2026-07-29, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Here you go:
https://x.com/EUstatistic/status/2081894927781306405

Jag har inte X men den där användaren verkar vara anonym. Så hur vet du att det är en Örebropartist? Det behöver inte vara så bara för att det står så på kontot.
Citera
2026-07-31, 09:35
Medlem
Beställde några valbroschyrer som väntrummet hos tandläkaren och väntrummet hos vårdcentralen fick.
Citera
2026-07-31, 16:19
Medlem
Run3s avatar
Nu har jag lyssnat på några intervjuer med Gustav Kasselstrand:

- Gustav Kasselstrand – Inblick med Nick https://m.youtube.com/watch?v=HTt1LtdZawI
- Samtal med Gustav Kasselstrand inför riksdagsvalet 2026 https://m.youtube.com/watch?v=BzF-nvAAmHA
- Gustav Kasselstrand som aldrig förr https://m.youtube.com/watch?v=isTZjMYEIDg

Nu är jag övertygad om att det blir AFS min röst hamnar på även i år. Jag röstade på AFS 2018 och 2022. Och jag tycker 2026 att det fortfarande är partiet med politiken som är bäst för Sverige.

Jag övervägde Örebropartiet. Men jag tycker Gustav Kasselstrand sa det bra i intervjun med Nick att:

- Markus Allard har en historia av att ha varit för vänsterextrem för att ens få vara kvar i Vänsterpartiet. Visst, människor får gärna byta åsikter, men man undrar ju lite över hur stabil man är i sina åsikter.
- Örebropartiet har inget valprogram för Riksdagsvalet. Så man vet egentligen inte vad man röstar på. Jag gillar Markus Allard och vad han gör, och publiciteten han får, men det hakar lite ihop med tidigare punkt att man inte vet vad man får.
- Markus Allard är lite skrikig. Gustav Kasselstrand kan jag mycket mer identifiera mig med och tycker han uppträder mycket mer professionellt. Inte att jag tycker illa om Markus Allard - tvärtom. Men Gustav Kasselstrand känns ändå mer statsmannamässig.
- Nick sa i intervjun att han försökt bjuda in Markus Allard men inte lyckats. Gustav Kasselstrand vill jag minnas nämnde att säga försökt få ihop en debatt med Markus Allard men inte lyckas. Det kändes som att Markus Allard kanske är rädd och undviker vissa personer eller kanaler. Jag vet inte, men han kanske inte tror att han kan klara av en intervju med kritiska frågor i ett par timmar?

Alternativ För Sverige verkar vara de enda som pratar om återvandring, folkutbytet, EU-utträde, NATO-utträde och om sionismen.

Markus Allard för mycket väsen om sig. Men jag vet inte riktigt vad han står för och om han ens förespråkar återvandring.
Citera
2026-07-31, 16:46
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Nu har jag lyssnat på några intervjuer med Gustav Kasselstrand:

- Gustav Kasselstrand – Inblick med Nick https://m.youtube.com/watch?v=HTt1LtdZawI
- Samtal med Gustav Kasselstrand inför riksdagsvalet 2026 https://m.youtube.com/watch?v=BzF-nvAAmHA
- Gustav Kasselstrand som aldrig förr https://m.youtube.com/watch?v=isTZjMYEIDg

Nu är jag övertygad om att det blir AFS min röst hamnar på även i år. Jag röstade på AFS 2018 och 2022. Och jag tycker 2026 att det fortfarande är partiet med politiken som är bäst för Sverige.

Jag övervägde Örebropartiet. Men jag tycker Gustav Kasselstrand sa det bra i intervjun med Nick att:

- Markus Allard har en historia av att ha varit för vänsterextrem för att ens få vara kvar i Vänsterpartiet. Visst, människor får gärna byta åsikter, men man undrar ju lite över hur stabil man är i sina åsikter.
- Örebropartiet har inget valprogram för Riksdagsvalet. Så man vet egentligen inte vad man röstar på. Jag gillar Markus Allard och vad han gör, och publiciteten han får, men det hakar lite ihop med tidigare punkt att man inte vet vad man får.
- Markus Allard är lite skrikig. Gustav Kasselstrand kan jag mycket mer identifiera mig med och tycker han uppträder mycket mer professionellt. Inte att jag tycker illa om Markus Allard - tvärtom. Men Gustav Kasselstrand känns ändå mer statsmannamässig.
- Nick sa i intervjun att han försökt bjuda in Markus Allard men inte lyckats. Gustav Kasselstrand vill jag minnas nämnde att säga försökt få ihop en debatt med Markus Allard men inte lyckas. Det kändes som att Markus Allard kanske är rädd och undviker vissa personer eller kanaler. Jag vet inte, men han kanske inte tror att han kan klara av en intervju med kritiska frågor i ett par timmar?

Alternativ För Sverige verkar vara de enda som pratar om återvandring, folkutbytet, EU-utträde, NATO-utträde och om sionismen.

Markus Allard för mycket väsen om sig. Men jag vet inte riktigt vad han står för och om han ens förespråkar återvandring.

Jag gillar att Kasselstrand sa att rasblandning bör undvikas och att svenskar bör skaffa barn med andra svenskar eller med närstående folk.
Citera
2026-07-31, 19:21
Medlem
Driftstopps avatar
Örebropartiet i örebro län.
AFS i övriga Sverige.

Allt annat är idioti.
Glöm SD: fjanteri om invandring.
"Har du svensk pass är du Svensk. "
89.000 nya uppehållstillstånd under deras makt 2025.
Citera
2026-07-31, 20:03
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Örebropartiet i örebro län.
AFS i övriga Sverige.

Allt annat är idioti.
Glöm SD: fjanteri om invandring.
"Har du svensk pass är du Svensk. "
89.000 nya uppehållstillstånd under deras makt 2025.

Trodde du skulle rösta på sossarna, du är ju för tvångsblandning sa du.
Citera
2026-07-31, 20:05
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Trodde du skulle rösta på sossarna, du är ju för tvångsblandning sa du.

Du vet mycket väl att jag röstar på ÖP, sluta spela dum förfan.
Ja ser att du vacklar om SD, är det så?
Citera
2026-07-31, 20:08
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Du vet mycket väl att jag röstar på ÖP, sluta spela dum förfan.
Ja ser att du vacklar om SD, är det så?

Så du är inte längre för tvångsblandning? Du skrev ju tidigare i sommar att du tycker alla på flashback bör rösta på sossarna så att vi får den fantastiska tvångsblandningen Sverige behöver.
Citera
2026-07-31, 20:16
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Så du är inte längre för tvångsblandning? Du skrev ju tidigare i sommar att du tycker alla på flashback bör rösta på sossarna så att vi får den fantastiska tvångsblandningen Sverige behöver.

Nej jag hade ett första val och det är tvärtemot tvångsblandning.
Jag står fast vid att moderater som rösta på öppna hjärtat förtjänar tvångsblandning, jag backar inte där!

Har du tröttnat på SD:s feminist båt?
Citera
2026-07-31, 20:17
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Nej jag hade ett första val och det är tvärtemot tvångsblandning.
Jag står fast vid att moderater som rösta på öppna hjärtat förtjänar tvångsblandning, jag backar inte där!

Då ska du rösta på sossarna. Sossarna har sagt att vi måste blanda alla bostadsområden.
Citera
2026-07-31, 20:20
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Då ska du rösta på sossarna. Sossarna har sagt att vi måste blanda alla bostadsområden.

Nej jag har bestämt mig för ÖP.
Men du verkar vackla om SD, har du insett att SD är liberaler?
Citera
2026-07-31, 20:22
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Nej jag har bestämt mig för ÖP.
Men du verkar vackla om SD, har du insett att SD är liberaler?

Det går inte att ta en feministpajas som dig på allvar. Du påstår ju dessutom att Jomshof och Ekeroth har lämnat SD. Shit vad du ljuger, dessa båda är kvar i SD och Jomshof sa nyligen Sverige åt svenskarna.

Och vad är en feminist båt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in