2026-07-31, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faireandsquare
Inte förvånad med tanke på att postnord kör som svin även inne på smågator i villaområde
Sen är det ju det här med kvinnor och bilkörning….
Citera
2026-07-31, 17:24
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lavsduns
Sen är det ju det här med kvinnor och bilkörning….

Ja, de är mindre olycksdrabbade än män överlag.
Citera
2026-07-31, 17:39
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lopsan23
Tydligen är tjejen dömd sedan tidigare därför hon stack från platsen. Vad jag hört bara.
Det var värst, kollar inte PN sina kandidater i belastningsregistret innan anställningsavtal skrivs på? Hon kanske fick gå ner på knä och gapa stort för att få jobbet?
Citera
2026-07-31, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Det var värst, kollar inte PN sina kandidater i belastningsregistret innan anställningsavtal skrivs på? Hon kanske fick gå ner på knä och gapa stort för att få jobbet?

Det gjorde de i vart fall när jag började jobba där för ca 20 år sedan. Hon kan iofs blivit dömd efter att de kollade.
Citera
2026-07-31, 23:54
Medlem
Är det någon som kan förklara hur detta ens skulle kunnat ha gått till? Om en bil kör på en person, hur kan denne fastna så att hen blir släpad i 100meter?
Vid en påkörning av en bil så kan jag inte komma på några delar på en bil som man direkt kan fastna i.

Det enda normala sättet att bli släpad efter en bil är ju att en själv hållt fast vid någon del på bilen som sedan började åka men då är det är det ett direkt faktafel att kalla detta för påkörning isf.
Citera
2026-08-01, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Det gjorde de i vart fall när jag började jobba där för ca 20 år sedan. Hon kan iofs blivit dömd efter att de kollade.

Har jobbat på ett annat post och paketutdelningsföretag under många år. Det var ingen som begärde ut något belastningsregister där iaf och postnord lär ju lyda under samma postlagstiftning.
Möjligen kan postnord ha någon egen policy kring detta och begära ut registerutdrag från anställda som hanterar sekretessbelagda uppgifter eller försändelser eller paket i den högre värdeklassen?
Vi fick in mängder med anställda och vikarier som i princip inte kunde ett ord svenska. Även ett enormt antal personer utan giltiga arbetstillstånd. De fick som regel problem först efter ca 7 år när migrationsverket reagerade när anställningarna inte uppfyllde kraven för att få arbetstillstånd.
Citera
2026-08-01, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda

Nu vet vi iofs inte om orsaken till olyckan ligger hos föraren eller inte. Barnet kan ju faktiskt ha använt bilen som någon slags leksak, men det är knappast någon större hemlighet hur den där typen av rekryteringar går till.
Du får ju inget jobb på postnord för att man är världens bästa brevbärare , är duktig på att köra lätt lastbil eller har ett sjukt väl författat cv. Det är förmodligen någon dotter till en chef, en dotter till en annan anställd eller också har hon en eller flera kompisar som jobbar där sedan tidigare och har fixat in henne.
Citera
2026-08-01, 10:46
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Är det någon som kan förklara hur detta ens skulle kunnat ha gått till? Om en bil kör på en person, hur kan denne fastna så att hen blir släpad i 100meter?
Vid en påkörning av en bil så kan jag inte komma på några delar på en bil som man direkt kan fastna i.

Det enda normala sättet att bli släpad efter en bil är ju att en själv hållt fast vid någon del på bilen som sedan började åka men då är det är det ett direkt faktafel att kalla detta för påkörning isf.
Jag tänker hjälmen eller att barnet är större än höjden bil/mark.
Bilen lyfter lite för att sen kila fast barnet under bilen.
Citera
2026-08-01, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Jag tänker hjälmen eller att barnet är större än höjden bil/mark.
Bilen lyfter lite för att sen kila fast barnet under bilen.

Jag får inte ihop detta. Det finns ingenting i en hjälm som kan fastna under en bil. Skulle hjulet ha kört på hjälmen så huvudet ha blivit krossat isf.
Om barnet fått benet fastkilat under ett bildäck så borde benet blivit frilagt när hjulet har åkt färdigt varvet. Det finns normalt sett ingen vettig anledning till att en påkörd person skulle bli släpad efter bilen i 100 meter.
Citera
2026-08-01, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Jag får inte ihop detta. Det finns ingenting i en hjälm som kan fastna under en bil. Skulle hjulet ha kört på hjälmen så huvudet ha blivit krossat isf.
Om barnet fått benet fastkilat under ett bildäck så borde benet blivit frilagt när hjulet har åkt färdigt varvet. Det finns normalt sett ingen vettig anledning till att en påkörd person skulle bli släpad efter bilen i 100 meter.
Eller släpad under bilen? Det är ljuddämpare, diverse rör och bockade sektionen i bottenplattan på ett motorfordon av normal typ och storlek. PN har en del elfordon, men det är väl i så fall fortfarande konverterade varianter av Caddy-liknande typ man kör, inga dedikerat byggda elskåpbilar? Om det nu är aningen slätare underrede på en 100% elbil från scratch.
Markfrigången under normala bilar är begränsad. Även om det rör sig om ett mindre barn kan det inte uteslutas att kropp eller kläder fastnat undertill.

Brännsår efter skrap nämndes väl tidigare. Låter som ett utdraget förlopp ("100m") och inget "ett varv under däck".
Citera
2026-08-04, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joleia
I den här olyckan? Skedde ju 07-28, knappast dömd redan. Annan olycka? Vilken?

Nej sedan tidigare. Alltså tidigare än 28/7 menas det.
Citera
2026-08-10, 13:52
Avstängd
israelisinnocents avatar
Citat:
– Men vi besöker sjukhuset var och varannan dag för att lägga om såren. Erik rullar runt i rullstol nu medan benet är gipsat och för att inte lägga tyngd på de uppskrapade hälarna.

Händelsen utreds som grov vårdslöshet i trafik, grov vållande till kroppsskada och smitning, grovt brott.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/erik-5-slapades-efter-postnordbilen-hoppas-mardrommarna-avtar/

Lyssnat med hörlurar och inte hört nåt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in