2026-07-30, 18:34
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjamfossftw
Vet du det? Kände du henne?

Nej. Du skrev i ditt inlägg;
Kanske hon var väldigt besviken på Stig den där övertidskvällen innan sportlovet. Kanske hon gav honom ett ultimatum. Kanske hon kände sig medskyldig efteråt.
Vad är det för ultimatum du skriver om som ME gav SE?
Citera
2026-07-30, 18:36
Medlem
Kjamfossftws avatar
Du får öva dig på läsförståelse. Svarar inte på trams.
Citera
2026-07-30, 18:42
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Jag har precis hittat det ultimata beviset för att SE omöjligen kan ha varit mördaren.
Citera
2026-07-30, 18:45
Medlem
Lebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Du kan tyvärr inte skriva om historien, Lebel, även om du gärna vill.

Enligt flera vittnen hade GM keps, eller något kepsliknande, och en väska stor som en handledsväska.

SE hade av allt att döma nära till flaskan redan 1986, och födelsedagen två dagar innan MOP kan ha triggat något. Den kan ha varit en ursäkt för att ta ett litet glas, och så var en spiral igång ...

Som slutade i en våldsspiral?

Du som trots alla underliga slutsatser är väldigt påläst, vet du om det finns en bild på fotokonfrontationen som hölls med vittnet som pekade ut en man som gick efter, eller tycktes spana på, LOP runt kl. 20:40?

En PM vid en T-banestation i Gamla Stan (Munkbron). Det var en nummer 9 där i konfrontationen med cendréfärgat hår.

Det gjordes en fantombild, som vittnet inte tyckte stämde så bra.

Hade varit mer intressant att se en bild på de som var med i konfrontationen.

Du har inte funderat på att bli science-fiction-författare?

Dale Wolf skulle snabbt bli världsberömd.

Stig tog ett flygande tefat från Skandiahusets tak och landade på Mälartorget halv nio.

Så måste det vara. Herregud vad dum jag har varit.
Citera
2026-07-30, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag har precis hittat det ultimata beviset för att SE omöjligen kan ha varit mördaren.

Redan?
Citera
2026-07-30, 18:53
Medlem
TFX17s avatar
Citat:
CA hade inte fysiken för det där. Han var en stadig, bullätande soffexpert?

I förhören låter han inte iskall. Han låter väldigt trött, uppgiven. Deppig?

Vilket var anledningen till att polisen ryckte ut, senare.

Jogging i ett hundratal meter klarar nästan alla friska människor med insatserna i fråga. CA var kanske ingen atlet, men han var en normalviktig 33-åring vid MOP.

För en viss inblick i CAs psykologi kan man studera olyckan på skytteklubben. En klubbkamrat får en rikoschett i pannan och panik utbryter då man tror att kamraten just vådasköt sig själv till döds. CA kör han i ilfart till akuten och han överlever. Efteråt hyllas han och beskrivs av kamraterna som iskall, och totalt opåverkad av vad som hände. Verkligen ett bra exempel på den "grå mannen" (en oväntad klippa i krissituationer) och väldigt intressant med bäring på MOP. Har han flyttat fram gränserna för stress permanent?

Hur man framstår i förhör är subjektivt, men CAs självmord kommer mer än ett decennium senare. Jag tolkar honom som avstängd och inåtvänd personligen.

Citat:
Militärer och poliser var vad privatspanare som Anér och Borgnäs drömde om hela 90-talet.

Detta på basis av att de inte hade tillgång till alla dokument som vi har nu.

Men har det en gång bitit sig fast ...

Det känns som om detta pojkboksspännande idéstoff tillhör Leffe GW-generationen.

Bäst före 1989.

En av Sveriges främsta mordutredare Dag Andersson tog spåret på stort allvar och skrev senare under debattartikeln "Lyft sekretessen för att lösa Palmemordet". Vad såg han från sin position som spaningsledare för PU?

Att beskriva organisationer som exempelvis Stay Behind som "pojkboksspännande idéstoff" signalerar bara ett behov om en historielektion i Kalla kriget. Beredskaps- och underrättelsefunktioner som de som beskrivs av Jallai, Poutiainen, Borgnäs med flera var standard-inslag i totalförsvaret.

För den som tycker de låter "coola" eller på något vis agent-liknande kan man påtala att många av dem kan ses som en förlängning av Hemvärnet eller organisationer som FRO. Inte så mycket coolare än HLR-utbildning på jobbet eller gamla MOB-förråd i skogen.

Läs Mikael Holmströms "Den dolda alliansen".
Citera
2026-07-30, 19:03
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lebel
Du har inte funderat på att bli science-fiction-författare?

Dale Wolf skulle snabbt bli världsberömd.

Stig tog ett flygande tefat från Skandiahusets tak och landade på Mälartorget halv nio.

Så måste det vara. Herregud vad dum jag har varit.

Väktarna är inne på att SE kom tillbaka in i 21-tiden.

Om han tog samma tåg som LOP, runt kl. 20:40, är han ju där lagom för att komma in då.

Ett långskott, men värt att kolla upp.

Var mannen med väska och cendréfärgat hår, som gick efter LOP vid kl. 20:40, lik SE?
Citera
2026-07-30, 19:04
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

Och det lyder?
Citera
2026-07-30, 19:20
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Berätta innan jag förgås av nyfikenhet. Skoja.
Citera
2026-07-30, 19:27
Medlem
Citat:

Visa!
Citera
2026-07-30, 19:38
Medlem
ursprungligens avatar
Det var ett svar till Kjamfossftw som kom med ett sensationellt uttalande och när jag frågade om det fick jag svaret:
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Redan?

Citat:
Och det lyder?

Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Berätta innan jag förgås av nyfikenhet. Skoja.

Citat:
Ursprungligen postat av Xuken
Visa!

Så jag får bara be om ursäkt att jag lade min nivå på Kjamfossftw nivå.

Jag hade tänkt svarat honom: "Du får öva dig på läsförståelse. Svarar inte på trams." men han valde att inte svälja betet.

Jag har inte hittat något bevis, men förhåller mig fortfarande hälsosamt skeptisk till SE som GM.

Inget nytt under solen således.
Citera
2026-07-30, 19:55
Medlem
Citat:
Det var ett svar till Kjamfossftw som kom med ett sensationellt uttalande och när jag frågade om det fick jag svaret:

Så jag får bara be om ursäkt att jag lade min nivå på Kjamfossftw nivå.

Jag hade tänkt svarat honom: "Du får öva dig på läsförståelse. Svarar inte på trams." men han valde att inte svälja betet.

Jag har inte hittat något bevis, men förhåller mig fortfarande hälsosamt skeptisk till SE som GM.

Inget nytt under solen således.

"Jag har inte hittat något bevis"

Efter alla långa och hånfulla inlägg under många år har du alltås inte något alibi för SE. Talande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in