Citat:
Ursprungligen postat av
Prillan88
Varför är du besatt av Blondie? Behövs inget geni för att förstå att du blev utfryst av din fd klass för att du betett dig som ett äckel och tjejerna upplevt dig som obehaglig.
Det är även lite lustigt att du påstår dig vara spion men sitter och lipar om att du är mobboffer fb. Vill påstå att spioner inte brukar vara känslostyrda och korkade men du som är så påläst kan ju rätta mig om jag har fel.
Avundsjuka. Jag var kändare på Tik Tok i Söderhamn långt innan hennes raketfart i popularitet. Konkurrens.
Det har inget med det att göra. Jag var inget äckel eller nå sånt. Du var inte där, du kände inte mig eller var med mig på gymnasiet. Dumma slutsatser.
Det finns olika typer och semantiska innehåll gällande "spioner". Det är därför ni är ytlig om tolkningen
spion och jag mer påläst om er om det. Agenter, kunskapere, spioner, IM (Informella Medarbetare, Stasi), illegalister, sovande agent osv.
Du har delvis rätt, flesta spioner är känslostyrda. Men det finns de som mig. Men de flesta kvalificerade spionerna är oftast utbildad polis eller militär eller med något med den bakgrunden som har is i magen smälter in bland normala beteenden i samhällets miljö så man inte ens på marginal sticker ut eller märker något lilla avvikande jargong.
Eftersom jag varken är militär, utbildad polis eller underrättelseofficer så såklart saknar jag den psykologiska träningen och förmågan.
Karin Lannby, kodnamn Anette och som var agent för den svenska militära underrättelsetjänsten under ww2, sade i en av sina rapporter 16 januari 1940:
"Jag frågade vad han gjort sedan han lämnat tjänsten, han svarade "spionerat". Freud säger det inte existerar någon lögn, som hur än absurd den verkar inte innehåller någon sanning. Det är endast spioner som skrattande utger sig för att vara spioner."
Nu får vi har i åtanke att spionage var extrem hög aktivitet i neutrala Sverige i Stockholm och helt andra spelregler under andra världskriget än idag. Rapporten är från C-byrån (senare känd som IB), utdraget från Riksarkivet. En RIKTIG svensk agent skrev det.