas finansiera sin undergång via skattsedeln?
Ja inte skulle man kunna kalla något liknande för inbördeskrig iaf, brukar handla om ren slakt och folkmord.
Finns det redan beväpnade dylika organisationer menar du?
Jag syftar inte på kriminella utan på ideologiska dito.
Jag tänker mig mer att den brittiska staten kommer att sätta in våldsam repression mot vanliga britter som protesterar mot ekonomiska nedskärningar, sociala orättvisor och fattigdom.
Konflikten kommer primärt att stå mellan makthavarna i London och de vanliga medborgarna.
Det har ju redan börjat genom arresteringar och förföljelse av oliktänkande.
Ja - vem bryr sig om vad världens rikaste man, ev. världens mest inflytelserika man och den enskilda individ på jorden som har haft störst påverkan på den tekniska utvecklingen tycker om någonting?
Bättre att lyssna på kärringarna på Aftonbladet och Expressen i stället.
Inser du inte hur ignorant du låter?
Bara för att han är ett tekniskt visionärt underbarn innebär det inte att hans åsikter om annat är mer relevanta än kärringarna på Aftonbladet och Expressen.
Finns det redan beväpnade dylika organisationer menar du?
Jag syftar inte på kriminella utan på ideologiska dito.
Jag tänker mig mer att den brittiska staten kommer att sätta in våldsam repression mot vanliga britter som protesterar mot ekonomiska nedskärningar, sociala orättvisor och fattigdom.
Konflikten kommer primärt att stå mellan makthavarna i London och de vanliga medborgarna.
Det har ju redan börjat genom arresteringar och förföljelse av oliktänkande.
Ja?
Om det pågår ett krig mellan staten och vissa väl valda delar av befolkningen, vad väljer du att kalla det om inte ett inbördeskrig?