Citat:
Ursprungligen postat av
allanmadsen
Nu har ju domstolen kommit fram till att det var i samtycke och att samtliga är oskyldiga.
Precis. Men sådant spelar som sagt ingen roll i godhetssignalerande Sverige.
Det är ett jävla tjat om värdegrund hela tiden, och den där värdegrunden ska tydligen vara samma sak hela tiden också, "Jämställdhet och inkludering"... finns det inget viktigare än politiska moderna floskler i värdegrund?
Var är värdegrunden när man ska straffa och stöta ut frikända personer, samt skapa drev?
Är det en bra värdegrund? Nej skit i den värdegrunden.. det är viktigare med de politiska moderna orden och värdegrunderna istället.
Det här äcklar mig.
Jag minns när vi hade Devin DiDiomete i klubben. Jag älskade den killen. Han kastade handskarna och stod upp för sitt lag i precis alla väder. Sen när det började blåsa i media kring han och något matchstraff han drog på sig så rev FBK kontraktet med honom och hänvisade till att han inte stod för deras värderingar.
FBK visste mycket väl vad det var för spelare de hade värvat. Killen snittade typ 200 utvisningsminuter per säsong oavsett var han spelade. Men så fort det börjar blåsa så högg de honom i ryggen.
Jag blir förvånad om Foote spelar en enda match. Man måste ju tänka på den politiska värdegrunden
Nej, jag blir äcklad alltså...
Jag har inte gjort allt rätt i mitt liv, men hade det inte varit för att jag blev älskad och fick nya chanser så hade jag aldrig varit här idag. Ska man bli stämplad för livet för vad man har gjort och aldrig få upprättelse så leder det ofta tills att man hamnar
ännu mer snett.
Var är värdegrunden?
Tyvärr kommer det fortsätta blåsa kring detta och antagligen rivs kontraktet eller så kommer andra huvuden i klubben att rulla. Fräscht...
Jag kan inte med folk utan ryggrad. Jag minns mycket väl hur de högg DiDiomete i ryggen. Det var patetiskt. Nu gäller det att de visar att de står bakom spelaren de värvat och inte viker sig för politiska påtryckningar och drev.
Som sagt... det här äcklar mig.
EDIT: Jasså där kom det, innan jag ens han posta mitt inlägg... fyfan vad ynkligt. Nu kan lika gärna fler huvuden rulla.