Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbodeluxe
Fast Sverigedemokraternas framgångar för evigt är ju inte skrivna i sten. Som opinionsundersökningarna ser ut nu skulle det förvåna mig om de inte redan har peakat och deras valresultat blir sämre i höst än vid förra valet. Men den som lever får se.
Jag tror att de kommer att öka ännu mer i det kommande valet. Jag känner folk som aldrig har röstat på SD tidigare, men för vilka det nu kommer att bli första gången.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbodeluxe
Sedan har Sverigedemokraterna högst andel bidragstagande bland sina väljare.
Det låter konstigt. Tidöpartiernas vallöfte inför valet 2022 och nu inför valet 2026 är att stötta den hårt arbetande befolkning som bygger Sverige samt dem som har arbetat (våra pensionärer).
Tidö kan ALDRIG vinna i en bidragsstrid, eftersom det är vänstern som alltid kan lova mer och mer generösa bidrag till lata bidragsberoende som parasiterar på andras pengar.
Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBlue
Magkänsla efter deras enorma svek gällande kroniskt sjuka och långtidsarbetslösa.
De tillhör vänstern, inte Tidö. Sådana folk röstade på vänstern år 2022 och kommer rösta på vänstern i hela livet.
Citat:
Ursprungligen postat av
ExtremaMitten
Hur länge måste en människa ha arbetat och betalat skatt innan hon enligt dig får bli sjuk eller arbetslös utan att förvandlas till en ”parasit”?
Man måste vara naiv för att tro att de enda som lever på bidrag är människor som råkat ut för en olycka eller blivit sjuka. Tvärtom, det handlar om människor som väljer att inte arbeta eftersom det svenska bidragssystemet är mycket mer generöst än en hög lön i deras hemländer. Ibland kan det till och med vara mer generöst än ett lågavlönat jobb i Sverige. Det är inte den förstnämnda kategorin som är parasiterna, utan den sistnämnda