2026-07-31, 11:51
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lavsduns
Köpenhamn är generellt en ful och tråkig stad och invånarna verkar olyckliga.
Turister som först varit i Köpenhamn och sen kommer till Stockholm är hänförda över Sthlm jämfört med Köpenhamn.

Köpenhamn är en trevlig stad men trevliga människor, inte så dryga som nollåttor!
2026-07-31, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Köpenhamn är en trevlig stad men trevliga människor, inte så dryga som nollåttor!
Platt och opersonlig.
Turister är överraskade av att alla människor är så trevliga och vänliga och hjälpsamma i Stockholm.
Faktum är att i internationell jämförelse betraktas danskar som otrevliga.
Senast redigerad av lavsduns 2026-07-31 kl. 11:57.
2026-07-31, 11:55
Medlem
Citat:
Energin i Stockholm är fantastisk. Man njuter av varje ögonblick i stan. Lugn harmoni stillhet balans men ändå liv. Men såklart kommer man från Alingsås är det hektiskt.
Jag älskar Stockholm!!! Så tacksam att få bo i världens bästa stad.
100%
2026-07-31, 11:58
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Platt och opersonlig.
Turister är överraskade av att alla människor är så trevliga och vänliga och hjälpsamma i Stockholm.

Nja det är ju inte helt sant man ta sig något att dricka och äta ihop med trevliga människor är ju kul, när var du där senast?
2026-07-31, 11:59
Medlem
Kaoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Nu ska du inte vara en sån. Alla luktar fisk i Göteborg.

Jag bor i Norrköping.
2026-07-31, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Nja det är ju inte helt sant man ta sig något att dricka och äta ihop med trevliga människor är ju kul, när var du där senast?
Jag bor på Södermalm vilket också råkar vara bästa stadsdelen i Stockholms innerstad, fast så många försöker skriva ner söder. Men det går inte, hit kommer människor från hela stan, och inte minst turister, för att uppleva livligt och trevligt folkliv.
2026-07-31, 12:12
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Energin i Stockholm är fantastisk. Man njuter av varje ögonblick i stan. Lugn harmoni stillhet balans men ändå liv. Men såklart kommer man från Alingsås är det hektiskt.
Jag älskar Stockholm!!! Så tacksam att få bo i världens bästa stad.
Haha, jag gillar Stockholm. Men människorna är sisådär!
2026-07-31, 12:14
Medlem
guderis avatar
Det största problemet med Stockholm är väl att det bor massa Stockholmare där.
2026-07-31, 12:19
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Jag bor på Södermalm vilket också råkar vara bästa stadsdelen i Stockholms innerstad, fast så många försöker skriva ner söder. Men det går inte, hit kommer människor från hela stan, och inte minst turister, för att uppleva livligt och trevligt folkliv.

Jo jag tycker också Södermalm är en trevlig stadsdel har vänner där men när var du i Köpenhamn senast?
2026-07-31, 12:23
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Energin i Stockholm är fantastisk ...
Fast kom du på det just nu. Att bedöma huvudstäders energi mitt i sommaren. Är ju generellt dränerat på de som bor där (de är utomlands eller på sina sommarställen), butikerna är stängda (öppet typ Åhlens) och fullt av turister (förvirrade, i hawaiskjortor och med kameror på magen). Vilken "energi", bögparaden i helgen? Forum "Kultur & Media - sociala medier"? Vad menas?
2026-07-31, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Tydligen rekordår för turismen i Sverige under 2 år i rad nu. Antar att Stockholm gör något rätt iallafall.

När man är turist så får man dock en begränsad bild av staden. När man är turist i Stockholm i några få dagar så hinner man inte se alla baksidor med staden. Stockholm är en fin stad med både framsidor och baksidor precis som med alla storstäder. Att det är världens bästa stad är att ta i.
2026-07-31, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Billigaste ölen på Crazy Horse Sveavägen kostar FYRTIO SEX kronor!!!

Min källa är personalen på krogen själv.

Du har avslöjat dig med att du inte har nån aning vad du pratar om, och lyckas slösa folks tid. Väx upp. Du framstår oseriös (dåligt).
Inte 40 cl.
Sitter just nu på Crazy Sveavägen. Här kostar 40 cl 37kr och 50cl 46kr. Så nu är det utrett.
Senast redigerad av lavsduns 2026-07-31 kl. 13:01.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in