2026-07-29, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Man kan använda kondom tills dess. Funkar hur bra som helst.
Alltså, jag är lite äldre, 45+ och har sex med säkert 3 olika kvinnor varje vecka. Inte sista tiden då jag börjat träffa en person.

Min erfarenhet är att av de jag har haft sex med så har inte en enda frågat om kondom. De jag har sex med är typ 35-50. Kan vara så att äldre är sämre på att använda kondom. Jag för inte heller kondom på tal så jag är lika skyldig. De flesta sjukdomar kan hanteras bra så länge man faktiskt kollar upp sig och behandlar sig.

Har haft oskyddad sex med långt över 300 kvinnor och har tack och lov aldrig fått en sjukdom. Helt klart mer tur än skicklighet.
Citera
2026-07-29, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Usch, sex med kondom är värdelöst.

Det är bättre än att behöva ta medicin resten av livet.
Citera
2026-07-29, 21:21
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Sex redan efter några månader? Prova andra dejten.

Något säger mig att du inte har ett särskilt aktivt sexliv och därför inte behöver oroa dig för HIV.

Det stämmer. Därför frågar jag för säkerhets skull inför framtiden.

Förresten de som lever med HIV här i Swedenistan och tar mediciner mot det , kan de leva hur länge som helst som andra vanliga människor?
Citera
2026-07-29, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani

Förresten de som lever med HIV här i Swedenistan och tar mediciner mot det , kan de leva hur länge som helst som andra vanliga människor?

Snack om Swedenistan diskvalificerar dig från vettiga svar.
Citera
2026-07-29, 21:25
Medlem
Citat:

Nära på. Men sköt din medicinering och rutinerna med läkarbesöken för att kolla dina värden osv.

Edit, menar att om du inte får en annan sjukdom utöver så ska du klara dig rätt bra.
Citera
2026-07-29, 21:27
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Nära på. Men sköt din medicinering och rutinerna med läkarbesöken för att kolla dina värden osv.

Edit, menar att om du inte får en annan sjukdom utöver så ska du klara dig rätt bra.

Så om exemepl-mannen Pontus får HIV av tjejen och Pontus tar sedan mediciner mot det, så kan Pontus leva uppemot 80-110 år om sig så vill?
Citera
2026-07-29, 21:42
Medlem
Citat:
Så om exemepl-mannen Pontus får HIV av tjejen och Pontus tar sedan mediciner mot det, så kan Pontus leva uppemot 80-110 år om sig så vill?
Utvecklingen går framåt. Spänn av. ”Pontus” kan såklart satsa på att bli gammal. Det viktiga är att han sköter sina rutinkontroller och att inte dra på sig ytterligare sjukdomar.
Citera
2026-07-29, 21:50
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Utvecklingen går framåt. Spänn av. ”Pontus” kan såklart satsa på att bli gammal. Det viktiga är att han sköter sina rutinkontroller och att inte dra på sig ytterligare sjukdomar.

nice och tack.
Citera
2026-07-29, 21:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det är bättre än att behöva ta medicin resten av livet.

Tveksamt. Sen så är risken som sagt obefintlig att du får något som du måste ta medicin för resten av livet om du inte är bög.
Citera
2026-07-29, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Tveksamt. Sen så är risken som sagt obefintlig att du får något som du måste ta medicin för resten av livet om du inte är bög.

Du läser alltså inte inläggen i tråden, då vet jag det.

Naturligtvis så är det bättre att vänta en vecka extra på ett resultat från VC, än att dra på sig HIv eller dryparn bara för att du inte vill använda gummi några ggr.
Citera
2026-07-29, 21:59
Medlem
Citat:
nice och tack.
Sköt din kost och överansträng dig inte vid träning. Blir du sjuk som vanligt folk kan det hända att du behöver vara sjukledig lite längre än någon annan men det är till att acceptera.
Citera
2026-07-29, 22:37
Medlem
Citat:
Hej!

Ponera att Pontus Svensson (34 år gammal ) nyligen träffar en tjej (28 år gammal). Tjejen och Pontus blir blixtkära och vill ha sex redan efter några månader.
Men Pontus är extrem misstänksam och osäker gällande tjejs sjukdoms facit.
Hur kan Pontus på ett lagligt sätt ta reda på om tjej har ex. HIV eller annat farligt smittsam sjukdom?

Sådana frågor är känsliga och det därför jag frågar.

Vad då blixtkära och vill ha sex REDAN efter några månader?
Hur många incels finns det egentligen på FB?
För övrigt, gå och testa er tillsammans och visa svaren för varandra. Gjorde jag med en tjej från ett land där hiv är mycket vanligare än i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in