Citat:
Ursprungligen postat av
Bennybrandslang
Jag hatar inte stockholms skärgård, jag bara kräks lite på att den som inte seglat här har åsikter!
Lycke ligger ost-sydost om Marstrand. Om dom haft båten på Nordön är saken en annan.
På vad sätt ligger Marstrandsfjorden åt "fel håll" om dom befunnit sig vid Katten?
Du har inte ens varit med om att en orolig fjord blir jävligt skumpig när det dessutom grundar upp?
Skitväder i Bohuslän är inte topic, men var inte en sån nolla att du jämför grodhavet med ett hav där nästa anhalt är England. Nej, inte Jylland, England.
För min herres information så har jag seglat i alla slags farvatten, i alla slags väder, ända sedan jag var ett mycket litet barn iförd räddningsväst och cykelhjälm ombord. Dessutom har jag seglat större båtar, längre sträckor och mellan fler länder än majoriteten av förståsigpåarna här i tråden, som tycker att alla ombord på en båt ovillkorligen skall ha flytväst dygnet runt, att fritidsbåtar aldrig någonsin får befinna sig i farleder, att man aldrig skall segla/framföra motorbåt i mörker, regn eller vind starkare än svag bris, och dylikt dravel.
Det finns både en och annan här på forumet som känner mig IRL, och inför dessa personer gör du dig till
totalt åtlöje när du insinuerar att jag inte har någon sjövana eller att jag skulle bo på ostkusten, bara så du vet det.
Sedan har jag absolut inte vare sig kompetens för eller ringaste erfarenhet av att navigera båtar med sådan dräktighet som Misja Verde, men det har jag också skrivit i tråden.
Den största båt jag seglat är en cutter på 58 fot.
Kan vi nu återgå till topic istället för att berätta för varandra om den andres eventuella avsaknad av sjövana?