Citat:
Valår i år...
En genomfalsk beskrivning av skolans historik. I själva verket kommer flummet inifrån, massor med Vänster-människor i SÖ och Skolverket som laborerar friskt med "inga betyg, inga prov, ingen läxläsning, inga nationella prov så blir allting bra och nu när ni slipper lära ut saker så har ni tid att träna barnen i soocialt agerande, LBTQ, FN och andra viktiga frågor".
Det var Göran Persson (s) som skolminister som inledde raset och Liberalerna som styrde om denna sjunkande skuta, som gav sämre och sämre resultat i PISA där man mäter kunskap. Så trenden har vänt och svensk skola är på väg tillbaka bort från flummet och till att bara vara en skola som lär ut saker. jag har fem barn och har sett alla föräldrar som nämns i TS i klassmöten när flator i Lund högljutt begärt att alla föräldrar i klassen ska behandla deras tjejer som pojkar.
En genomfalsk beskrivning av skolans historik. I själva verket kommer flummet inifrån, massor med Vänster-människor i SÖ och Skolverket som laborerar friskt med "inga betyg, inga prov, ingen läxläsning, inga nationella prov så blir allting bra och nu när ni slipper lära ut saker så har ni tid att träna barnen i soocialt agerande, LBTQ, FN och andra viktiga frågor".
Det var Göran Persson (s) som skolminister som inledde raset och Liberalerna som styrde om denna sjunkande skuta, som gav sämre och sämre resultat i PISA där man mäter kunskap. Så trenden har vänt och svensk skola är på väg tillbaka bort från flummet och till att bara vara en skola som lär ut saker. jag har fem barn och har sett alla föräldrar som nämns i TS i klassmöten när flator i Lund högljutt begärt att alla föräldrar i klassen ska behandla deras tjejer som pojkar.
Det är inte falskt att de var Reinfeldts regering som tvingade in lärarlegg och Jan Björklund satt då som utbildningsminister. Den är stor del till idiotin. Jag har inte haft en enda lärare med de kraven.
Skolan vi har har i lågstadiet läxläsning och "prov" Och hemläxa. Jag vet att där finns skolor som inte har det.
Som tur är så har inte vår skola gått på något med genusfrågorna i det löjliga.
De löjliga flummet du talar om finns ju i storstäderna. Lund är en flummig stad i sig.
Men det som jag får erfara är slapp jävla lärare som precis gått ur högskolan men vågar inte säga ett ljud.
Jag gick i skolan under Perssons tid. Fanns inga flum överhuvudtaget nånstans. Och inga lärarlegg som flumfeldt införde och våra lärare bestämde till 100% i sina klassrum. =)
Tror du att man är omtyckt när man berättar för lärare och rektorer att de får bilda lite stake och visa vem som bestämmer på skolan? Nej de är inte omtyckt alls. Andra föräldrar skyller ifrån allt på alla andra.
Ungarna ska dit och hålla tyst och tala när de blir ombedda. Inget annat.