2026-07-30, 18:00
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Japp, de gick in för en "Nuclear Move" direkt, Bra och kaxigt. Hoppas Sydamerika hakar på: utan dessa två världsdelar blir fotbolls-VM genast irrelevant.
Bästa s<om UEFA någonsin gjort och jag hoppas och tror att man nu äntligen sätter hårt mot hårt. FIFA är ingenting utan Europa. Kan vi få med oss sydamerika vore det ännu bättre men oavsett otroligt bra. Läste allt och jävlar i mig, nu är det öppet krig. Infantino står med byxorna rejält nere. Utan UEFA är han ingenting.
Senast redigerad av needAlife 2026-07-30 kl. 18:04.
Citera
2026-07-30, 18:05
Medlem
Bra. Uefa sparkar Imbecillino i pungen. Hoppas han blir avsatt !
Citera
2026-07-30, 18:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
förutom då att många matcher spelades INNOMHUS. Hade de haft vätskepauser i Mexiko där det var 35+ kan jag acceptera det men att ha det i Toronto eller Boston när det är 20+ är inget jag tycker är rimligt alls. Som tur är kommer vi inte se detta igen.

Så du vill ha olika regler för matcher i samma mästerskap beroende på var de spelas?

Förstår du inte själv hur dumt det låter?
Citera
2026-07-30, 18:16
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Så du vill ha olika regler för matcher i samma mästerskap beroende på var de spelas?

Det är ju bara att sätta en temperaturgräns? Att tid tar olika beroende på match sker ju redan baserat på vad som händer och avbrott etc.
Citera
2026-07-30, 18:18
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ersattningstrafik
Det är bara en förhandlingsåtgärd. UEFA vill säkra en större del av kakan. Och när de gjort det kommer de att rösta ja.

Störst del får man genom att inte sälja alls.
Citera
2026-07-30, 18:20
Medlem
needAlifes avatar
Citat:

Fotboll har spelats i 250 år utan vätskepauser. Om jag får bestämma så kommer det aldrig ske igen inomhus eller inte. Det är givetvis inget som fotbollen ska syssla med.
Citera
2026-07-30, 18:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Det är ju bara att sätta en temperaturgräns? Att tid tar olika beroende på match sker ju redan baserat på vad som händer och avbrott etc.

Nej, det är inte bara att sätta en temperaturgräns. Det finns ett antal faktorer som påverkar hur värme uppfattas.

Men det blir även orättvist om vissa matcher får ett taktiskt avbrott i mitten av halvlekarna medan andra inte får det.

Det ska vara samma regler för alla matcher i ett mästerskap.
Citera
2026-07-30, 18:21
Medlem
needAlifes avatar
UEFA har många gånger också uppträtt ganska tvivelaktigt men detta är det bästa beslut de någonsin tagit. Nu jävlar brinner det under Infantinos fötter. Alla kan inte köpas.
Citera
2026-07-30, 18:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Fotboll har spelats i 250 år utan vätskepauser. Om jag får bestämma så kommer det aldrig ske igen inomhus eller inte. Det är givetvis inget som fotbollen ska syssla med.

Det är tur att du inte bestämmer.

Du vill riskera spelarnas hälsa på grund av en liten paus mitt i halvlekarna?

Såg du inte hur förstörd Haaland var i matchen mot England? Detta trots vattenpauser.
Citera
2026-07-30, 18:26
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Nej, det är inte bara att sätta en temperaturgräns. Det finns ett antal faktorer som påverkar hur värme uppfattas.

Men det blir även orättvist om vissa matcher får ett taktiskt avbrott i mitten av halvlekarna medan andra inte får det.

Det ska vara samma regler för alla matcher i ett mästerskap.

Det fanns ju "vid behov" pauser i både Brasilien och Quatar. Så detta fenomen med att alla ska ha det är ju bara en moneygrab I USA för fifa och tv nätverken.

Sen sket de ju fullständigt i likvärheten genom att tvinga in sin långa half time show.
Citera
2026-07-30, 18:27
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Det är tur att du inte bestämmer.

Du vill riskera spelarnas hälsa på grund av en liten paus mitt i halvlekarna?

Så du inte hur förstörd Haaland var i matchen mot England? Detta trots vattenpauser.
Igen har man spelat fotboll i 150 år utan pauser. Håland har nog själv spelat 2000 matcher utan vätskepaus men han lever ju eller dog han? Sjukt icke-argument och enda anledningen till att det infördes var för att kränga reklam, inte att spelarna behövde det. Buhuu, Håland var trött efter 20 minuter, han kan gå av och dricka om han vill. Inget som stoppar honom.
Citera
2026-07-30, 18:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Det fanns ju "vid behov" pauser i både Brasilien och Quatar. Så detta fenomen med att alla ska ha det är ju bara en moneygrab I USA för fifa och tv nätverken.

Sen sket de ju fullständigt i likvärheten genom att tvinga in sin långa half time show.

Det är ett betydligt mindre avsteg om en halvlekspaus blir lite längre än normalt än om det blir ett taktiskt avbrott mitt i en halvlek i vissa matcher men inte i andra. I det senare fallet blir det som en time out i ishockey. Spelarna får tid att snacka ihop sig med med varandra och tränaren och ett lag som haft momentum kan tappa det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in