Citat:
Ursprungligen postat av
swedenistani
Du är en true amigo (god save you).
(om du vill) kan du berätta för mig hur du gör när du träffar en tjej och hon vill bli ihop med dig?
Jag frågar dig ty jag själv aldrig haft någon och är oskuld.
Jag har lagt all min tid på eländiga studier.
25+, bosatt i mellan sverige.
Det är lite tokigt att ägna sig åt en hobby, studier eller dylikt och stänga världen ute. Ju mindre tid man umgås med människor som man attraheras av, ju mer tappar man kunskap, förmågan att navigera i sociala sammanhang.
Sociala färdigheter är färskvara, som går förlorad när man inte använder dem.
Därför skriver jag att du bör ta kontakt med vc, så att du kan få hjälp med att navigera i situationer, där du saknar kunskap.
Om du tar hjälp nu, så kommer du att skörda frukten om några år. Om du inte tar hjälp, så kommer du om några år ha dessa år ytterligare som börda.
Angående din fråga, innan man inleder sex, så gör paret upp om att testa sig.
Jag är förälder, med barn i ungefär din ålder. Jag har lång erfarenhet av att stödja barn, ungdomar och unga vuxna i sociala sammanhang. Min absoluta tes är att aldrig isolera en människa, för att denne tycker det är bekvämt att vara ensam. Social kontakt är ett måste för att kunna umgås friktionsfritt, och slippa grubblerier.
Lycka till, och ställ gärna fler frågor, så kanske vi kan hjälpa dig. Men kom ihåg, du måste göra jobbet, och jobbet är både smärtsamt och glädjefyllt.