2026-07-30, 17:50
Avstängd
Grontarskonts avatar
Fick tjejen 30 mille då kan man förstå att hon drog tillbaka anmälan!

Betyder ju inte att de är oskyldiga direkt! Lite dålig spelförståelse från Herr Wallin!

Jaha då fick man en orsak till, till att skrika okvädesord mot bönderna från Värmland!
Citera
2026-07-30, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Nu var ju Calvin DeHahn vald tidigare i förstarundan med runt 700 matcher i NHL mot Foots 150 matcher.

Vidare angående rättssalen så var 8 spelare stämda inför rätten för att ha förgripit sig på samma tjej runt J Vm 2022.... Hockey Canada betalade ut runt 30 miljoner Svenska kr.....

"In May 2022, Hockey Canada settled a lawsuit seeking $3.55 million. The lawsuit was filed in April by a woman who alleges she was sexually assaulted by eight former CHL players"

Tjejen orenes advokat tog tillbaka anmälan efter den stora dusören

https://www.cbc.ca/news/politics/hockey-canada-house-of-commons-committee-1.6533439

Är en Råtorp special svagt Löfbergskaffe, hembränt o lite salta kissdroppar. Kan inte Sanny klargöra det hela...

ChipsMicke är väl ansvarig för Fbk J20...spelaren som fick de ädla dropparna sägs spela i det laget.

Din Morgan Johansson lover. Helt ok med Lilja men fan då FBK anställer en frikänd sen x antal år.
Citera
2026-07-30, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Och vad vet du om vad som hände?

Det står i dem kanadensiska/amerikanska domarna/artiklar som man själv kan läsa och inte Lowes jävla pisskrönika där han mer eller mindre pekar ut Foote som en våldtäcksman Trots att denne inte ens varit åtalad för Våldtäckt utan Sexuella trackaserier

Det är bara jämföra själv med den svenska rapporteringen så ser man hur dem förvränger allt
Citera
2026-07-30, 18:25
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Det står i dem kanadensiska/amerikanska domarna/artiklar som man själv kan läsa och inte Lowes jävla pisskrönika där han mer eller mindre pekar ut Foote som en våldtäcksman Trots att denne inte ens varit åtalad för Våldtäckt utan Sexuella trackaserier

Det är bara jämföra själv med den svenska rapporteringen så ser man hur dem förvränger allt

Han stod åtalad för sexuella övergrepp.
Citera
2026-07-30, 18:38
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Haha! Jag kan vanligtvis gilla dina alster men nu är du bara ute och svamlar massa bajs. Röker du på ibland?

Värmlandstidningarna är mycket tveksamma till Foote o Wallin...

https://www.nwt.se/asikter/insandare/farjestads-verkliga-problem-sitter-i-vardegrunden/
Allt pekar ju för tillfället mot att problemet är just själva värderingarna. I intervjun i NWT menar Rickard Wallin att värvningen är noggrant underbyggd och för VF berättar han att den är förankrad i föreningens alla led. Om det stämmer är det knappast en positiv sak att lyfta fram.

Regin Värmland https://www.nwt.se/nyheter/nya-sagningen-unken-kvinnosyn/
Nu riktar Region Värmland kritik.
– Det visar tyvärr på en unken kvinnosyn och de har aktivt och medvetet valt fel sida här, säger jämställdhetsstrateg Marianne Nilsson.

McDonalds: ”Respekt – grundläggande värdering”

En annan storsponsor, klubbens huvudsponsor McDonalds, verkar av allt att döma se värvningen som något tvivelaktig, sett i ljuset av Färjestads arbete med arbete kring sociala frågor som jämställdhet mäns våld mot kvinnor.

"Socialdemokraterna, som nämnts, vill att klubben agerar utifrån den senaste tidens debatt.
– Vi vill att de säkerställer att det är jämställdhet och mångfald som präglar föreningens grundläggande värderingar. Även om vi inte är med och betalar pengar till elitklubben så har vi ju ett avtal som bygger på ömsesidigt förtroende för att det är de här värderingarna som genomsyrar föreningen, har Linda Larsson (S), kommunalråd i Karlstad, sagt till VF."

"Anders Thorén, kommunikationschef på Löfbergs, skriver att värvningen är ”kontroversiell” och att företaget nu för en dialog med klubben. "

de 3 ovan VF.se
Citera
2026-07-30, 18:46
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Haha! Jag kan vanligtvis gilla dina alster men nu är du bara ute och svamlar massa bajs. Röker du på ibland?
Nej droger är förbjudet. Jag har av misstag fått med en läskflaska som hade locket kvar upp på läktaren en gång men pudlade självmant och accepterade naturligtvis avhysningen. Därför har jag fått en andra chans vilket jag tycker man ska få. Färjestad borde också pudla, det har ju framkommit både att det druckits öl och lyssnats på rap-musik i samband med segrar. Lite väl många grejer som staplas på varandra nu.
Citera
2026-07-30, 18:52
Medlem
perry2s avatar
Det mest intressanta är uttalandet av Rickard Wallin....

- Han har vägt + o - i denna värvning väl. Han kom fram till att värvningen var befogad o ett bra tillskott till Fbk.

Rickard e ute ur bilden inom ett par veckor enligt mig.

https://www.nwt.se/asikter/insandare/farjestads-verkliga-problem-sitter-i-vardegrunden/

Allt pekar ju för tillfället mot att problemet är just själva värderingarna. I intervjun i NWT menar Rickard Wallin att värvningen är noggrant underbyggd och för VF berättar han att den är förankrad i föreningens alla led.
Citera
2026-07-30, 19:06
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Det mest intressanta är uttalandet av Rickard Wallin....

- Han har vägt + o - i denna värvning väl. Han kom fram till att värvningen var befogad o ett bra tillskott till Fbk.

Rickard e ute ur bilden inom ett par veckor enligt mig.

Allt pekar ju för tillfället mot att problemet är just själva värderingarna. I intervjun i NWT menar Rickard Wallin att värvningen är noggrant underbyggd och för VF berättar han att den är förankrad i föreningens alla led.

RW och alla led har tappat det helt.
Citera
2026-07-30, 19:28
Medlem
Wallin har verkligen målat in sig i ett hörn. Moment 22. Märkligt att de inte såg att en sådan värvning skulle skapa väsen.
Citera
2026-07-30, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Han stod åtalad för sexuella övergrepp.

Förlåt Övergrepp var det jag skrev snabbt på jobbet
Citera
2026-07-30, 20:06
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Wallin har verkligen målat in sig i ett hörn. Moment 22. Märkligt att de inte såg att en sådan värvning skulle skapa väsen.

För att inte tala om Abbott... Han hade väl Cal i sitt lag tidigare.
Citera
2026-07-30, 20:12
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Förlåt Övergrepp var det jag skrev snabbt på jobbet

Och där räknas våldtäkt in och alla andra sexuella handlingar som sker mot någons vilja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in