2026-07-29, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Det var inte svar på frågan. Du tror alltså att opinionsinstituten överskattar SD's stöd? Är du seriös? Snarare så överskattar opinionsinstituten stödet för S och MP.
Du som partifunktionär har naturligtvis inte kontakt med vanliga människor som jag har. Du pratar bara med dina egna och jag med blandat men av dem har väldigt många ändrat uppfattning och kommer inte längre rösta SD. Du kan börja att söka nytt jobb!
Citera
2026-07-29, 19:57
Medlem
MarcoStars avatar
Alla tre högerpartier står inför enorma svekdebatter om de förlorar valet. Även om de misslyckas, så kvarstår faktum att de var beredda att ge regeringsmakt åt nazismens efterträdare 80 år efter andra världskrigets slut. De har riskerat vår demokrati, vårt oberoende rättsväsende och välfärdsstat som sossarna ägnat över 100 år åt att bygga. Det låter sig inte göras. Det kommer inte att ses med blida ögon när vi ser tillbaka på den här tiden.
Citera
2026-07-29, 19:59
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slapphet
Vad frågar idioten?

Jag gav ett allmänt svar. Har du fler frågor?

Du tror alltså att opinionsinstituten överskattar SD's stöd? Är du seriös? Snarare så överskattar opinionsinstituten stödet för S och MP.
Citera
2026-07-29, 19:59
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Du som partifunktionär har naturligtvis inte kontakt med vanliga människor som jag har. Du pratar bara med dina egna och jag med blandat men av dem har väldigt många ändrat uppfattning och kommer inte längre rösta SD. Du kan börja att söka nytt jobb!

SD är det största partiet på sociala medier och Internet.
Citera
2026-07-29, 20:07
Medlem
Citat:
Du tror alltså att opinionsinstituten överskattar SD's stöd? Är du seriös? Snarare så överskattar opinionsinstituten stödet för S och MP.

Ja jag inte bara tror utan jag vet att dom överskattar SD's stöd.
Sen så vet jag ingenting om S och MP. Dom skitpartierna är det inte många som höjer sina röster på ialla fall här på västsveriges största arbetsplats som jag tillhör.

Vi är väldigt många som är besvikna på SD. Det blev inget paragdimskifte. Lite längre straff för kriminella och en djävla massa straff för småbrott. Men inget mot det som förstör Sverige i stort.
Citera
2026-07-29, 20:12
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ja jag inte bara tror utan jag vet att dom överskattar SD's stöd.
Sen så vet jag ingenting om S och MP. Dom skitpartierna är det inte många som höjer sina röster på ialla fall här på västsveriges största arbetsplats som jag tillhör.

Vi är väldigt många som är besvikna på SD. Det blev inget paragdimskifte. Lite längre straff för kriminella och en djävla massa straff för småbrott. Men inget mot det som förstör Sverige i stort.

Så hur ser sanningen ut då? Skriv hur många procent du tror partierna har i Sverige.
Citera
2026-07-29, 20:39
Medlem
Citat:
Så hur ser sanningen ut då? Skriv hur många procent du tror partierna har i Sverige.

Hur ska jag veta det?
Det är inget vi pratar om på golvet här i jobbet. Vi pratar om hur samhället ser ut i våran vardag.
Vi skiter i procentsatser hit och dit. SD levererade inte som vi ville.
Har du fler frågor om det?
Citera
2026-07-29, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Här kan du läsa mer https://www.dagensarena.se/innehall/sd-storst-bland-arbetslosa-handlar-om-grupper-som-fatt-det-samre/

Vill inte, dagens arena är värre än ETC.

Citat:
ALLA som jobbar har fått skattesänkingar.

Så är det. De som skriver emot är bara de som inte arbetar och därför inte förstår hur bra skattesänkningarna har varit.

Citat:
SD levererade inte som vi ville.

Så är det, eftersom det tar tid att städa upp efter 80 år av djupt rotad vänsterpolitik.

Det positiva med Tidö är att de har gjort ett betydligt bättre jobb än vad vänstern skulle ha gjort om den hade styrt Sverige mellan 2022 och 2026. Därför röstar jag på Tidö i det kommande valet.
Senast redigerad av liapunov13 2026-07-29 kl. 20:46.
Citera
2026-07-29, 20:46
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Hur ska jag veta det?
Det är inget vi pratar om på golvet här i jobbet. Vi pratar om hur samhället ser ut i våran vardag.
Vi skiter i procentsatser hit och dit. SD levererade inte som vi ville.
Har du fler frågor om det?

Du gör ju det dumma misstaget att du utgår från dig själv och dina vänner. Så då kan jag också göra det. Alla jag känner stödjer SD förutom några som stödjer M och KD. Betyder det alltså att KD är större än sossarna?
Citera
2026-07-29, 21:15
Medlem
Citat:
Du gör ju det dumma misstaget att du utgår från dig själv och dina vänner. Så då kan jag också göra det. Alla jag känner stödjer SD förutom några som stödjer M och KD. Betyder det alltså att KD är större än sossarna?

Jag är verkligen inte vänster på nått sätt. Jag bara berättar hur snacket går här på verkstadsgolvet.
Vi är mer än bara ett kompisgäng här kan jag garantera.
Dom flesta av oss röstade på SD för att vi ville ha en förändring.
Citera
2026-07-29, 21:25
Medlem
Citat:

Och ni var övertygade om att 80 år av skadlig vänsterpolitik skulle kunna städas upp på bara fyra år?

Fortsätt rösta på Tidö om du vill se verklig förändring i Sverige.
Citera
2026-07-29, 21:27
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Jag är verkligen inte vänster på nått sätt. Jag bara berättar hur snacket går här på verkstadsgolvet.
Vi är mer än bara ett kompisgäng här kan jag garantera.

För helvete, du utgår från dig och en liten skara arbetskamrater. Sanningen är att SD ligger stabilt runt valresultatet i alla opinionsmätningar. Du lever i en filterbubbla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in