Du får väl kolla Marine Traffic. Jag sätter en månadslön på Nej.
Och varför skulle just det göra fartyget vållande?
Jag skulle påstå att snipan är vållande för det fall att de korsade farleden just där, oavsett. Fartyget hade ingenstans att väja, till styrbord har fartyget en ö och till babord har de en prick med dito grund.
Med facit i hand så hade reflektorer nog inte skadat. Safety first! Vad du tycker spelar inte så stor roll när du ligger med flytvästen i vattnet och guppar.
Enligt internationella sjövägsreglerna så ska man anpassa sin fart till rådande väder och siktförhållanden. Men tyvärr görs detta sällan då pressen från ekonomiska intressen är alltför stor.
Exakt. Fartyget är med största sannolikhet vållande. Särskilt om Doris hade AIS. Lät ekonomiska intressen gå före säkerheten.
Enligt internationella sjövägsreglerna så ska man anpassa sin fart till rådande väder och siktförhållanden. Men tyvärr görs detta sällan då pressen från ekonomiska intressen är alltför stor.
Du får väl kolla Marine Traffic. Jag sätter en månadslön på Nej.
Och varför skulle just det göra fartyget vållande?
Jag skulle påstå att snipan är vållande för det fall att de korsade farleden just där, oavsett. Fartyget hade ingenstans att väja, till styrbord har fartyget en ö och till babord har de en prick med dito grund.
Jag orkar inte betala för att kolla bara det. Någon annan kan väl som har aktivt konto där. Fartyget kunde ju också ha sänkt farten och således hade olyckan troligtvis kunnat undvikas. Om de inte haft så j-a bråttom. Men pengar går före liv och sjövett tydligen för vissa.
Länken visar Lycke kyrka flera 100m upp på land så tror du har fel.
Verkar dock vara en liten, för mig okänd hamn, alldeles vid kvarnen.
Oavsett om de har båten där eller på nån av Nordö hamnarna blir ju vägvalet detsamma förbi Älgön. Sannolikt mellan Älgön å St Brattön