Citat:
Ursprungligen postat av
Olindolin
Jag ser pragmatism och föränderlighet som styrkor. Flow like the water är inte bara karatekid klyschor, jag tror på det på riktigt. Hårda dogman och stensäkra ideer tror jag leder till undergång. Framstår som svagt om man vill framstå som en tuffing men jag vill inte hellre bo någon annanstans på jorden och då är det såhär jag vill att vi fortsätter. Samma med socialdemokrati och nordiska fackliga modeller i skandinavien. Det byggde världens bästa länder. Då är jag smart nog att vilja fortsätta på det. 20 år av högerlagstiftning och hur landet blivit efter det har knappast ändrat min åsikt.
Det går inte att gå tillbaka. Invandringen går inte att göra ogjord. Det kommer aldrig någonsin att gå att återskapa det, risken är mer mot en sydamerikansk situation. Stora fattiga grupper och en liten elit.
Alla framgångsrika industriländer, oavsett politik, har varit rätt så etniskt homogena demokratier, där alla har varit vi och arbetat mot samma mål. Det går inte att ändra tillbaka nu. Sossarna har varit lika delaktiga i det nya Sverige och som hatar de som stått för de idealen mest. Det är inte samma sossar som förr. De har nya ideal och vänder sig till nya grupper.