2026-07-29, 18:29
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt-off
Brännskador
Står det - då antar jag att den stackars pojken blivit bränd av avgasrör från en normal postnord bil.

Enl den som tog hand om pojken först så verkar det vara brännskador från asfalten

https://www.sverigesradio.se/artikel/pojke-pakord-i-eskilstuna-kvinna-anhallen
Citera
2026-07-29, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt-off
Brännskador
Står det - då antar jag att den stackars pojken blivit bränd av avgasrör från en normal postnord bil.
Är inte de flesta Postnordbilar eldrivna?

Någon i tråden skrev att pojken blivit släpad under bilen, friktion mot asfalt eller vad det var kan såklart ge brännskador.

Kanske de där Postnordbilarna kan köra lite lugnare nu. Inte i femtio där jag bor och där det är lågtrafikområde. De och övriga leveransbilar verkar ha noll insikt i att ungar springer ut ur porten till lekplatsen.
Citera
2026-07-29, 19:31
Medlem
Tur grabben klarade livhanken och inte säkert chauffören märkte något då många av brevbärarna brukar ha på sig hörlurar när de myser runt.
Citera
2026-07-29, 19:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ingalill6
Kvinnan gripen vid Örnvägen 1

Gripen när hon satt i PostNords bil?
Citera
2026-07-29, 20:10
Medlem
Pinoputchins avatar
Terrordåd?
Citera
2026-07-29, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Hoppas det går bra för det lilla barnet.

Gällande PostNord så har dom hemleverans av paket på kvällen.

Att kvinnan blev gripen behöver egentligen inte utesluta en olycka. Det kan vara för att hon smet från olycksplatsen.
Hade hon stannat kvar men blivit gripen så hade det säkert hintat om att det var uppsåtligt.
Nej, hade hon stannat kvar hade hon hintat om att hon följer lagen. Oavsett om det är uppsåtligt eller inte så stannar man kvar på olycksplatsen för att inte bli misstänkt för smitning.
Citera
2026-07-29, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.L1to
0,00 då pojken är blond och blåögd!

Förstår inte hur pojken skulle påverka oddset. Du får gärna utveckla.
Citera
2026-07-29, 20:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.L1to
0,00 då pojken är blond och blåögd!

Det är föraren som vi slår vad om nu
Citera
2026-07-29, 20:21
Medlem
Vet man vilken typ av Postnord-bil det gäller? De har ju ett gäng olika typer av allt från pyttesmå "golfbilar" till bilar till stora skåpbilar. Om det gäller en sån där stor skåpbil så kan man ju ana att en oerfaren förare av den har svårt att manövrera den samt en liten unge kan nog försvinna ur sikt lätt för han är så liten.

Hursomhelst så verkar pojken haft ENORM tur för jag har inte läst något om hjärnskador och det är ju såklart det viktiga här. Även om han hade tvingats att amputera benet (vilket inte behövs, han kommer bli ok) så är det bra mycket bättre än att få permanenta hjärnskador.
Citera
2026-07-29, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghsw1
Vet man vilken typ av Postnord-bil det gäller? De har ju ett gäng olika typer av allt från pyttesmå "golfbilar" till bilar till stora skåpbilar. Om det gäller en sån där stor skåpbil så kan man ju ana att en oerfaren förare av den har svårt att manövrera den samt en liten unge kan nog försvinna ur sikt lätt för han är så liten.

Hursomhelst så verkar pojken haft ENORM tur för jag har inte läst något om hjärnskador och det är ju såklart det viktiga här. Även om han hade tvingats att amputera benet (vilket inte behövs, han kommer bli ok) så är det bra mycket bättre än att få permanenta hjärnskador.
Antingen en större eller mindre skåpbil. PostNord levererar inte brev kl. 19.
Citera
2026-07-29, 20:36
Medlem
Jordgubbes avatar
Tidigare hyste jag respekt för yrkesförare. Kanske att jag antog bara att de hade kompetens. Nu börjar det komma för mycket indikationer på att pris-, löne- och kvalitetsdumpning visar sitt fula tryne också där.

Jag har hört från andra och också själv faktiskt fått hjälpa till med elementära saker åt yrkesförare, helt absurt. Nån måste undersöka detta generellt nu, inklusive hur de över huvud taget skaffat sina B/C-kort.

"Det var när Erik cyklade på gatan hemma i Borsökna som han blev påkörd. Enligt uppgifter ska Erik ha fastnat under bilen och släpats i närmare 100 meter på marken", ur länken tidigare här ... wtf.
Citera
2026-07-29, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Tidigare hyste jag respekt för yrkesförare. Kanske att jag antog bara att de hade kompetens. Nu börjar det komma för mycket indikationer på att pris-, löne- och kvalitetsdumpning visar sitt fula tryne också där.

Jag har hört från andra och också själv faktiskt fått hjälpa till med elementära saker åt yrkesförare, helt absurt. Nån måste undersöka detta generellt nu, inklusive hur de över huvud taget skaffat sina B/C-kort.

"Det var när Erik cyklade på gatan hemma i Borsökna som han blev påkörd. Enligt uppgifter ska Erik ha fastnat under bilen och släpats i närmare 100 meter på marken", ur länken tidigare här ... wtf.

Och lägg därtill på den konstanta tidspressen som dom matar dom med. "Hej chefen jag släpar ett barn under bilen just nu" "Kör på för fan! Du måste komma i tid!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in