2026-07-31, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Nu har jag lyssnat på några intervjuer med Gustav Kasselstrand:

- Gustav Kasselstrand – Inblick med Nick https://m.youtube.com/watch?v=HTt1LtdZawI
- Samtal med Gustav Kasselstrand inför riksdagsvalet 2026 https://m.youtube.com/watch?v=BzF-nvAAmHA
- Gustav Kasselstrand som aldrig förr https://m.youtube.com/watch?v=isTZjMYEIDg

Nu är jag övertygad om att det blir AFS min röst hamnar på även i år. Jag röstade på AFS 2018 och 2022. Och jag tycker 2026 att det fortfarande är partiet med politiken som är bäst för Sverige.

Jag övervägde Örebropartiet. Men jag tycker Gustav Kasselstrand sa det bra i intervjun med Nick att:

- Markus Allard har en historia av att ha varit för vänsterextrem för att ens få vara kvar i Vänsterpartiet. Visst, människor får gärna byta åsikter, men man undrar ju lite över hur stabil man är i sina åsikter.
- Örebropartiet har inget valprogram för Riksdagsvalet. Så man vet egentligen inte vad man röstar på. Jag gillar Markus Allard och vad han gör, och publiciteten han får, men det hakar lite ihop med tidigare punkt att man inte vet vad man får.
- Markus Allard är lite skrikig. Gustav Kasselstrand kan jag mycket mer identifiera mig med och tycker han uppträder mycket mer professionellt. Inte att jag tycker illa om Markus Allard - tvärtom. Men Gustav Kasselstrand känns ändå mer statsmannamässig.
- Nick sa i intervjun att han försökt bjuda in Markus Allard men inte lyckats. Gustav Kasselstrand vill jag minnas nämnde att säga försökt få ihop en debatt med Markus Allard men inte lyckas. Det kändes som att Markus Allard kanske är rädd och undviker vissa personer eller kanaler. Jag vet inte, men han kanske inte tror att han kan klara av en intervju med kritiska frågor i ett par timmar?

Alternativ För Sverige verkar vara de enda som pratar om återvandring, folkutbytet, EU-utträde, NATO-utträde och om sionismen.

Markus Allard för mycket väsen om sig. Men jag vet inte riktigt vad han står för och om han ens förespråkar återvandring.

Vad betyder återvandring?

Möjlig betydelse = Invandrare utan Svensk pass ska åka hem till hemländer och alla Svennar samt Svenskar ska hem som levde utomlands?

EU-utträde förstår alla allaredan.

Godkänna judar.

Sionismen betyder höger judar?
Senast redigerad av kalleanka-kille 2026-07-31 kl. 21:27. Anledning: Israel
Citera
2026-07-31, 20:31
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Det går inte att ta en feministpajas som dig på allvar. Du påstår ju dessutom att Jomshof och Ekeroth har lämnat SD. Shit vad du ljuger, dessa båda är kvar i SD och Jomshof sa nyligen Sverige åt svenskarna.

Och vad är en feminist båt?
'

Men sluta skriv till mig först då. Sök upp Jimmies feminist båt istället.
Citera
2026-07-31, 20:33
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
'

Men sluta skriv till mig först då. Sök upp Jimmies feminist båt istället.

Du menar feministbåt? Kan du inte stava? Feministbåtar är något ni sossepatrask sysslar med. Vi SD'are har inga feministbåtar.
Citera
2026-07-31, 21:37
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleanka-kille
Vad betyder återvandring?

Möjlig betydelse = Invandrare utan Svensk pass ska åka hem till hemländer och alla Svennar samt Svenskar ska hem som levde utomlands?

EU-utträde förstår alla allaredan.

Godkänna judar.

Sionismen betyder höger judar?
Lyssna på någon intervju med Kasselstrand så tycker jag det framgår. Eller läs deras partiprogram. Här står det om återvandring: https://alternativforsverige.se/politik/atervandring/ Bl.a. står det:

Citat:
Vi vill dock understryka att inte finns någon absolut rättighet ens för skötsamma personer att få invandra fritt till Sverige i obegränsade mängder och stanna för all framtid, lika lite som den rättigheten finns i något annat land på jorden. Sverige är inte ett allemansland. Sverige är svenskarnas land och vi har en moralisk skyldighet att överlämna ett svenskt Sverige till framtida generationer. För att detta ska vara möjligt räcker det inte med att endast direkt missanpassade invandrare återvandrar, utan återvandring ska kunna ske även för individer som kommit hit lagligt eller som arbetar. Invandringen var aldrig tänkt att bli permanent. Det kan handla om kvotflyktingar och andra som nu kan återvända hem, anhöriginvandrare vars anknytning till vårt land är svag, eller arbetskraftsinvandrare vars kompetens vi inte längre behöver.

Jag vet inte vad "höger judar" betyder. Men återigen, lyssna på någon intervju med Kasselstrand om du är intresserad. I korthet är han skeptisk till makten som Israel utövar, genom att t.ex. få USA att bekämpa deras krig i Mellanöstern.
Citera
2026-08-01, 00:54
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad "höger judar" betyder.

En rasist jude kallas Zionist jude. EU och USA är Pro-Israel.

Citat:
Men återigen, lyssna på någon intervju med Kasselstrand om du är intresserad. I korthet är han skeptisk till makten som Israel utövar, genom att t.ex. få USA att bekämpa deras krig i Mellanöstern.

Orkar inte höra på Kasselstrands intervju. Inatt känner trötthet.

USA och Araber är fiender annars. Saudiarabien och Irak finns krigsmaterial utbytas med olja till USA. Västmakten stödjer Europa, Israel, Irak, Sydkorea, Afrika, Australien, Nya Zeeland, Filippinerna med soldater och vapen och marinen.
Citera
2026-08-01, 01:07
Medlem
USA håller blicken på Iraks armé. USA gjort demokrati av regim. Sedan USA lämna Irak typ år 2010 har amerikanska baser funnits i Irak. USA vill skydda Irak emot Mellanöstern länder och Egypten och Kina.

AFS tycker om Israel.
Citera
2026-08-01, 02:22
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleanka-kille
AFS tycker om Israel.
Nej
Citera
2026-08-01, 08:23
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
Det håller jag absolut inte med om. Den före detta kommunisten All-tard står och skriker på moderata kärringar i kommunfullmäktige angående tavlor på kommunhusen och andra banala saker.
Gustav framför sina argument på ett lugnt och sympatiskt sätt, han är vassare retoriker och mycket mer påläst än Allard.
Allard är endast känd för sina dampryck i kommunfullmäktige, där finns inget att hämta.

Som vanligt har du kollat ett moderat klipp på Allard när moderater ljuger om att ÖP vill sänka läkarlöner eller klippet om "konst"

"Konsten" handar om att där kan man ösa miljoner på skit, det är inga tavlor vi pratar om utan trasiga kylskåp som placerats ut på centrums plan, fiskenät i ribbor och en rishög, lägg därtil att via skattepengar har man bokat hotellrum och gett traktamente till de som kallar sig konstnär för detta skräp.
Rishögen för 98.000 kr är toppen av isberget, det är i slutändan över en miljon i slöseri.

Allard talar om att barnen kunde få gratis frukost i skolan, men då gapar övriga att " vi måste hålla budget"

Allard vill sänka politiker löner för han anser att ha en kommunsammanträde 1 gång i månaden 8 timmar och ha över 80.000 kr i månadslön är inte rimligt! Man gör sig inte förtjänt av den lönen.

Örebropartiet var det enda partiet som tog upp Elsa fallet.
Nu har det framkommit att socialtjänsten har gjort grova övertramp och chefen tagit time out!
Grova tjänstefel i form av maktmissbruk, gömt dokument och skrivit fel i journal och beslut.
Idag ligger ärende öppet för allmänt beskådning i både SVT, uppgran granksning och övriga medier.
Tack vare Örebropartiet som gapa på tjänstemännen i kommunfullmäktige.

Moderaten som Allard gapar på ljuger om att Örebropartiet vill sänka läkarlöner, vilket inte alls är sant. Då sitter moderaten och ler och vägrar gå upp och bemöta när han ljuger till invånarna.

Konsten de sysslar med i Örebro kommun är ett stort jävla svek mot alla skattebetalare.
Varje gång Allard tar upp obekvämma frågor så vill övriga tjänstemän gå vidare direkt till nästa motion eller ta en "kort paus" för att inte Allard ska ställa obekvämma frågor.

Ditt inlägg bevisar varför ÖP behövs.
Senast redigerad av Driftstopp 2026-08-01 kl. 08:30.
Citera
2026-08-01, 08:32
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Markus Allard för mycket väsen om sig. Men jag vet inte riktigt vad han står för och om han ens förespråkar återvandring.
Vid något tillfälle i Podden Markus och Malcom så minns jag att de diskuterade vem som som är svensk. Då tog Allard upp någon somalier som heter Abdi. Han ansåg då att Abdi är svensk, och den som inte håller med ska det vara lagligt att skalla om Allard får bestämma.

Även om uttalandet kan ha gjorts i affekt (oklart varför då de satt med sin podd i lugn och ro) så säger det en del om Allards lite för hetsiga karaktär. Jag kan själv ha "extrema" åsikter, men inte ens jag vill skalla folk för deras åsikter.
Citera
2026-08-01, 11:52
Medlem
Jag har haft delade meningar om AfS, men efter att ha tittat igenom några intervjuer måste jag säga att mycket av det de säger är vettigt- även om jag inte håller med om allt. Jag tror dock att Sverige behöver något radikalt: mer pondus och starkare ledarskap. AfS borde absolut få mer plats i svensk politik.

Vad tycker ni?
DEBATT: GUSTAV KASSELSTRAND (AFS) VS. SVENSK MUSLIM
https://www.youtube.com/watch?v=vqZiLIR0Luo&t=2456s
Citera
2026-08-01, 17:05
Medlem
https://swebbtv.se/w/mQm8vnBdEjzu95tMuqv27U

Gustavs musikval kan betraktas som alltigenom politiskt, men en låt står ut som uttalat politisk och det är marxistleninistiska Knutna nävars "Hallå där bonde". Gustav kommenterar, att några säkert förundras, men det är knappast fråga om det. Problemet är dels, att Gustavs marxistleninistiska musikval saknar motvikt, dels det oerhört symboliska i valet av just denna grupp. Jag är inte chockad och inte förvånad. Därtill nämner han vid minst två tillfällen varumärket för de debatter han valt att delta i, och detta i positiva ordalag. I övrigt får lyssnaren veta mer om hans svärmor, hektiska vardag, andra politiker och hur bra allting går, än om AfS faktiska politik. Det är synd att ingen intelligent röst tar sig an Gustav för en intervju. Men jag kan inte ens komma på någon sådan.
Citera
2026-08-01, 17:09
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetegerfrihet
https://swebbtv.se/w/mQm8vnBdEjzu95tMuqv27U

Gustavs musikval kan betraktas som alltigenom politiskt, men en låt står ut som uttalat politisk och det är marxistleninistiska Knutna nävars "Hallå där bonde". Gustav kommenterar, att några säkert förundras, men det är knappast fråga om det. Problemet är dels, att Gustavs marxistleninistiska musikval saknar motvikt, dels det oerhört symboliska i valet av just denna grupp. Jag är inte chockad och inte förvånad. Därtill nämner han vid minst två tillfällen varumärket för de debatter han valt att delta i, och detta i positiva ordalag. I övrigt får lyssnaren veta mer om hans svärmor, hektiska vardag, andra politiker och hur bra allting går, än om AfS faktiska politik. Det är synd att ingen intelligent röst tar sig an Gustav för en intervju. Men jag kan inte ens komma på någon sådan.
Motvikt?
Han spelar och pratar om vad han vill i sitt sommartal. Vad är problemet? Swebbtv är inte SVT, Gustav får göra hur mycket reklam han vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in