2026-07-29, 05:34
Medlem
MrKyotos avatar
Skrattade gott när jag läste detta.

Hoppas det händer och korruptionen tilltar, mer underhållning för oss som skrattar åt allt som upprör såssar.

Underbart att Trump-klanen är inblandad.
Senast redigerad av MrKyoto 2026-07-29 kl. 05:46.
Citera
2026-07-29, 05:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Ingen är förvånad. Särskilt inte att köparna kommer vara Trumps familj.

Tyvärr är UEFA för ensamma i sin kritik mot korrupte Infantino så övrigs förbund kommer säkert rösta igenom det.

Tramsig kritik. Bara det vanliga Trump-hatet.

Den stora kritiken mot VM är att det var för få europeiska lag med i förhållande till antalet platser.

Det här kan nog familjen Trump ändra på, affärsmän som de är. De fattar att det blir mer intressant om lag som Italien spelar än skitlag som Curacao.
Citera
2026-07-29, 05:41
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
Att fifa dag för dag går mot sin grav. Det diskuteras säkert redan alternativa lösningar bakom kulisserna eller så blir dåren avsatt.
Jag börjar mer och mer känna att UEFA (även om de också är ganska korrupta) kan lämna FIFA. Sen kan Infantino sitta och ha ett VM mellan afrikanska diktaturer och några sydamerikanska lag. FIFA är inte något vi måste vara med i, fotbollen är större än så. Jag ser gärna att vi går ur FIFA. VM kan arrangeras under annan flagg.
Citera
2026-07-29, 05:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Jag börjar mer och mer känna att UEFA (även om de också är ganska korrupta) kan lämna FIFA. Sen kan Infantino sitta och ha ett VM mellan afrikanska diktaturer och några sydamerikanska lag. FIFA är inte något vi måste vara med i, fotbollen är större än så. Jag ser gärna att vi går ur FIFA. VM kan arrangeras under annan flagg.

Jag tror att korruptionen kan minska om det blir ett vinstdrivande företag istället för en ideell organisation.
Citera
2026-07-29, 05:49
Medlem
Det där var ett korkat inlägg.

Att Infantino är en otrevlig och korrupt person är en sak, men korkad är han inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Fifas Gianni Imbecillo har visat sig vara en korkad människa och ett lågvattenmärke för fotbollen. Det är inte konstigt att Imbecillo söker sig till andra korkade gubbar, som svagbegåvade Donald Trump - kaka söker maka...

Hoppas UEFA står på sig i sin kritik av Imbecillo och står upp för fotbollen
Citera
2026-07-29, 05:51
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag tror att korruptionen kan minska om det blir ett vinstdrivande företag istället för en ideell organisation.
Kanske men Infantino ska ju leda det nya bolaget så knappast inom den närmsta framtiden.
Citera
2026-07-29, 06:00
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Bör inte UEFA städa upp på sin egen bakdörr? Det ”sportwashas” väl en hel del i europeiska fotbollsklubbar med bl a arabiska pengar? Pengar som sen driver upp kostnaderna för oss slutkonsumenter som följer fotbollen på plats eller via TV.

Ett spelarköp går numera på över miljarden kronor och närmar väl sig två miljarder, och vem betalar det i slutändan..?

Tror nog att vi i en inte alltför avlägsen framtid kommer att här få se saker som vi såg nu i USA. Fotbollen som jippo, ”bra TV”, att fotbollen som underhållning blir viktigare än fotbollen som kamp.
Det finns även en hel del amerikanska pengar i fotbollen - och det är väl inte omöjligt att de vill införa sin ”sportkultur”.

Det blir lika många reklamavbrott som i hockey. Att Trump är inblandad ger en otrevlig smak.
Citera
2026-07-29, 06:58
Medlem
Moobs avatar
Såna där maktgalna människor som Infantino måste bort till vilket pris som helst. Nån borde erbjudas bra betalt för att slutföra uppdraget.

Man kan tycka att Uefa och alla europeiska länder och spelare borde enas om att kasta ut Fifa och Vm från europa, dvs en total bojkott av framtida VM. Och istället ordna sina egna seriösa turneringar.
Citera
2026-07-29, 07:06
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Såna där maktgalna människor som Infantino måste bort till vilket pris som helst. Nån borde erbjudas bra betalt för att slutföra uppdraget.

Man kan tycka att Uefa och alla europeiska länder och spelare borde enas om att kasta ut Fifa och Vm från europa, dvs en total bojkott av framtida VM. Och istället ordna sina egna seriösa turneringar.
kommer aldrig hända men JA, exakt så borde Europa svara. Starta en ny organisation också så kan FIFA sitta och sura.
Citera
2026-07-29, 07:08
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Han gräver förhoppningsvis sin egen grav.
Citera
2026-07-29, 07:16
Medlem
Moobs avatar
Jag tror inte Infantino blir lika kaxig sen när Trump är borta om några år (eller tidigare som man hoppas)
Citera
2026-07-29, 07:21
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Kan inte UEFA lämna denna korrupta organisation som heter FIFA och sedan låta de Europeiska länderna göra upp om bollpriserna tillsammans med andra länder som också tar avstånd från FIFAS maffiametoder. Och ni som är insatta i bollspelandet häng upp banderoller på läktarna där ni fördömer FIFA så UEFAS styrande damer och herrar ser att gräsrötterna är emot FIFAS diktatur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in