2026-07-29, 22:40
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngusMacGyver
Vad då blixtkära och vill ha sex REDAN efter några månader?
Hur många incels finns det egentligen på FB?
För övrigt, gå och testa er tillsammans och visa svaren för varandra. Gjorde jag med en tjej från ett land där hiv är mycket vanligare än i Sverige.

Är incel och vet inte vad det beror på.

Kanske det "energi" jag ger ut eller som visa säger "vibb" till.
Eller så kan det vara att de tycker att jag inte är BRAD PITT

I Swedenistan finns det säkert 30%-40% som är oskuld pågrund av olika orsaker! om jag går efter japan som har 40%
Citera
2026-07-29, 22:45
Medlem
Conams avatar
”Ger man en kärleksfull kram eller kysser en dam
Är det bäst att söka en klinik
Är man slampig och lös, penetrerar en tös
Blir ens kropp snart maskfyllt, vackert lik
Förståndiga killar, de väljer att gifta sig
Besiktigar först väl sin tjej
Och är hon ej oskuld och kristerligt ren
Blir hon genast satt på karantän
För var passion kan leda till ett helvete
Man får vara tacksam för en futtig drypare
Med Saigons röda ros och herpes på sin nos
Eller syfilis, katarr och HTLV-3
För vid nästa flyktiga passion exploderar väl ens erektion”
Citera
2026-07-29, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Hej hidden Hilda. -Har du knullat några blattar, negrer, sprutnarkomaner eller tvestjärtar?

Nej, tror det är en romantikdödare!

Större romantikdödare att få HIV.

Öppna kort redan från början:
"Du, vi kör med kondom ett tag och sedan går vi och testar oss båda för att visa varandra att allt är OK."
Citera
2026-07-29, 23:45
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Fråga henne om hon lämnar blod aktivt?
Gör hon det så är hon ren.
Citera
2026-07-29, 23:50
Medlem
Du får helt enkelt berätta att du brukar oroa dig för sådant och fråga vänligt om hon kan testa sig.
Citera
2026-07-30, 00:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Kanske det, men jag tror att det är oerhört få kvinnor som har oskyddat analsex med främlingar öht. Det smittar som sagt inte vaginalt.
Trams
Smittar visst det vid vaginalt sex

https://www.folkhalsomyndigheten.se/vara-amnesomraden/sexuell-och-reproduktiv-halsa/om-hiv-och-sexuellt-overforbara-infektioner/

https://www.sverigesradio.se/artikel/6032029
Citera
2026-07-30, 01:58
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Hej!

Ponera att Pontus Svensson (34 år gammal ) nyligen träffar en tjej (28 år gammal). Tjejen och Pontus blir blixtkära och vill ha sex redan efter några månader.
Men Pontus är extrem misstänksam och osäker gällande tjejs sjukdoms facit.
Hur kan Pontus på ett lagligt sätt ta reda på om tjej har ex. HIV eller annat farligt smittsam sjukdom?

Sådana frågor är känsliga och det därför jag frågar.

Du kan ju göra en sannolikhetsbedömning. Om hon sålt sex utan kondom till hundratals män, har hon säkert förståelse för varför du frågar.

Men om hon INTE tillhör en riskgrupp tycker hon kanske att det är konstigt om du frågar. Varför tror du att hon tycker det är konstigt? Jo för att det ÄR konstigt. Över 99.99% av alla män tycker att det är värt risken sålänge tjejen är symptomfri och inte tillhör någon riskgrupp.

Det är ungefär som att ha med sig plast och lägga ut när man går på på McDonalds och bara ska äta en vanlig hamburgare. Överdrivet, alltså.

Det finns inget bra sätt att tjuvtesta tjejen, om det är det du undrar.

Det finns andra sätt än blodprov som du kan precisera hurpass låg eller hög risken är att hon har HIV. Testa om hon kan tänka sig att byta sprutor med heroinister hon inte känner. Om svaret är "nä varför skulle jag det, det går ju att köpa nya sprutor på Amazon för bara 4 kr/styck, eller så kan man få det gratis på Östra Sjukhuset om man frågar personalen nere i tunnlarna" (eller liknande) så har hon klarat testet.

Om tjejen har väntat FLERA MÅNADER med att ha sex med dig, tillhör hon garanterat inte riskgrupperna.

Men för all del, om du nu undrar så mycket över detta, så är det väl lika bra att du frågar istället för att spela normal. För du kommer säkert ha andra konstiga saker för dig i framtiden så om ni ska bli ett par är det lika bra att hon får reda på dina konstiga ideer redan vid ett tidigt tillfälle.
Citera
2026-07-30, 01:59
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttKonto2020
Större romantikdödare att få HIV.

Öppna kort redan från början:
"Du, vi kör med kondom ett tag och sedan går vi och testar oss båda för att visa varandra att allt är OK."

"Om jag ska testa mig ska jag fanimig jag också kräva att du också ska testa dig - som hämnd!" är inte en speciellt romantisk tanke.
Citera
2026-07-30, 06:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Trams
Smittar visst det vid vaginalt sex

https://www.folkhalsomyndigheten.se/vara-amnesomraden/sexuell-och-reproduktiv-halsa/om-hiv-och-sexuellt-overforbara-infektioner/

https://www.sverigesradio.se/artikel/6032029

Din första länk nämner det överhuvudtaget inte, din andra länk är en chatt med någon som påstår att det kan smitta vaginalt och till och med oralt. Som jag skrev i första inlägget så är det inte omöjligt, men extremt osannolikt. Jag kommer bara klistra in ChatGPT:

Citat:
Om ingen behandling eller skydd används och den hiv-positiva personen har en mätbar virusmängd, uppskattas den genomsnittliga risken per vaginalt samlag ungefär så här:

Man med hiv → kvinna utan hiv: cirka 8 smittillfällen per 10 000 samlag (ungefär 0,08 %, eller omkring 1 på 1 250).
Kvinna med hiv → man utan hiv: cirka 4 smittillfällen per 10 000 samlag (ungefär 0,04 %, eller omkring 1 på 2 500).
Citera
2026-07-30, 08:36
Medlem
Citat:
Hej!

Ponera att Pontus Svensson (34 år gammal ) nyligen träffar en tjej (28 år gammal). Tjejen och Pontus blir blixtkära och vill ha sex redan efter några månader.
Men Pontus är extrem misstänksam och osäker gällande tjejs sjukdoms facit.
Hur kan Pontus på ett lagligt sätt ta reda på om tjej har ex. HIV eller annat farligt smittsam sjukdom?

Sådana frågor är känsliga och det därför jag frågar.
Pontus bör nog gå till vc och be om hjälp.
- Denna typ av misstänksamhet är skadlig på lång sikt.
- Att inte kunna navigera i verkligheten, och fastna i tankar är också skadligt.
- Pontus verkar ensam, vilket göder de två övre punkterna.

På vc kan ”Pontus” få hjälp med samtalsterapeut, få att få rätsida på detta.
Citera
2026-07-30, 08:48
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blakullafararen
Pontus bör nog gå till vc och be om hjälp.
- Denna typ av misstänksamhet är skadlig på lång sikt.
- Att inte kunna navigera i verkligheten, och fastna i tankar är också skadligt.
- Pontus verkar ensam, vilket göder de två övre punkterna.

På vc kan ”Pontus” få hjälp med samtalsterapeut, få att få rätsida på detta.

Du är en true amigo (god save you).

(om du vill) kan du berätta för mig hur du gör när du träffar en tjej och hon vill bli ihop med dig?

Jag frågar dig ty jag själv aldrig haft någon och är oskuld.
Jag har lagt all min tid på eländiga studier.
25+, bosatt i mellan sverige.
Citera
2026-07-30, 09:11
Medlem
Citat:
Du är en true amigo (god save you).

(om du vill) kan du berätta för mig hur du gör när du träffar en tjej och hon vill bli ihop med dig?

Jag frågar dig ty jag själv aldrig haft någon och är oskuld.
Jag har lagt all min tid på eländiga studier.
25+, bosatt i mellan sverige.

Det är lite tokigt att ägna sig åt en hobby, studier eller dylikt och stänga världen ute. Ju mindre tid man umgås med människor som man attraheras av, ju mer tappar man kunskap, förmågan att navigera i sociala sammanhang. Sociala färdigheter är färskvara, som går förlorad när man inte använder dem.
Därför skriver jag att du bör ta kontakt med vc, så att du kan få hjälp med att navigera i situationer, där du saknar kunskap.

Om du tar hjälp nu, så kommer du att skörda frukten om några år. Om du inte tar hjälp, så kommer du om några år ha dessa år ytterligare som börda.

Angående din fråga, innan man inleder sex, så gör paret upp om att testa sig.

Jag är förälder, med barn i ungefär din ålder. Jag har lång erfarenhet av att stödja barn, ungdomar och unga vuxna i sociala sammanhang. Min absoluta tes är att aldrig isolera en människa, för att denne tycker det är bekvämt att vara ensam. Social kontakt är ett måste för att kunna umgås friktionsfritt, och slippa grubblerier.

Lycka till, och ställ gärna fler frågor, så kanske vi kan hjälpa dig. Men kom ihåg, du måste göra jobbet, och jobbet är både smärtsamt och glädjefyllt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in