Citat:
Jag vet hur många som helst med klockorna och ingen av dem har ångest över det. Jag fattar inte problemet.
Snapchat finns inte på såna barnklockor.
Inte andra sociala medier heller. De kan ringa, sms-a och ta små suddiga foton. Sen kan föräldern ställa in så att bara kontakter i listan kan ringa barnet osv.
Klarar man inte av att hantera det och har massa ångest är inte klockan problemet utan personen med GAD som ska hålla på och få panik.
Jag har också pratat med en sån hysterisk mamma en gång. Hon fick panik av att borsta tänderna och allt möjligt, kunde inte sätta gränser.
Men det är ju inte normalt och hon är en minoritet av alla jag känner.
Snapchat finns inte på såna barnklockor.
Inte andra sociala medier heller. De kan ringa, sms-a och ta små suddiga foton. Sen kan föräldern ställa in så att bara kontakter i listan kan ringa barnet osv.
Klarar man inte av att hantera det och har massa ångest är inte klockan problemet utan personen med GAD som ska hålla på och få panik.
Jag har också pratat med en sån hysterisk mamma en gång. Hon fick panik av att borsta tänderna och allt möjligt, kunde inte sätta gränser.
Men det är ju inte normalt och hon är en minoritet av alla jag känner.
Låter betryggande med inställningarna du pratar om, vad är det för ålder som klockan är anpassad för?
Vidare, med premissen att det är som du säger köper jag det helt och hållet, däremot så ställer jag mig kritisk till om våra respektive upplevelser är tillräckliga för att generalisera på en större population. Samtidigt så tror jag att ditt perspektiv (utgår från att du har barn) är viktigt samtidigt som mitt perspektiv kanske kan ge något, om än kanske inte i samma utsträckning. Ett utomstående perspektiv minska risken för att man blir hemmablind.
När jag resonerar efter det du skrivit är jag nog benägen att säga att det kanske inte är just den specifika klockan som är ett problem. Min farhåga är att köpandet av en klocka är ett steg (av många olika steg) mot att bli en överbeskyddande förälder.