2026-07-31, 20:59
Medlem
Väntar med spänning på VPs och MPs utspel om att det handlar om 'baaaaarn' då man använt sig av badleksaker för att simma sina 5 km öppet hav. Svenska VP och MP är för övrigt de enda sekterna i HELA Europa som känner att dessa män vore en tillgång i samhället. Själv hoppas jag att Marocko kan ha gjort Sverige och den svenska valrörelsen en jättetjänst genom att släppa lös denna enorma kött-tsunami.
Citera
2026-07-31, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TildeBman
Hur skulle det gå till? Ta sig i kragen är att förhandla med Marrocko och ge dem mer pengar, det går inte att stoppa simmande migranter helt enkelt.

Spanien tillät simmande muslimer till sitt land för någon dag sedan. DET är ett av problemen.
Citera
2026-07-31, 21:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Nä, man flyr ju givetvis till närmaste säkra punkt. Det är ju helt annat om man måste fly men har tänkt att bidra till sitt nya land på något sätt, istället för att bara luta sig tillbaka och rulla tummarna och håna det nya landets invånare. Men alla vet väl vad majoriteten av dessa araber och muslimer kommer att tillföra. Våld och hot. Skulle inte förvåna mig om Vänsterpartiet tätt följt av Socialdemokraterna har störst andel arbetslösa medlemmar. Det är inte Israel eller Trump som orkestrerar flyktingströmmar till Europa eller Sverige. Det är Socialdemokraterna och vänstern som har jobbat ihärdigt och plikttroget i över 40år för att fylla tappet av svenska medlemmar/väljare med importerade väljare. Kosta vad det kosta vill, så länge Sozzarna får behålla makten så offrar de sina barn på altare.

Det var och är ekonomisk välfärdsmigration.
Citera
2026-07-31, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TildeBman
Företår vad du menar, men ja om det bara vore så enkelt

Det pratas om detta på EU-nivå med Australien som exempel.

Hoppas att detta införs snarast möjligt.
Citera
2026-07-31, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Ceuta ingår inte Schengen avtalet eller eus tullunion
Nu vet ni att det finns ingen väg in i EU via ceuta

Ceuta och Menilla ingår visst i schengen.
Citera
2026-07-31, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olindolin
Jag ser pragmatism och föränderlighet som styrkor. Flow like the water är inte bara karatekid klyschor, jag tror på det på riktigt. Hårda dogman och stensäkra ideer tror jag leder till undergång. Framstår som svagt om man vill framstå som en tuffing men jag vill inte hellre bo någon annanstans på jorden och då är det såhär jag vill att vi fortsätter. Samma med socialdemokrati och nordiska fackliga modeller i skandinavien. Det byggde världens bästa länder. Då är jag smart nog att vilja fortsätta på det. 20 år av högerlagstiftning och hur landet blivit efter det har knappast ändrat min åsikt.

Olyckligt för dig så fungerar inte sossarnas folkhem i mångkulturell form. Massinvandringen har förstört den modellen permanent. Sådana som dig behöver lära sig det den hårda vägen så 4 år med sossarna i makten när de försöker återuppliva just detta kanske får dig att se sanningen.

Sedan kan man ju ifrågasätta varför sossarna fortsatte med "högerlagstiftning" när de hade makten i 8 år?
Citera
Medlem
Durochmolls avatar
48 000 har redan återvänt till Marocko.
Citera
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/tusentals-vander-om-inte-atit-lunch-sedan-i-gar

Verkar som att det löst sig typ? Nu kan ni gå vidare med era liv
Citera
2026-07-31, 21:11
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olindolin
Jag ser pragmatism och föränderlighet som styrkor. Flow like the water är inte bara karatekid klyschor, jag tror på det på riktigt. Hårda dogman och stensäkra ideer tror jag leder till undergång. Framstår som svagt om man vill framstå som en tuffing men jag vill inte hellre bo någon annanstans på jorden och då är det såhär jag vill att vi fortsätter. Samma med socialdemokrati och nordiska fackliga modeller i skandinavien. Det byggde världens bästa länder. Då är jag smart nog att vilja fortsätta på det. 20 år av högerlagstiftning och hur landet blivit efter det har knappast ändrat min åsikt.
Det går inte att gå tillbaka. Invandringen går inte att göra ogjord. Det kommer aldrig någonsin att gå att återskapa det, risken är mer mot en sydamerikansk situation. Stora fattiga grupper och en liten elit.

Alla framgångsrika industriländer, oavsett politik, har varit rätt så etniskt homogena demokratier, där alla har varit vi och arbetat mot samma mål. Det går inte att ändra tillbaka nu. Sossarna har varit lika delaktiga i det nya Sverige och som hatar de som stått för de idealen mest. Det är inte samma sossar som förr. De har nya ideal och vänder sig till nya grupper.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/tusentals-vander-om-inte-atit-lunch-sedan-i-gar

Verkar som att det löst sig typ? Nu kan vi gå vidare med våra liv

Citat:
rapporterar spanska medier.

Ta det med en berg salt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Varför visas inte samma typer av videor och bilder i vår media som i andra medier inom EU? Det känns som att EU-medier bara kör gamla, loopade bilder från igår... Det verkar vara betydligt mer kaotiskt än vad vi har fått veta.

Chaos Ensues as Moroccan Migrants Set Cars Ablaze at the Border of Ceuta

https://www.youtube.com/watch?v=3fG44y-XjWs
Har man börjat ljuga och sagt att det är så otroligt synd om de stackare som kommer hit och att de flyr krig och att de skickas rakt in i döden om de inte får flytta hit permanent och få bidrag, gratis bostad, gratis välfärd på vår bekostnad,

då måste man fortsätta ljuga. Om folket får reda på sanningen och hur sjukt lurade de blivit kommer guiljotinen fram direkt, det vet samtliga nuvarande styrande politiker.
Citera
2026-07-31, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
I motsats till vad många ofta låter förstå i media så finns det ingen hård in blanco-rättighet som säger att "den som tar sigf förbi en gräns från land A till land B, oavsett hur han gör det, och begär asyl, har sedan en okränkbar rätt att stanna i land B ända till dess hans skäl till asyl har blivit helt utredda och rättsligt processade" (inklusive överklaganden). Den sortens "rätt" kan möjligen gälla ifall migranten riskerar livet genom att visats i land A, men i de allra flesta fall gör de ju inte det.

Spanien skulle i princip kunna direktavvisa de här personerna från Ceuta tillbaka in i Marocko. Ingen av dem lär riskera livet eller vara hotad av orättvis förföljelse i Marocko, det handlar om ekonomiska migranter
Vad åberopar de då när asyl krävs från de kriminella och var fraktar de tillbaka dessa kriminella som alla slänger sina ID handlingar innan ankomst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in