2026-07-31, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etylikern
Vänsterfolk är som bekant alltid psyksjuka, feta/anorektiska, och fula som stryk. Det är lite därför de "gillar" exakt allt. Allt från HBTQI+ till Islam. Hur dessa 2 fungerar ihop är det ingen som vet.

Egentligen vill de bara förlora oskulden innan 30.

Fan jiddrar du om din CP. Jag är vänster och är svintrött på HBTQPSK vad fan det heter. Låt dom vara men varför skall det vara en sån jävla grej, vem bryr sig. Vanliga hederliga muslimer är helt ok men om dom har SD-värderingar och hatar kvinnor, demokrati och gillar stenhårda straff så kan dom dra åt helvete.
Senast redigerad av Olindolin 2026-07-31 kl. 20:47.
Citera
2026-07-31, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olindolin
Ingen vänster gillar invasionen av spanien eftersom den är iscensatt av israel och USA och majoriteten vänster vill inte ha laglös invandring heller. Däremot human. Men det är för komplicerat för högergalaxhjärnor att förstå. Personligen är jag för en mycket mer restriktiv invandringspolitik och tycker att Tidö har gjort en del bra grejer där. Men mycket mer puckat och ogenomtänkt.

"Human invandring"

Det har aldrig funnits någon human invandring. Det har alltid varit ekonomiska opportunister som utnyttjat konflikter för att komma hit.

Ingen åker hela vägen från Somalia/Irak till Sverige för att de flyr krig.
Citera
2026-07-31, 20:42
Medlem
-GGs avatar
Fy fan. Politiker ger bort våra länder till främmande makt.

Högförräderi.
Citera
2026-07-31, 20:43
Medlem
Min statsminster

Citat:
Ulf Kristersson
@SwedishPM
Det är viktigt att Spanien agerar skyndsamt för att återfå kontroll över situationen och uppfylla sina åtaganden inom Schengensamarbetet. Om utvecklingen skulle riskera att påverka Sveriges säkerhet eller migrationssituation är regeringen beredd att vidta de åtgärder som krävs för att värna ordning och kontroll.

Den socialdemokratiska regeringen i Spanien får nu inte göra samma misstag som Socialdemokraterna i Sverige 2015 - där ett nej inte är ett nej.

Sedan vi fick uppgifter om detta har migrationsminister Johan Forssell varit i kontakt med sina nordiska motsvarigheter och utesluter inte att vidta de åtgärder som krävs för att 2015 inte ska hända igen.
11:59 AM · Jul 31, 2026

https://x.com/SwedishPM/status/2083130357717537092
Citera
2026-07-31, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Jo, där har vi förklaringen.

Samtidigt visar det som skett på det akuta behovet av ett EU-gränsskydd värt namnet + återvandring av väldigt många.

En upplösning av EU behövs. Om fler länder lämnar så sker det snabbare. Hade alla länder styrt sin egen utrikespolitik hade det varit oerhört svårt att röra sig igenom Europa. Tack vare EU så är länderna i princip gränslösa, det är ett stort problem.
Citera
2026-07-31, 20:45
Medlem
Man undrar. Det sker mitt i veckan. Har dom inga jobb som de måste gå till?
Citera
2026-07-31, 20:47
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etylikern
Vänsterfolk är som bekant alltid psyksjuka, feta/anorektiska, och fula som stryk. Det är lite därför de "gillar" exakt allt. Allt från HBTQI+ till Islam. Hur dessa 2 fungerar ihop är det ingen som vet.

Egentligen vill de bara förlora oskulden innan 30.

Japp.

De fattar inte att det är stor skillnad på att besöka ett land, och att ett land ska åta sig ansvaret och uppgiften att försörja och husera hundratusentals främmande människor med helt annan kultur och etnicitet och de konfliktytor det skapar. Eller för att ta ett faktum om hur överrepresenterade araber och afrikaner är inom grova brott. Då spelar det inte så mycket roll för oss att de kanske var mer normala och inte håller på med sådant i sina hemländer. För här är verkligheten en annan.
Citera
2026-07-31, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swer99
Du vet väl om att dessa individer är kvar i Afrika? De är inte i Europa, förstår du skillnaden? Att Spanien är en gammal kolonialmakt och håller sig med såna här enklaver får ju inte Nordafrika att flyta i land i Europa. Kolonin i norra Marocko förblir afrikansk.

Alla vet var Ceuta ligger.

Att tiotusentals män i vapenför ålder stormar spanskt område är naturligtvis ett gigantiskt problem för Spanien och Europa. Även om det gäller ett spanskt område i Afrika.

Särskilt om det finns risk att galna spanska politiker kommer låta dem "söka asyl" och röra sig fritt inom Europa. Nu verkar det lyckligtvis inte bli så den här gången. Men oron många känner är berättigad med tanke på den spanska regeringens hittillsvarande invandringspolitik.

Såg att någon V-representant också lagt ut ett inlägg där han raljerade över att Ceuta ligger i Afrika och därför är all oro jättedum. Ett totalt idiotiskt "argument".
Citera
2026-07-31, 20:56
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olindolin
Varför är du här då? Fritt fram att dra till Ryssland eller Kina?
Nej varför skulle jag göra det, står inte på deras sida, säger bara att EU är svagt och saknar betydelse inom geopolitiken idag. De flesta pissar på oss. Det är inget om framtiden, utan hur det är idag. Det är en svag organisation med för många viljor.

För inte så länge sedan skrek man ut sitt hat för att Ungern och Polen inte ville ta emot migranterna 2015, nu delar alla åsikten att de ska hållas borta och nu är det Spanien som följer den tidigare politiken som alla vänder sig mot.
Citera
2026-07-31, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
"Human invandring"

Det har aldrig funnits någon human invandring. Det har alltid varit ekonomiska opportunister som utnyttjat konflikter för att komma hit.

Ingen åker hela vägen från Somalia/Irak till Sverige för att de flyr krig.
Nä, man flyr ju givetvis till närmaste säkra punkt. Det är ju helt annat om man måste fly men har tänkt att bidra till sitt nya land på något sätt, istället för att bara luta sig tillbaka och rulla tummarna och håna det nya landets invånare. Men alla vet väl vad majoriteten av dessa araber och muslimer kommer att tillföra. Våld och hot. Skulle inte förvåna mig om Vänsterpartiet tätt följt av Socialdemokraterna har störst andel arbetslösa medlemmar. Det är inte Israel eller Trump som orkestrerar flyktingströmmar till Europa eller Sverige. Det är Socialdemokraterna och vänstern som har jobbat ihärdigt och plikttroget i över 40år för att fylla tappet av svenska medlemmar/väljare med importerade väljare. Kosta vad det kosta vill, så länge Sozzarna får behålla makten så offrar de sina barn på altare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
Så är det till stor del. Nu hade jag som kvinna inte kajkat runt i en del länder men rör mig rätt frekvent i Latinamerika, får mina "baños de Pueblo" dvs jag åker till områden där de typ aldrig siktar Europeer, förvisso med familj som är "lokala" i länderna.

Muslimska länder har jag aldrig varit i men tippar på att de är rätt lika latinamerikanska, en hel del fattigdom, svårt att förstå språket och sociala aspekter, men nästan alla människor är fullt rimliga och vettiga människor. Samtidigt kommer det finnas psykfall som går fria på gatan, desperata sociopater mm som är svåra att skydda sig emot, likaså gäng som är betydligt mer hårdföra än vad vi är vana vid.

Men rör man sig dagtid i rimliga områden och undviker favelor / tepito är det nog ingen fara.

Sen verkar Spanien skicka tillbaka alla som kommer nu. De verkar ta det hela med fattning och rimlighet.

Det går inte att hata de som kommer hit, de önskar en bättre framtid. Sedan är det klart att vi inte kan vara öppna gränserna, men det verkar inte Spanien heller göra, men de gör det hela med en vänlig hand, och inte med hatet som frodar härinne.
Spaniens regering har precis beviljat amnesti åt de illegala invandrare som finns i landet, 1,2 miljoner. Knappast att vakta sina gränser. Sen kan de ta sig vidare i EU. Spaniens högsta domstol har precis beslutat att man inte kan skicka tillbaka någon som tar sig in i Spanien vattenvägen utan utredning. Spanjorer verkar efterblivna.
Citera
Medlem
Varför visas inte samma typer av videor och bilder i vår media som i andra medier inom EU? Det känns som att EU-medier bara kör gamla, loopade bilder från igår... Det verkar vara betydligt mer kaotiskt än vad vi har fått veta.

Chaos Ensues as Moroccan Migrants Set Cars Ablaze at the Border of Ceuta

https://www.youtube.com/watch?v=3fG44y-XjWs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in