Igår, 01:56
Medlem
En mc-förare har avlidit efter att ha kört in i en stolpe. Är inte det ett villaområde?(kolonivägen). Är väll bara 40 i hastighet där?

Någon som vet mer?

https://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/larm-om-singelolycka-i-ahus/

Citat:
– Det är en motorcykel som har kolliderat med en stolpe. Föraren har förts till sjukhus, säger Sara Andersson, presstalesperson på polisen, initialt.
Citera
Igår, 06:31
Medlem
En man i 35-årsåldern är avliden till följd av sina skador. Anhöriga är underrättade.
Citera
Igår, 06:46
Medlem
I en villagata krockar en 35-åring med en stolpe så att han avlider. Ska vi gissa att han inte hade körkort och väldigt begränsad erfarenhet av mc? Eller fick han kramp i högerhanden och svimmade som han som skulle fritera på nattkröken? Oavsett vilket är det inte dessa mc-förare jag saknar och det fina är att de förintar sig själv. Tur att ingen annan kom i hans väg!
Citera
Igår, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
I en villagata krockar en 35-åring med en stolpe så att han avlider. Ska vi gissa att han inte hade körkort och väldigt begränsad erfarenhet av mc? Eller fick han kramp i högerhanden och svimmade som han som skulle fritera på nattkröken? Oavsett vilket är det inte dessa mc-förare jag saknar och det fina är att de förintar sig själv. Tur att ingen annan kom i hans väg!

Vilket idiotiskt svar! Han blev kanske sjuk? Väjde undan för ett djur? Fel på mc ?
Citera
Igår, 08:21
Medlem
Tragiskt. Någon som vet vem det va?
Citera
Igår, 08:40
Medlem
De flesta MC-förare har sig själva att skylla som skadar sig eller avlider men bättre att vänta med spekulationer .
Citera
Igår, 09:09
Medlem
olasvenssons avatar
Stulen hoj kanske och kört för fort.
Citera
Igår, 09:10
Medlem
Det var en BMW 1000rr som krashade. Gick förbi strax efter olyckan. 2st Ambulanser var först på plats. Det lämnade rätt omgående med blåljus i fullfart. Det kome en tredje kort därefter som anlände till platsen. Kan varit så att det fanns passagerare på hojen men det är rena spekulationer. Hörde dom i en timma innan höll på och gasade runt Åhus.

Det jag tycker är märkligt är att lycktstolpen de har krashat i är jätte tidigt i kurvan.
Citera
Igår, 09:34
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortkastadtid
Det var en BMW 1000rr som krashade. Gick förbi strax efter olyckan. 2st Ambulanser var först på plats. Det lämnade rätt omgående med blåljus i fullfart. Det kome en tredje kort därefter som anlände till platsen. Kan varit så att det fanns passagerare på hojen men det är rena spekulationer. Hörde dom i en timma innan höll på och gasade runt Åhus.

Det jag tycker är märkligt är att lycktstolpen de har krashat i är jätte tidigt i kurvan.

Inte alls så märkligt. Det är inte de smartaste personerna som valt MC som fortskaffningsmedel.
Citera
Igår, 09:36
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:

Låter som att det var en ren självsanering då av person som måste köra för fort, köra på bakhjulet och andra idiotkörningar.
Kanske kom något i vägen så han blev tvungen att väja snabbt eller helt enkelt körde på något som fick honom ur balans och rakt in i stolpen.

Hårt när sånt här händer men jag har svårt att tycka synd om denna typ av personer som inte kan köra ordentligt om det nu är som du säger.
Citera
Igår, 10:49
Medlem
Citat:

Men är det 40 väg där?
Citera
Igår, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hawk.Tuah
Men är det 40 väg där?
Ja det är en 40 väg och raksträcka typ om du kommer från hotell hållet med gupp och busshållsplats . Precis där han smällde med hojen är en lyktstolpe och va 2 m efter kan man svänga höger eller forsätta i en svag kurva så kommer man till en ny raksträcka … 40
Hela vägen djurfritt upplyst bra väg .. så synden straffar sig själv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in