2026-07-30, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Och där räknas våldtäkt in och alla andra sexuella handlingar som sker mot någons vilja.

Nu har ju domstolen kommit fram till att det var i samtycke och att samtliga är oskyldiga.
Citera
2026-07-30, 20:49
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Nu har ju domstolen kommit fram till att det var i samtycke och att samtliga är oskyldiga.

Spelarna friades i juli av domstolen eftersom domaren vid Högsta domstolen i Ontario ansåg att det inte var bevisat bortom allt rimligt tvivel att kvinnan inte hade gett sitt samtycke.
Citera
2026-07-30, 20:51
Medlem
Hahaha nu fick alla snöflingor som dem fick nu är kontraktet brutet

Folkdomstolen vann IGEN

Nu kommer det ryggdunkas och samla på torget för att tillsammans fira segern

Nästa gång FBK ska värva en spelare så borde man ha en omröstning där fansen få välja på antingen 1x2 den som får flest röster signar vi
Senast redigerad av allanmadsen 2026-07-30 kl. 20:55.
Citera
2026-07-30, 21:00
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Precis. Men sådant spelar som sagt ingen roll i godhetssignalerande Sverige.
Det är ett jävla tjat om värdegrund hela tiden, och den där värdegrunden ska tydligen vara samma sak hela tiden också, "Jämställdhet och inkludering"... finns det inget viktigare än politiska moderna floskler i värdegrund?

Var är värdegrunden när man ska straffa och stöta ut frikända personer, samt skapa drev?
Är det en bra värdegrund? Nej skit i den värdegrunden.. det är viktigare med de politiska moderna orden och värdegrunderna istället.

Det här äcklar mig.
Jag minns när vi hade Devin DiDiomete i klubben. Jag älskade den killen. Han kastade handskarna och stod upp för sitt lag i precis alla väder. Sen när det började blåsa i media kring han och något matchstraff han drog på sig så rev FBK kontraktet med honom och hänvisade till att han inte stod för deras värderingar.

FBK visste mycket väl vad det var för spelare de hade värvat. Killen snittade typ 200 utvisningsminuter per säsong oavsett var han spelade. Men så fort det börjar blåsa så högg de honom i ryggen.

Jag blir förvånad om Foote spelar en enda match. Man måste ju tänka på den politiska värdegrunden

Nej, jag blir äcklad alltså...
Jag har inte gjort allt rätt i mitt liv, men hade det inte varit för att jag blev älskad och fick nya chanser så hade jag aldrig varit här idag. Ska man bli stämplad för livet för vad man har gjort och aldrig få upprättelse så leder det ofta tills att man hamnar ännu mer snett.

Var är värdegrunden?
Tyvärr kommer det fortsätta blåsa kring detta och antagligen rivs kontraktet eller så kommer andra huvuden i klubben att rulla. Fräscht...

Jag kan inte med folk utan ryggrad. Jag minns mycket väl hur de högg DiDiomete i ryggen. Det var patetiskt. Nu gäller det att de visar att de står bakom spelaren de värvat och inte viker sig för politiska påtryckningar och drev.

Som sagt... det här äcklar mig.

EDIT: Jasså där kom det, innan jag ens han posta mitt inlägg... fyfan vad ynkligt. Nu kan lika gärna fler huvuden rulla.
Citera
2026-07-30, 21:01
Medlem
Citat:

Folkdomstolen vann IGEN

Nästa gång FBK ska värva en spelare så borde man ha en omröstning där fansen få välja på antingen 1x2 den som får flest röster signar vi

Oj dom bryter alltså gick snabbare än jag trodde.

Men det va såklart helt rätt beslut av FBK att ta.

Politiker, Löfbergs och supporteras tryck blev väl för stort.

she said no Cal Foote, she said no!
Senast redigerad av pyssen87 2026-07-30 kl. 21:03.
Citera
2026-07-30, 21:01
Medlem
Citat:

Folkdomstolen vann IGEN

Så går det när moralpöbeln drar ut med högafflarna i ett uppbåd sittandes på sina höga hästar för att vi alla ska känna oss trygga med att andra vet vad som är bäst för oss.
Citera
2026-07-30, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Det är ett jävla tjat om värdegrund hela tiden, och den där värdegrunden ska tydligen vara samma sak hela tiden också, "Jämställdhet och inkludering"... finns det inget viktigare än politiska moderna floskler i värdegrund?

Var är värdegrunden när man ska straffa och stöta ut frikända personer, samt skapa drev?
Är det en bra värdegrund? Nej skit i den värdegrunden.. det är viktigare med de politiska moderna orden och värdegrunderna istället.

Det här äcklar mig.
Jag minns när vi hade Devin DiDiomete i klubben. Jag älskade den killen. Han kastade handskarna och stod upp för sitt lag i precis alla väder. Sen när det började blåsa i media kring han och något matchstraff han drog på sig så rev FBK kontraktet med honom och hänvisade till att han inte stod för deras värderingar.

FBK visste mycket väl vad det var för spelare de hade värvat. Killen snittade typ 200 utvisningsminuter per säsong oavsett var han spelade. Men så fort det börjar blåsa så högg de honom i ryggen.

Jag blir förvånad om Foote spelar en enda match. Man måste ju tänka på den politiska värdegrunden

Jag har inte gjort allt rätt i mitt liv, men hade det inte varit för att jag blev älskad och fick nya chanser så hade jag aldrig varit här idag. Ska man bli stämplad för livet för vad man har gjort och aldrig få upprättelse så leder det ofta tills att man hamnar ännu mer snett.

Var är värdegrunden?
Tyvärr kommer det fortsätta blåsa kring detta och antagligen rivs kontraktet eller så kommer andra huvuden i klubben att rulla. Fräscht...

Jag kan inte med folk utan ryggrad. Jag minns mycket väl hur de högg DiDiomete i ryggen. Det var patetiskt. Nu gäller det att de visar att de står bakom spelaren de värvat och inte viker sig för politiska påtryckningar och drev.

Ja jag minns också Didi hur mycket man älskade honom för att han verklig stod upp för FBK och sina lagkamrater minns när han hoppad in från båset mot HV? och började tokveva sen blev han som fu säger huggen i ryggen bara över natten? var det inte Jörgen som var Sportchef då?
Citera
2026-07-30, 21:04
Medlem
Letar inte Rögle efter en back?
Citera
2026-07-30, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Oj dom bryter alltså gick snabbare än jag trodde.

Men det va såklart helt rätt beslut av FBK att ta.

Politiker, Löfbergs och supporteras tryck blev väl för stort.

she said no Cal Foote, she said no!

Ja pkpöbeln vann igen och nu gnälls det för att klubben bryter kontrakten
Citera
2026-07-30, 21:06
Moderator
Gromguttens avatar
Det var väl nästan lika logiskt som när AIK drog tillbaka KHL-värvningen før något år sedan. Man vill såklart ha fokus på positiva saker, inte ett risigt bagage.
Citera
2026-07-30, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Så går det när moralpöbeln drar ut med högafflarna i ett uppbåd sittandes på sina höga hästar för att vi alla ska känna oss trygga med att andra vet vad som är bäst för oss.

Dem kan ta sina höga hästar och gallopera åt helvete till snöflingelandet
Senast redigerad av allanmadsen 2026-07-30 kl. 21:12.
Citera
2026-07-30, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777

Det här äcklar mig.

Var är värdegrunden?

EDIT: Jasså där kom det, innan jag ens han posta mitt inlägg... fyfan vad ynkligt. Nu kan lika gärna fler huvuden rulla.

Jag HATAR ordet värdegrund! Förr behövdes inte sån skit som talade om hur man skulle bete sig. Hyfs och folkvett!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in