2026-07-31, 09:31
Medlem
Rubbes avatar
Mittfältssexan Batista Mendy verkar vara på väg till MFF. Det känns som en "för bra för att vara sant" - värvning men kan vi landa honom är det ju klockrent. En spelare som verkar ha varit ordinarie I alla sina klubbar, Angers, Trabzonspor och senast Sevilla och som ser ut som exakt den typ av spelare som det här laget saknat sedan 2024 när LBJ var suverän i den rollen.
Att hanr värd 7,5 miljoner euro känns ju lite dyrt men jag antar att säljande klubb vill sälja och då kan siffrorna förhoppningsvis sjunka rejält.
Citera
2026-07-31, 12:31
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Så 5 miljoner + 10 i bonusar? Aldrig hört om en värvning där bonusarna är dubbla den garanterade summan. 10+5 måste det väl vara?
Nej, det är 10 i bonusar.
Citera
2026-07-31, 12:39
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Mittfältssexan Batista Mendy verkar vara på väg till MFF. Det känns som en "för bra för att vara sant" - värvning men kan vi landa honom är det ju klockrent. En spelare som verkar ha varit ordinarie I alla sina klubbar, Angers, Trabzonspor och senast Sevilla och som ser ut som exakt den typ av spelare som det här laget saknat sedan 2024 när LBJ var suverän i den rollen.
Att hanr värd 7,5 miljoner euro känns ju lite dyrt men jag antar att säljande klubb vill sälja och då kan siffrorna förhoppningsvis sjunka rejält.
Jag hade varit jävligt rädd om jag var grisbonde. Oavsett om ni fått ett rabbatterat pris kommer ni onekligen ha spänt bågen till max i denna dealen och signat liraren till en lön som får vår avlöning av Fettot att se ut som dricks efter en krogrunda. Om det inte blir omedelbar succee är jag helt övertygad om att era finanser kommer sjunka likt skeppet Vasa.
Citera
2026-07-31, 13:38
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag hade varit jävligt rädd om jag var grisbonde. Oavsett om ni fått ett rabbatterat pris kommer ni onekligen ha spänt bågen till max i denna dealen och signat liraren till en lön som får vår avlöning av Fettot att se ut som dricks efter en krogrunda. Om det inte blir omedelbar succee är jag helt övertygad om att era finanser kommer sjunka likt skeppet Vasa.
Solna fortsätter värva från reahyllan, nu senast finsk MB med brokigt CV.

Kommentar?
Citera
2026-07-31, 13:58
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
"Det rasslar till rejält i Östers klubbkassa när Linus Carlstrand säljs till AIK.

Enligt uppgifter till Expressen betalar ”Gnaget” omkring 15 miljoner kronor, inklusive bonusar, för anfallaren."

10 av de 15 miljoner är bonusar kopplade till eventuellt framtida europaspel och skytteligan.
Lars Gunnars son. Kommer ihåg honom som en rätt ovårdad spelare i Ellos. Linus är för övrigt tredje generationen som spelar allsvenskan.
Citera
2026-07-31, 14:52
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Nej, det är 10 i bonusar.
Udda isåfall. Men antagligen smart av Gnaget. 5 miljoner om han inte lyckas i Allsvenskan och 15 för en kille som gör det riktigt bra är ju en bra deal för alla parter. Gör han lite mål i höst och nästa vår är han ju såld för minst det dubbla nästa sommar.

Verkar ju ha gjort det bra i Superettan men gjorde bara ett enda mål på typ 50 allsvenska matcher i Göteborg. Blir intressant att se om han tagit kliv nu eller om han bara är en bra Superettan-spelare.
Citera
2026-07-31, 15:55
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Kommentar?
Ingen har planerat för att få ett kassatillskott på ~150m under säsongen. Att kasta alla tidigare planer ur fönstret bara för det går över förväntan är kanske inte riktigt i linje med hur vi vill sköta klubben framledes. Ytterligare nackdel med rekordförsäljningen är att säljande klubbar försökt utnyttja det faktum att vi fått in pengar och börjat ställa orimliga krav vid försäljning vilka vi tack och lov hittills rånekat.

Men ja, kort sagt känns det som hyggliga lirare vi fått in.
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Udda isåfall. Men antagligen smart av Gnaget. 5 miljoner om han inte lyckas i Allsvenskan och 15 för en kille som gör det riktigt bra är ju en bra deal för alla parter. Gör han lite mål i höst och nästa vår är han ju såld för minst det dubbla nästa sommar.

Verkar ju ha gjort det bra i Superettan men gjorde bara ett enda mål på typ 50 allsvenska matcher i Göteborg. Blir intressant att se om han tagit kliv nu eller om han bara är en bra Superettan-spelare.
Jag tror egentligen att vi befinner oss lite i samma situation som Häcken befann sig i med Jeremejeff där i stort sett vilket köttstycke som helst kan lyckas givet chanserna som kommer serveras.
Senast redigerad av Teu 2026-07-31 kl. 15:58.
Citera
2026-07-31, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Kommentar?

Den där afrikanen via Georgien låter halvspännande. Varför?

Bortsett från det vanliga som ålder etc så verkar en större klubb i Georgien ryckt i han med låneaffär som följd.

Men sådant kan vara trassligt i sin natur, spec om större klubb lånar från mindre. Därför gick säkert den sejouren mindre friktionsfritt.

Ändå gjorde han det ju bra där.

Ge han lite tid så ska du se att han dödar ett derby framåt hösten alt våren.
Citera
2026-07-31, 18:34
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ingen har planerat för att få ett kassatillskott på ~150m under säsongen. Att kasta alla tidigare planer ur fönstret bara för det går över förväntan är kanske inte riktigt i linje med hur vi vill sköta klubben framledes. Ytterligare nackdel med rekordförsäljningen är att säljande klubbar försökt utnyttja det faktum att vi fått in pengar och börjat ställa orimliga krav vid försäljning vilka vi tack och lov hittills rånekat.

Men ja, kort sagt känns det som hyggliga lirare vi fått in.

Jag tror egentligen att vi befinner oss lite i samma situation som Häcken befann sig i med Jeremejeff där i stort sett vilket köttstycke som helst kan lyckas givet chanserna som kommer serveras.
Du menar alla köttstycken utom dom som fick chansen i Häcken? Är det där du ser AIK nu? Känns lite negativt måste jag säga...
Citera
2026-07-31, 18:57
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Du menar alla köttstycken utom dom som fick chansen i Häcken? Är det där du ser AIK nu? Känns lite negativt måste jag säga...
Det var en period när Rygaard och Gustafsonx2 var som bäst där jag hade kunnat vinna skytteligan genom att undvika offside och hålla framme foten.
Citera
2026-07-31, 21:15
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Det var en period när Rygaard och Gustafsonx2 var som bäst där jag hade kunnat vinna skytteligan genom att undvika offside och hålla framme foten.
Vilket var precis vad Trazke framhöll hela tiden vilket sen visade sig vara helt fel eftersom ingen av Jeremejeffs efterträdare lyckades göra mer än en halv vettig match.
Citera
2026-07-31, 21:41
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Vilket var precis vad Trazke framhöll hela tiden vilket sen visade sig vara helt fel eftersom ingen av Jeremejeffs efterträdare lyckades göra mer än en halv vettig match.
Det där berodde väl visserligen på att de tre herrarna bakom slutade prestera på samma nivå. Tittar vi på Jeremejeff så är det en högst begränsad lirare som fixar att skapa yta men inte mycket mer än så. Dessutom tycker jag att spelarens egen karriärsutveckling är mer talande än Häckens utvecklingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in