Citat:
Ursprungligen postat av
Makarov.24
Ok. Utesluter du CP? Dina tankar kring CA?
Låt mig kliva in också, bara för att ge lite
siffror(Edit: nej jag ger ju inga siffror kom jag på, utan väljer orankat) utifrån materialet. Vill så klart inte ge några siffror mer än att det är väldigt låga misstankar och utan inbördes ordning.
SE (placerade sig själv på mordplatsen, och en liten väska på DBG som han själv tillstått att han hade inkl. väktarna. Signalement vet vi egentligen inte. Språngmarschen som ingen nämnt.)
CP (Lisbeths utpekande. Placerad i närheten av mordplatsen enligt andra mer eller mindre trovärdiga uppgifter. Ev. tillgång till vapen av rätt typ?)
CA (Revolvern av rätt typ som försvann. Närhet också till ammunitionen av "rätt typ", ej heller likt ovan ett vattentätt alibi.)
(Här har ju "ni" i alla trådarna fullt av argument för att försöka "bevisa" er gärningsman. Hypoteser, som kanske kan stämma, men som målas ut som sanningar. Seriöst?)
Sen vill jag ändå lyfta möjligheten för att det är en GM vi inte ens har namnet på.
Kan denne(som vi inte ens har namnet på) knytas till mordplatsen? Så klart inte, då vi inte vet!
Kan denne(som vi inte ens har namnet på) ha koppling till både vapen och ammunition av "rätt typ"? Vi vet ju inte alls....
Så sakta i backarna här, med alla ni som VILL peka ut en gärningsman.
Här letar ni lögner, som så klart är det, om SE är GM. Men vem börjar där?
Det finns såklart andra möjligheter om man öppnar ögonen och inte är för snabb på att vilja peka ut någon.