2026-07-29, 19:18
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
SD får högst 15 %

Visa mig en opinionsundersökning där SD ligger så lågt.
Citera
2026-07-29, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Vi vanliga löntagare har fått betala rika guldskedspojkar som ärvt förmegenheters skattesänkningar.

Och som du ljög i förra inlägget. Du tillhör vänstern när du inte kan förstå att Tidöpartierna prioriterar vanliga löntagare genom höjda löner (fyra gånger genom jobbskatteavdraget), billigare bensin jämfört med vänstern i makten, billigare kollektivtrafik jämfört med vänstern i makten, billigare mat och billigare el jämfört med vänstern i makten, bland annat.

Jag är så trött på den dolda vänstern som ljuger för att skapa en negativ bild av Tidö.
Senast redigerad av liapunov13 2026-07-29 kl. 19:31.
Citera
2026-07-29, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Visa mig en opinionsundersökning där SD ligger så lågt.
Magkänsla efter deras enorma svek gällande kroniskt sjuka och långtidsarbetslösa. Folk man pratar med som tidigare röstat SD ska inte göra det igen då de inte känner igen partiet. SD har övergett det mesta de tidigare stod för och går nu fullt in på M politik. Om en snar framtid har vi resultatet och du kan söka nytt jobb. Bäst du skyndar dig på för ersättningen trappar snabbt av. Om du nu är riksdagsman har du ju ordnat det bra för dig själv men annars blir din tid kort med ersättning.
Citera
2026-07-29, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fast Sverigedemokraternas framgångar för evigt är ju inte skrivna i sten. Som opinionsundersökningarna ser ut nu skulle det förvåna mig om de inte redan har peakat och deras valresultat blir sämre i höst än vid förra valet. Men den som lever får se.

Jag tror att de kommer att öka ännu mer i det kommande valet. Jag känner folk som aldrig har röstat på SD tidigare, men för vilka det nu kommer att bli första gången.
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Sedan har Sverigedemokraterna högst andel bidragstagande bland sina väljare.

Det låter konstigt. Tidöpartiernas vallöfte inför valet 2022 och nu inför valet 2026 är att stötta den hårt arbetande befolkning som bygger Sverige samt dem som har arbetat (våra pensionärer). Tidö kan ALDRIG vinna i en bidragsstrid, eftersom det är vänstern som alltid kan lova mer och mer generösa bidrag till lata bidragsberoende som parasiterar på andras pengar.

Citat:
Magkänsla efter deras enorma svek gällande kroniskt sjuka och långtidsarbetslösa.

De tillhör vänstern, inte Tidö. Sådana folk röstade på vänstern år 2022 och kommer rösta på vänstern i hela livet.

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremaMitten
Hur länge måste en människa ha arbetat och betalat skatt innan hon enligt dig får bli sjuk eller arbetslös utan att förvandlas till en ”parasit”?

Man måste vara naiv för att tro att de enda som lever på bidrag är människor som råkat ut för en olycka eller blivit sjuka. Tvärtom, det handlar om människor som väljer att inte arbeta eftersom det svenska bidragssystemet är mycket mer generöst än en hög lön i deras hemländer. Ibland kan det till och med vara mer generöst än ett lågavlönat jobb i Sverige. Det är inte den förstnämnda kategorin som är parasiterna, utan den sistnämnda
Senast redigerad av liapunov13 2026-07-29 kl. 19:36.
Citera
2026-07-29, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13

Det låter konstigt. Tidöpartiernas vallöfte inför valet 2022 och nu inför valet 2026 är att stötta den hårt arbetande befolkning som bygger Sverige samt dem som har arbetat (våra pensionärer). Tidö kan ALDRIG vinna i en bidragsstrid, eftersom det är vänstern som alltid kan lova mer och mer generösa bidrag till lata bidragsberoende som parasiterar på andras pengar.
Här kan du läsa mer https://www.dagensarena.se/innehall/sd-storst-bland-arbetslosa-handlar-om-grupper-som-fatt-det-samre/
Citera
2026-07-29, 19:44
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Magkänsla efter deras enorma svek gällande kroniskt sjuka och långtidsarbetslösa. Folk man pratar med som tidigare röstat SD ska inte göra det igen då de inte känner igen partiet. SD har övergett det mesta de tidigare stod för och går nu fullt in på M politik. Om en snar framtid har vi resultatet och du kan söka nytt jobb. Bäst du skyndar dig på för ersättningen trappar snabbt av. Om du nu är riksdagsman har du ju ordnat det bra för dig själv men annars blir din tid kort med ersättning.

Det var inte svar på frågan. Du tror alltså att opinionsinstituten överskattar SD's stöd? Är du seriös? Snarare så överskattar opinionsinstituten stödet för S och MP.
Citera
2026-07-29, 19:47
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Hur jag lever? jag är en vanlig kroppsarbetare jag städar trapphus och har gjort så i 17 års tid. Jag tjänar nog mer på en vänsterregering egentligen om jag slkulle bli sjuk typ förslitningsskada.

Du är en vänstervriden babbe med andra ord, är det socialen som betalar din praktik som en intergrationsågärd? ALLA som jobbar har fått skattesänkingar.
Citera
2026-07-29, 19:47
Medlem
Pinoputchins avatar
Går man till val på att sparka på den som redan ligger så förlorar man valet, vilka satans horungar. Halleluja, Svärjevännerna var inte sverigevänner, ty dom hatade vanligt folk.
Citera
2026-07-29, 19:49
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Går man till val på att sparka på den som redan ligger så förlorar man valet, vilka satans horungar. Halleluja, Svärjevännerna var inte sverigevänner, ty dom hatade vanligt folk.

Och ni sossar tycker att muslimer är "vanligt folk".
Citera
2026-07-29, 19:50
Medlem
Citat:
Det var inte svar på frågan. Du tror alltså att opinionsinstituten överskattar SD's stöd? Är du seriös? Snarare så överskattar opinionsinstituten stödet för S och MP.

Ja jag tror att väldigt många är besvikna på SD och vad dom inte har gjort i den maktposition dom har.
Många är rådvilliga och vet inte vad dom ska rösta på.
Citera
2026-07-29, 19:51
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slapphet
Ja jag tror att väldigt många är besvikna på SD och vad dom inte har gjort i den maktposition dom har.
Många är rådvilliga och vet inte vad dom ska rösta på.

Varför svarar du inte på min fråga, idiot?
Citera
2026-07-29, 19:56
Medlem
Citat:
Varför svarar du inte på min fråga, idiot?

Vad frågar idioten?

Jag gav ett allmänt svar. Har du fler frågor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in