2026-07-31, 18:31
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Uffe har inte fått direktiv vad han ska säga ännu. Eller du kanske trodde att han hade egna åsikter i något? Han kan förmodligen inte ens svara på vad han vill ha till frukost.

Vem bestämmer vad han ska säga i sakfrågan?
Citera
2026-07-31, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Vem bestämmer vad han ska säga i sakfrågan?

Han är moderat och globalist så det är väl troligtvis någon i WEF som är hans handler.
Citera
2026-07-31, 18:37
Medlem
-GGs avatar
Usch. Jag blir illamående av det.

De borde mejas ner.
Citera
2026-07-31, 18:38
Medlem
invandrar-leffes avatar
Varför i helvete ska Spanien ha territorier på den afrikanska kontinenten. Droppa de där områdena nu så kan det bli ett paradis för dem som så gärna vill ta sig dit. Någon jävla språngbräda in i EU kan det inte tillåtas utgöra.
Citera
2026-07-31, 18:42
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Hörde av en bekant att flera inom den yttersta vänstern i Spanien har uttalat sig att staten bör konfiskera bostäder som ägs av utlänningar och inhysa de nya migranterna i dessa bostäder. Om detta stämmer har jag själv inte läst. Men det kan vara ett bra innuativ och då kan Sverige göra likadant inkl sommarhus som svenbe banan bara nyttjar några veckor per år.

Det demokratiska systemet har riktigt stora svagheter och detta är en tydligt sådan. Om en majoritet röstar in en psykopatregering så kan man utrota landet och dess kultur på ganska kort tid med massinvandring från Marocko och Afrika. Det är extremt svårt att åtgärda skadorna som uppstår när de väl tagit sig in i landet.

Någon som vet hur "kört" Spanien är kontra Sverige tex?

Dom ligger ju geografiskt illa till om man inte vill ha strömmen söderifrån.
Citera
2026-07-31, 18:43
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franco
Italien pausar Schengen, RESPEKT Meloni!

Frågan är om det inte är lite förhastat och biter mer i arslet - spanska och italienska relationer - då rapporterna om att Spanien börjar få ordning på situationen (en uppenbart koordinerad invasion) duggar alltmer tätt.
Citera
2026-07-31, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Ja, måste vara skönt att skylla allt på judar.Men de föredrar väl ett sharialagar. Inse att allt ont nu kommer från islamister. Israel är en viktig barriär mot ett nytt kalifat.
Det är ju faktiskt en verklig tanke. Det går ju bara spekulera hur det hade varit om inte Israel fanns eller låg någon helt annanstans. Jag tror ju inte att alla muslimer vill se vår undergång och ta över våra länder. Men samtidigt så talar ju Koranen om död hit och dit och världsherravälde med Islam som motorn i samhället. Många muslimer ser koranen och dess ord som lag och lever sitt liv kring den (inte alla). Men där finns tillräckligt av muslimer i Europa som skulle kunna göra extrem skada. Att de har vapen verkar vara mer regel än undantag. Skulle inte förvåna mig om det fanns fler illegala vapen i händer på invandrare i Sverige än vår hela samlade jägarkår.
Citera
2026-07-31, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Att alla lämnar igen tyder på ett betaöt skådespel, fick de några hundra kronor var? Vem betalade? Putin?

Alla har absolut inte lämnat. Av de 60.000 som kom på dessa två dygn och skämde bara ut sig uppskattas att bara 25.000 har lämnat vilket ger en svindlande summa på 35.000 jävla inkompatibla muslimer som är kvar och söker asyl till bl.a. Sverige. Men det fortsätter att simma in i land kriminella så siffran ökar ändå.
Citera
2026-07-31, 18:46
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Du är naiv.

90% av svenskar är emot invandring och att ta emot migranter och flyktingar.

Men har vi fått bestämma i vår sk demokrati?

Detta borde man ha haft val i. Men det vill inte politikerna som förstört och fortsätter att förstöra landet rakt in i grundvallarna.

Var den naiviteten skulle höra hemma låter jag vara osagt. Det är först när medelklassen med villa och firmabil inte längre kan gömma sig som det kommer att ta fart. Varken under- eller överklassen har någon egentlig påverkan, borträknat den mikroskopiska eliten i exempelvis Wallenberg-klanen, på vart svensk politik styrs. Det är alltid den stora, breda massan som måste se sin vardagliga tillvaro kraftigt försämrad först.

Om vi fortsätter i accelerationismens anda så kan en rödgrön regering bli ett spektakel i sig, om de infriar tvångsblandning av olika etniciteter och socialgrupper. Jag lutar mig i det scenariot tillbaka i fåtöljen och betraktar kaoset som följer med både nyfikenhet och viss skadeglädje.
Citera
2026-07-31, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Usch. Jag blir illamående av det.

De borde mejas ner.

Och jag med släkt blir depprimerade, rädda och otrygga.
Citera
2026-07-31, 18:48
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Och jag med släkt blir depprimerade, rädda och otrygga.

Eller hur.

Det är hemskt. Negrer som stormar in och de har tydligen också tömt fängelser, som sedan Europa struntar i och låter alla stanna.

Det är så vidrigt.
Citera
2026-07-31, 18:49
Medlem
Francos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Frågan är om det inte är lite förhastat och biter mer i arslet - spanska och italienska relationer - då rapporterna om att Spanien börjar få ordning på situationen (en uppenbart koordinerad invasion) duggar alltmer tätt.

Varför skulle det vara förhastat och bita i arslet? Nu är det dags att alla Schengenländer sluter upp bakom Meloni och visar bollar av stål!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in