2026-07-30, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Jag ser inga problem med detta. Vet inte hur detta skulle påverka VM mer än att det kommer in ytterligare resurser.

Hann bara scrolla fem inlägg alltså...

Det är ju en vidrig massa reklam idag, som om det lasras in i hjärnan på oss.
Ordet FIFA var ju det viktigaste och mest frekventa som syntes i rutan under VM.

Personligen har jag tyvärr börjat bygga agg mot reklam.

Tycker att allt som är bevisligen skadligt eller beroendeframkallande INTE borde få göra reklam, dvs Betting, Alkohol, Predictions, et cetera.
Smutsiga pengar smutsar sporten och vi blir ju produkten för "sponsorerna".

Vidrigt.
Citera
2026-07-30, 09:22
Medlem
Beaver14s avatar
Ser att Concacaaf också gått ut med ett officiellt uttalande, väldigt likt UEFAs. Bra, men lite förvånande eftersom USA ingår där samt många små karibiska länder som jag trodde skulle nappa på detta. Får hoppas förbundets inställning delas av dess medlemmar.
Citera
2026-07-30, 10:45
Medlem
Keldons avatar
Det är Infantino som som gör att fotbollen dör. Ge mig hellre en glad amatör!

Avgå alla! Har väl sällan passar bättre?
Citera
2026-07-30, 11:38
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Jag har sett det bästa svaret. UEFA som är den europeiska delen av FIFA säger nej: vi säljer inte ut fotboll. Och om de 111 afrikanska och asiatiska lagen, som har demokratisk övervikt i FIFA och därför kan köra över alla viktiga fotbollsländer, ändå gör detta så kommer UEFAs länder t.ex England och Tyskland, att bojkotta VM och köra sitt eget EM samtidigt. Så får vi se var publiken dyker upp...

Som all 0säkert insett så är Infantino driven av Greed och om man applicerar Greed på fotboll så innebär det att VM kommer att börja spelas vart tredje år, sedan varannat år, sedan varje år. Och 48 lag kommer att vara med, sedan 60 lag, sedan 72 lag. För det är ju via antalet matcher och reklam som FIFA tjänar pengar. detta kommer att tugga tid och pengar från de verkliga fotbolls-miljardärerna i engelska ligan m.m och de kommer inte att bara se på.

Greed dödar allt och jag väntar bara på att Greed ska döda de stora USA-företagen på börsen så kommer alla att fatta att Infantino måste bort.

Påminner om att Blatter också var en girig jävel och här hur han outades av en demonstrant som slänger falska pengar på honom:
https://www.youtube.com/watch?v=U3ss7EsfWNE
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-07-30 kl. 11:40.
Citera
2026-07-30, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Västerort? Ja why not? Bromma eller? Men skit egentligen om vilka partier som gnäller. Vi måste bygga ett nytt UEFA som skiter i FIFA. Ett nytt VM, ett nytt klubblags-VM. Problemet är pengar men jag tro fan det kan gå om vi vill.

Ja precis Tror också det kan gå att UEFA kör vidare utan FIFA om viljan finns.
Citera
2026-07-30, 13:38
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krulf
Mycket vill ha mer. Det reella behovet är täckt men sen ska det tjänas personliga pengar också.
Detta är huvudargumentet mot pengar i FIFA. Det finns inget tak. Har man 1 miljard vill man ha 10 miljarder nästa gång. Till slut spelar fotbollen ingen roll, man kan sälja tröjor med Messis autograf det ger mer pengar. Men det fungerar ju bara för att Messi FÖRST spelade fotboll.

Alla pengar som drogs in i detta usla VM drogs enbart in för att tidigare VM varit fokuserat på FOTBOLL.

Därför ska FIFA fokusera på fotbollen.

Det är uppenbart för alla på jorden att vi inte blivit ett dugg lyckligare senaste 10 åren pga pengar.
Citera
2026-07-30, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Infantino vet att han har större delen av Afrika och Asien med sig på detta. Länder som aldrig kommer att kunna röna framgång sportsligt i VM, och därför mest är intresserade att sko sig ekonomiskt.
Jag undrar det jag... Det där engångsbeloppet är vad det är. Vad är dessa pengar värda om 25 eller 50 år när man redan sålt bort inflytandet?

Om Inklantino går bet på denna affär så kommer han försöka slussa in 64 lag istället med mindre friktion som följd.
Citera
2026-07-30, 17:13
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ni som gnäller över detta har dålig koll på hur ekonomi och affärer fungerar, eller så tar ni alla förhastade slutsatser om det hela.

Då tycker jag du ger oss en utförlig förklaring till vad detta innebär för varenda förbund, för varenda företag iblandat, för varenda politiker inblandad, ja, för alla som uppskattar fotboll, förklara hur det ligger till.
Citera
2026-07-30, 17:24
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Europeiska fotbollsförbundet (Uefa) hotar att bojkotta Fifas turneringar om planen att sälja andelar av VM går igenom, rapporterar The Times och BBC med hänvisning till källor.

https://www.tv4.se/artikel/tt-260730-fifaaffar1-363fce88/uppgifter-uefa-hotar-med-bojkott
Citera
2026-07-30, 17:35
Medlem
SaltKrabbans avatar
Nu verkar UEFA med samtliga nationer bestämt sig för att bojkotta VM om Infantinos tradera förslag går igenom. Det finns hopp om fotbollen trots allt.
Citera
2026-07-30, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
https://www.tv4.se/artikel/tt-260730-fifaaffar1-363fce88/uppgifter-uefa-hotar-med-bojkott
Det är bara en förhandlingsåtgärd. UEFA vill säkra en större del av kakan. Och när de gjort det kommer de att rösta ja.
Citera
2026-07-30, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaltKrabban
Nu verkar UEFA med samtliga nationer bestämt sig för att bojkotta VM om Infantinos tradera förslag går igenom. Det finns hopp om fotbollen trots allt.
Japp, de gick in för en "Nuclear Move" direkt, Bra och kaxigt. Hoppas Sydamerika hakar på: utan dessa två världsdelar blir fotbolls-VM genast irrelevant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in