2026-07-29, 20:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelställ
MGM är knappast muslim då MGM arbetade, något få muslimer gör.

Det är alltsom oftast bara killarna.
Citera
2026-07-29, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghsw1
Och lägg därtill på den konstanta tidspressen som dom matar dom med. "Hej chefen jag släpar ett barn under bilen just nu" "Kör på för fan! Du måste komma i tid!"
Tidspress OCH uselt omdöme?

En fd kollega släpade med en trafikskylt under transport. Tider att hålla, saker att hinna med. Att det skrapar brutalt och att det lär bli konsekvenser, screw that. Även i en tid av sköt dig själv och skit i andra plus road rage så lär medtrafikanter blinka, tuta och peka när det gnistrar och sprakar från bilen.

Men det är ju inte den egna bilen, så blaha blaha.
Citera
2026-07-29, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Tidigare hyste jag respekt för yrkesförare. Kanske att jag antog bara att de hade kompetens. Nu börjar det komma för mycket indikationer på att pris-, löne- och kvalitetsdumpning visar sitt fula tryne också där.

Jag har hört från andra och också själv faktiskt fått hjälpa till med elementära saker åt yrkesförare, helt absurt. Nån måste undersöka detta generellt nu, inklusive hur de över huvud taget skaffat sina B/C-kort.
....

Numera ser jag bara ett fåtal Yrkeschaufförer hos Post Nord - altså personer som ser det som sitt yrke OCH har yrkesskicklighet och yrkesstolthet. Resten av utdelarna är bara någon som arbetar på Post Nord, men vill egentligen jobba med annat.
Är fan rädd i trafiken när jag är nära fordon från Post Nord och Bring.
Citera
2026-07-29, 23:02
Medlem
Vem är föraren
Citera
2026-07-30, 01:35
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghsw1
Vet man vilken typ av Postnord-bil det gäller? De har ju ett gäng olika typer av allt från pyttesmå "golfbilar" till bilar till stora skåpbilar. Om det gäller en sån där stor skåpbil så kan man ju ana att en oerfaren förare av den har svårt att manövrera den samt en liten unge kan nog försvinna ur sikt lätt för han är så liten.

Hursomhelst så verkar pojken haft ENORM tur för jag har inte läst något om hjärnskador och det är ju såklart det viktiga här. Även om han hade tvingats att amputera benet (vilket inte behövs, han kommer bli ok) så är det bra mycket bättre än att få permanenta hjärnskador.
De flesta Postnordbilar i Eskilstuna är VW Caddy.
Citera
2026-07-30, 03:08
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hassanikassan1882
Vem är föraren
Vi får nog vänta tills fallet tas upp i tingsrätten.
Citera
2026-07-30, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyttKonto2020
Numera ser jag bara ett fåtal Yrkeschaufförer hos Post Nord - altså personer som ser det som sitt yrke OCH har yrkesskicklighet och yrkesstolthet. Resten av utdelarna är bara någon som arbetar på Post Nord, men vill egentligen jobba med annat.
Är fan rädd i trafiken när jag är nära fordon från Post Nord och Bring.

Och hur ser du det?
Citera
2026-07-30, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishfucked
Och hur ser du det?

I min mening så vet en Yrkeschaufför hur man backar intill en lastbrygga.
Och med yrkesstolthet, så är det om de inte ens går in på företaget utan klickar att det inte gått att lämna (pling i appen) när jag ser dem i fönstret.
Citera
2026-07-31, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyttKonto2020
I min mening så vet en Yrkeschaufför hur man backar intill en lastbrygga.
Och med yrkesstolthet, så är det om de inte ens går in på företaget utan klickar att det inte gått att lämna (pling i appen) när jag ser dem i fönstret.
No offence, men du borde fokusera mer på att skriva ordentligt än "yrkesstolthet". Extremt svårt att tyda vad du försöker säga.
Citera
2026-07-31, 10:50
Medlem
Tydligen är tjejen dömd sedan tidigare därför hon stack från platsen. Vad jag hört bara.
Citera
2026-07-31, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lopsan23
Tydligen är tjejen dömd sedan tidigare därför hon stack från platsen. Vad jag hört bara.
I den här olyckan? Skedde ju 07-28, knappast dömd redan. Annan olycka? Vilken?
Citera
2026-07-31, 15:54
Medlem
Det bör väl ha varit häktningsförhandling idag om hon inte blev släppt innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in